1dfanfic

Direktlänk till inlägg 3 oktober 2012

A Dream Come True - Kapitel 70

Av Frida - 3 oktober 2012 16:23

Jessies point of view, kap 70.


Ett bedövande ljud hörs från min mobil. Ibland hatar man verkligen alarm. Jag hör Elvira mumla något från kudden medan jag stänger av alarmet. Långsamt sätter jag mig upp och jag känner hur kroppen är slö. Jag har ingen baksmälla eftersom jag inte dricker alkohol, men jag är riktigt trött. Halv tre kom jag i säng igår. Elvira kom hem vid halv fem.


Jag smyger in i duschen och känner den varma strålen längs ryggraden. Svetten från igår kväll rinner av mig och jag känner mig fräsch igen. Efter hårinpackning, schampo och balsam så går jag ut ur duschen. En handduk lindar jag om kroppen och en om håret. Jag borstar tänderna noggrant och försöker sedan få håret torrt. Eftersom Elvira sover vågar jag inte sätta på hårtorken så jag försöker torka håret med hjälp av handduken. Det går inte jätte bra men hyfsat torrt blir det. Jag sätter upp håret i en slarvig bulle och börjar sedan med sminket. Ett tunt lager puder och några drag med mascaran och sedan är jag klar. Jag tar ut håret ur bullen och ser hur det lockat sig. Försiktigt drar jag fingrarna genom håret för att borsta det lite smått utan att lockarna ska försvinna. Jag går ut ur badrummet och tar på mig bh och trosor. Snabbt hittar jag ett linne med ett kors på som jag drar på mig. Linnet matchar jag med smala svarta jeans. Perfekt för en sådan här dag! Jag tittar på klockan, 11.55, dags att gå. Jag hämtar väskan och smyger tyst ut ur rummet.


Hissen kommer snabbt och precis när dörrarna ska stängas så tar en hand emot. Jag hoppar till av chocken. Efter ett tag ser jag att det är Liam och jag slappnar av.

-          Hey Jessie. Did I scare you? Frågar han.

Jag nickar och sedan skrattar jag.

-          Why are you up this early? Frågar jag.

-          I couldn´t sleep and Louis and Niall have a hangover so I´m on my way to pick up some medication. Säger han och rynkar pannan.

Jag skrattar åt honom. Självklart är Louis och Niall så bakfulla att dom nu måste ha Daddy Direction till sin undsättning.

-          Thats nice of you! Can you be awesome and check on Elvira later today also? Frågar jag och ler.

-          Of course! I do that after I helped the boys.

-          Thank you so much!

Hissen stannar och vi kliver ut. Vi vinkar hej då när vi skiljs åt två olika vägar.


Jag ser mina föräldrar i lobbyn, jag går fram och kramar om dem.

-          Åh, vad jag har saknat er! Säger jag.

Dem skrattar åt mig medan vi går ut ur hotellet. Utanför skriker fansen mitt namn och jag skriver snabbt några autografer innan vi hoppar in i en taxi.


Taxin stannar utanför stadens finaste restaurang.

-          Det här vi inte råd med! Säger mamma och rynkar pannan.

Jag ler mot henne och lägger ena handen på hennes axel.

-          Nu när jag är internationell popstjärna så vill jag bjuda mina föräldrar på lyxmiddag!

Mamma och pappa skrattar åt mig. det här kommer dom aldrig att vänja sig vid. Inte jag heller för den delen…

Vi sätter oss vid ett bord. Efter att vi beställt maten så börjar vi prata om allt möjligt. Vad som hänt under turnén och hur dom har haft det hemma i Sverige. Pappa berättar att alla hälsar. Mina brorsor hade tydligen försökt ringa igår kväll men jag var och festade. Dom ska ringa igen om några dagar.  Maten kommer in på stora tallrikar och jag bli mätt bara av att se den. Amerikanarna är bra på att äta… jag orkar bara halva av deras portioner.


Maten smakar ljuvligt och det blir en lång tystad när vi tuggar i oss den möra biffen. Tillslut öppnar mamma munnen.

-          Så vad är det mellan dig och Harry? Frågar hon.

Jag höjer ena ögonbrynet medan jag får ett litet leende på läpparna.

-          Gumman jag är inte dum… jag ser att du gillar honom och efter att han ringde oss så gillar vi honom också. Säger hon och ler stort.

Ringde oss? Ringde Harry till mina föräldrar?

-          Vad menar du med ringde oss? Frågar jag.

-          Harry ringde oss för någon vecka sedan och berättade att han köpt biljetter till oss. Han hade fixat allt. Köpt biljetter och hämtat upp oss på flygplatsen. I mina ögon verkar det som att han i alla fall gillar dig!

Mitt leende blir större och större ju mer hon berättar. Att Harry gjort detta för mig är bara helt fantastiskt! Riktigt romantiskt, även om vi inte är tillsammans. Jag skakar på huvudet.

-          Ja, jag gillar nog honom… och att han bjudit hit er är ju för gulligt!

-          Ta det lite lugnt bara gumman. Säger pappa.

Jag gör en seriös min och nickar snabbt sedan börjar vi skratta.


(två timmar senare)


Det var verkligen jobbigt att säga hej då till mamma och pappa. Jag vill att dem ska vara hos mig hela tiden, men det var skönt att få träffa dom och prata lite skit. Jag tror att man uppskattar sina föräldrar mer desto längre man är iväg från dem. På flygplatsen blev det mycket tårar. Både jag och min mamma började gråta. Jag tror till och med att jag såg en tår i pappas öga, men han är ju karl, han får inte gråta!


Med en suck åker jag upp till min våning. Jag sätter in kortnyckeln och dörren ger ifrån gick ett klick. Långsamt öppnar jag dörren och kliver in. Elvira sitter på sängen med datorn framför sig.

-          Jessie vi har fått 4 miljoner följare på Twitter. Säger hon.

-          Ofta? Svarar jag och hoppar upp bredvid henne.

Fyra miljoner följare… det är helt sjukt! Vi är ju bara två tjejer från lilla Sverige. Elvira tittar på mig.

-          Så hur var lunchen? Frågar hon.

-          Bra, men det var jobbigt att säga hej då. Svarar jag.

-          Förstår det. Pratade ni om något kul då?

-          Bara om släkten och om hur Harry ringt mina föräldrar och bjudit hit dom… visste du om det?

-          Ja, han fick numret av mig. säger hon och ler stort.

-          Jag måste gå och tacka honom!


Jag reser mig upp och går mot Harrys rum. Två snabba knackningar på den hårda trä dörren.

-          Yea? Hör jag inifrån.

Jag öppnar dörren och tittar in. Han skiner upp i ett leende. Jag kliver in och dörren slår igen bakom mig.

-          What are you doing? Frågar jag och sätter mig bredvid han i soffan.

-          Just watching some boring TV. What’s up? Säger han och sänker volymen på tv:n.

Jag tar ett djupt andetag och tittar in i hans gröna ögon. Dom är så intesiva och ja måste anstränga mig för att inte fastna i dem.

-          I just wanted to thank you for bringing my parents here! Honestly! Thank you so much! Säger jag.

Han ler stort mot mig och lägger ena armen runt om mig.

-          I´m glad you liked it! Säger han.

Han tittar på mig med ett snett leende.

-          Jessie, it´s something that I want to tell you. Säger han osäkert.

___________________________________________________________________________________________________________

OMG!!!!

Vad kommer hända nu ?? :D


Vill bara tack för alla fina kommentarer !! :D

Speciellt den från Angie :) Om att jag utvecklats! Det uppskattas <3

Nu är detta anda kapitelet denna veckan :) Ni ser vad mycket ni får när ni kommenterar :D

Så komentera mycket nu !

 
 
Emy

Emy

3 oktober 2012 16:56

Assås seriöst sluta aldrig skriv, har fööjt din ff från början, så himla bra! :Dx

http://tnovell.blogg.se

 
Angie

Angie

3 oktober 2012 17:02

Naw sant ju, det är riktigt stor skillnad om man jämför de första med de du skriver nu! SUPERBRA som vanligt iaf! :D

http://Anotheronedfic.blogg.se

 
Ingen bild

Amanda

3 oktober 2012 18:42

Du är så himla duktig på att skriva! Riktigt bra! ;)

 
Ingen bild

Johanna

3 oktober 2012 18:42

Du har talang tjejen!!!

 
Ingen bild

Moa

3 oktober 2012 18:43

VÄRLDENS BÄSTA FANFIC

 
Ingen bild

Victoria

3 oktober 2012 19:19

Mer ;))

 
Ingen bild

Matilda

3 oktober 2012 19:49

Mera mera mera mera!!!! Älskar den här så mycket!:)

 
Ingen bild

nilla

3 oktober 2012 19:53

skitbra

 
Nessa

Nessa

3 oktober 2012 20:09

Jättebra! Meeeer!!!! :D

http://Flywithmefanfic.blogg.se

 
Ingen bild

Sofie

5 oktober 2012 19:18

Vill bara ha mer kan inte sluta läsa den här! :))))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 30 november 2012 21:32

        Harrys point of view, kap 79.   Jessies familj är trevlig. Absolut inte lika jobbiga som Jessie beskrev dem. Men det är väl så, man tycker alltid att ens egen familj är det jobbigaste. Peter hade många frågor, vissa knäppare än and...

Av Frida - 18 november 2012 13:02

        Jessies point of view, kap 78.   Jag tar med mig min laptop till ett litet rum. Rummet är grått och tråkigt. Längs ena väggen står en soffa och ett bord framför. På den andra väggen hänger en stor spegel. Jag gör en pose i spegeln ...

Av Frida - 2 november 2012 14:59

        Harrys point of view, kap 77.   Jag kan inte fokusera alls på intervjuerna. Jag måste vrida på huvudet ibland för att titta på Jessies söta leende. Ibland tittar hon tillbaka, men oftast kan jag titta utan att hon ser. Jag känner...

Av Frida - 30 oktober 2012 16:58

        Jessies point of view, kap 76.   Jag vaknar av att solen tittar in genom gardinerna. Jag kisar över hotellrummet. För en stund glömmer jag bort vart jag är men kommer snabbt på det. Hamburg, Tyskland. Jag har aldrig vart här faktis...

Av Frida - 29 oktober 2012 19:03

        Elviras point of view, kap 75.   Jag är sjukt taggad inför kvällen! Jag vet att det inte var så länge sedan vi festade men då var vi ju i USA och fick inte dricka för mycket. Eftersom vi var minderåriga var vi tvungna att hålla ner...

Presentation

Hej! Här skriver jag en novell om killarna i pojkbandet One Direction.

Novellen handlar om Jessie och Elvira. Tillsammans söker dom till svenska versionen av X Factor. Dom kommer till final och får sjunga med sina idoler. Där börjar en stark vänskap.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om novellen?
 Bra!
 Dålig!
 Sådär!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards