1dfanfic

Direktlänk till inlägg 30 oktober 2012

A Dream Come True - Kapitel 76

Av Frida - 30 oktober 2012 16:58

       

Jessies point of view, kap 76.


Jag vaknar av att solen tittar in genom gardinerna. Jag kisar över hotellrummet. För en stund glömmer jag bort vart jag är men kommer snabbt på det. Hamburg, Tyskland. Jag har aldrig vart här faktiskt. Ny stad, nya upplevelser.

Jag kliver långsamt upp och går fram mot fönsteret. Försiktigt drar jag gardinerna åt sidan och ett starkt ljus kommer emot mig. Solen ligger högt och strålarna träffar mig rakt i ögonen. Kanske var det inte bästa iden att dra upp gardinerna innan man hinner vakna helt.

Det knackar tyst på dörren och jag släpar mig dit. Metallen på handtaget är kallt mot min hand. Jag ryser till av kylan innan jag öppnar dörren.


Harry ler stort mot mig. han knuffar in mig och stänger sedan dörren snabbt bakom sig. Han kysser mig och innan jag hinner reagera så tar han bort sina läppar.

-          Did you just wake up? Frågar han.

-          What does it look like? Frågar jag och gör en gest ner mot min pyjamas.

Han börjar skratta tyst. Med en arm runt mina axlar går vi fram till sängen. Harry bäddar ner mig under täcket och lägger sig bredvid. Jag lägger huvudet på Harrys bröst och han tar min hand.

-          You aren´t allowed to be here! Säger jag.

Han pussar mig på håret.

-          I know. Säger han och lägger ännu en puss i pannan.

-          But what will Jane and Paul say if they found out. They will force us to break up.

Harry ler ömt mot mig.

-          I don´t care what they say, I want to be with my girlfriend.

-          Yea, I want to be with you to, for as long as possible and this isn´t helping. Säger jag och sätter mig upp.

Harry sätter sig också upp och lägger sin panna mot min axel. Självklart vill jag var med Harry så mycket som möjligt! Men eftersom vårat manegement har ”hotat” oss så måste vi vara försiktiga. Vare sig vi vill eller inte.

Harry suckar tungt. Han lyfter upp sitt huvud och tittar intensivt i mina ögon.

-          Okay, I leave you, but first.

Han pressar sina läppar mot mina I en lång härlig passionerad kyss. Efter en stund avbryter han kyssen och går mot dörren. Han tittar först kikhålet om kusten är klar innan han försiktigt smyger ut. Jag skakar på huvudet och skrattar tyst. Han är bara för gullig!


Helt plötsligt knackar det igen på dörren, men nu hårt och högt. Tänk om det är Jane eller Paul som sett när Harry lämnade mitt rum. Nervöst går jag fram till dörren och tittar genom titthålet.


Där utanför står Elvira i pyjamas och en room service vagn. Jag skrattar högt och öppnar dörren.

-          Vad håller du på med? Frågar jag medan hon kommer in.

-          Du och jag ska ha en frukost dejt! Det är så länge sen vi pratade bara du och jag!

Jag ler och stänger dörren efter henne. Hon börjar plocka upp vad hon har i vagnen. Amerikanska pannkakor med jordgubbar och grädde. Det vattnas i munnen. Jag hoppar fram till sängen där Elvira redan har börjat ta för sig. Vi börjar mumsa på varsin pannkaka.

-          Jag trodde det var Jane eller Paul som kom och skulle skälla på mig. säger jag.

-          Varför då? Frågar hon och höjer på ögonbrynen.

-          Jag och Harry får ju inte vara på varandras hotellrum, men han kom hit ändå i morse. Så jag trodde att Jane eller Paul sett när han gått ut ur mitt rum och nu kommit för att skälla på mig.

Elvira börjar fnittra okontrollerat.

-          Det här är inte kul! Säger jag.

-          Jag vet, men det låter som ni gjort något riktigt hemska fast ni egentligen bara är tillsammans.

Jag börjar också skratta. Det är helt sjukt egentligen. Jag och Harry smyger runt med att vi gillar varandra. Inte ens vårt team accepterar att vi är tillsammans, bara för att dem inte vill att vi ska få hat. Jag vet att dem bara vill vårt bästa men ibland måste man ta risker.

-          Det är de man får ta när man är popstjärna. Säger jag och ler.


De plingar i min telefon och jag tar upp den. Ett sms från min äldsta brorsa Peter.

’’ Ring mig så fort du kan! Såhär kan du inte hålla på Jessie!’’

Jag visar sms:et för Elvira.

-          Vad menar han? Frågar hon.

-          Ingen aning… säger jag och rycker på axlarna.


Jag trycker in hans nummer och sätter på högtalaren. Han svarar efter bara två signaler.

-          Jessie! Säger han.

-          Hej, det var länge sedan! Säger jag glatt.

-          Ja, man vet ju inte ens om du har en röst längre…

Jag suckar och tystnar.

-          Vad var det du ville? Frågar jag efter en stund.

-          Jo, jag sa åt dig att du skulle hålla dig lugn på killfronten, men idag när jag köpte tidningen så var du på framsidan klängandes på någon Harry och ni hade varit väldigt gulliga i någon intervju.

Jag skakar på huvudet och tittar mot Elvira. Hon nickar mot dörren och börjar sedan gå ut. Det här skulle jag få klara på egen hand.

-          Harry är med i One Direction.

-          Ja det vet jag! men varför måste han kladda på dig?

-          Det gör han inte! Han är min pojkvän!

Jag hör hur han blir förvånad på andra sidan jordklotet.

-          Pojkvän? Varför har du inte sagt något?

-          Vi har inte fått säga något till någon! Det är hemligt för fansen och alla utomstående. Harry är en bra kille, ni måste bara lära känna honom.

-          Han är med i ett pojkband, jag kan dom där typerna.

-          Harry är inte sån! Jag lovar! Ge honom en chans.

-          Hur ska jag ge honom en chans om ni är på andra sidan jorden.

Han har rätt. Min familj kommer inte kunna träffa Harry förrän om några veckor.

-          Ikväll vid halv sju kan hela familjen vara samlad på Skype så kan ni få prata med Harry och mig… blir det bra?

Jag väntar med spänning på Peters svar. Det är jobbigt med brorsor, dem är alltid så överbeskyddande.

-          Okej, det blir bra. Jag ringer din mamma och våran pappa och bror så får alla komma hit till halv sju ikväll. Då ska du berätta allt! Men jag vill först prata med bara dig så får Harry komma sedan okej?

Jag nickar hastigt men kommer sedan på att han inte ser mig.’

-          Absolut, det blir super. Ni kommer älska honom.

-          Vi får väl se. Ha det bra syrran!

-          Detsamma.

Ett pip hörs vilket betyder att han lagt på.


Utmattat börjar jag plocka ordning frukosten. Sedan skickar jag ett sms till Harry om vad han måste göra ikväll.


Det kommer bli jobbigt och pinsamt. Jag har två äldre brorsor som kommer fråga ut Harry om precis allt. Från hans betyg till hur många flickvänner han haft. Allt kommer komma fram ikväll och det är inget jag längtar efter, den saken är klar!

___________________________________________________________________________________________________________

Har insett att det alla kommentarer kommer från endast en ip-adress.

är det bara en som läser nu för tiden?

Ska jag sluta skriva?


Sen blev jag ledsen i morse när jag hade fått en hatkommentar. Visste inte ens att det var möjligt...

 
 
Ingen bild

Matilda

30 oktober 2012 17:45

Jag älskar den här ff den är grym! Jag vill bara ha mer:))

 
Ingen bild

Sara

30 oktober 2012 17:50

Jowbwhghgsodhbd jättebra!!!!:)

 
Ingen bild

becca

30 oktober 2012 18:02

du får inte sluta skriva, jag älskar den!
Jag har följt dig från starten och sett dig förändras i skrivandet, så du får inte sluta!
BTW mer nuuuuuuuuuuuuuuu tack :)

 
Emelie

Emelie

30 oktober 2012 21:45

Du får inte sluta skriva!! :o
Den är sjukt bra, hat kommer av avundsjuka! ;)<3
Du är grym på att skriva!!<3

http://betternow.blogg.se

 
Ingen bild

Emma

30 oktober 2012 22:49

Du får inte sluta skriva!! du är jättebra på det du gör och jag rent ut sagt älskar din novell! Så fortsätt skrov :)<3

 
Ingen bild

Moa

31 oktober 2012 15:05

Sluta aldrig skriv! Älskar din fanfic, kan du inte lägga ut ett till kapitel? ;)

 
Angie

Angie

31 oktober 2012 18:25

Jag läser iaf fortfarande och vill inte att du ska sluta! :) hat får man bara när man har lyckats så du kanske borde se det som en positiv sak haha? ;) men det är väldigt synd att det alltid ska finnas bittra människor som trycker ner.. Fortsätt skriva iaf, du är jätteduktig! :)

http://Anotheronedfic.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 30 november 2012 21:32

        Harrys point of view, kap 79.   Jessies familj är trevlig. Absolut inte lika jobbiga som Jessie beskrev dem. Men det är väl så, man tycker alltid att ens egen familj är det jobbigaste. Peter hade många frågor, vissa knäppare än and...

Av Frida - 18 november 2012 13:02

        Jessies point of view, kap 78.   Jag tar med mig min laptop till ett litet rum. Rummet är grått och tråkigt. Längs ena väggen står en soffa och ett bord framför. På den andra väggen hänger en stor spegel. Jag gör en pose i spegeln ...

Av Frida - 2 november 2012 14:59

        Harrys point of view, kap 77.   Jag kan inte fokusera alls på intervjuerna. Jag måste vrida på huvudet ibland för att titta på Jessies söta leende. Ibland tittar hon tillbaka, men oftast kan jag titta utan att hon ser. Jag känner...

Av Frida - 29 oktober 2012 19:03

        Elviras point of view, kap 75.   Jag är sjukt taggad inför kvällen! Jag vet att det inte var så länge sedan vi festade men då var vi ju i USA och fick inte dricka för mycket. Eftersom vi var minderåriga var vi tvungna att hålla ner...

Av Frida - 29 oktober 2012 12:42

Som ni kanske fattat har jag inte haft tid att lägga ut kapitel den här veckan... Men nu när de är lov ska jag försöka vara bättre. Det kommer förhoppningsvis ut ett kapitel senare idag... Några fler än jag som är sjukt glad över att One Direc...

Presentation

Hej! Här skriver jag en novell om killarna i pojkbandet One Direction.

Novellen handlar om Jessie och Elvira. Tillsammans söker dom till svenska versionen av X Factor. Dom kommer till final och får sjunga med sina idoler. Där börjar en stark vänskap.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om novellen?
 Bra!
 Dålig!
 Sådär!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards