1dfanfic

Direktlänk till inlägg 9 oktober 2012

A Dream Come True - Kapitel 72

Av Frida - 9 oktober 2012 17:35

      

Jessies point of view, kap 72.

 

Medan vi väntar på att Jane och Paul kommer så gör vi upp en plan.Vi bestämmer hur vi tycker att förhållandet ska gå till. Det är riktigt mysigt att sitta med Harry arm runt mig. hHur han långsamt drar sina fingrar upp och ner mot min arm samtidigt som han pratar med sin mörka stämma. Det knackar på dörren och han reser sig snabbt.


Jag hör hur de hälsar på varandra och sedan hur stegen närmar sig mig.

-          Jessie, måste du göra så här hela tiden? Frågar Jane mig när hon kommer in i rummet.

-          Vad menar du? Frågar jag höjer på ena ögonbrynet.

-          Måste du alltid få alla kända killar att bli förälskade i dig?

Jag börjar skratta och likaså Jane. Paul och Harry tittar skumt på oss, det svenska språket är inte deras bästa sida.


Jag och Harry slår oss ner i soffan, Jane och Paul sätter sig på stolar framför oss.

-          So, what did you want to tell us? Frågar Paul och en liten rynka kommer upp i pannan.

Harry börjar berätta varför vi skickat hit dom. Att vi gillar varandra mer än vänner och att vi nu är ett par. Det är helt sjukt! Jag är Harry Styles flickvän. Av alla han fans så valde han mig.

-          How are you going to do with the fans? Frågar Jane.

-          We decided to keep it a secret and see how things go. Säger Harry.

-          We don´t want to make the fans disappointed if it doesn´t work between us. But we want to tell our families and the crew. And of course Elvira and the boys.

Jane och Paul nickar mot oss. En tystnad uppstår medan dom ger varandra blickar. Jag känner Harrys hand i min. han är nog också nervös.

-          It seems that you have all figured out. And we like the fact that you´re thinking of the fans. So we tell the crew and you tell El and the boys yea? Frågar Paul.

Jag och Harry ler lyckligt mot varandra. En börda lyfts från bröstet. Ett tag trodde jag verkligen att dom skulle säga att vi inte fick vara tillsammans. Vi reser oss upp och kramar om både Jane och Paul innan vi springer ut ur rummet. Paul ropar efter oss att gänget är i mitt och Elviras rum så vi springer dit. Hand i hand går vi in i rummet och allas blickar söker sig mot våra händer.


Louis point of view.


Jag, Niall, Zayn, Liam och Elvira sitter inne i Elviras och Jessies rum och tittar på någon tråkigt actionkomedi. Jessie och Harry har jag inte sett på åratal.


Plötsligt rycks dörren upp och två gestalter springer in. Dom håller varandra i handen och ler stort. De tar en stund innan jag ser att gestalterna är Jessie och Harry. Elvira ger ifrån sig ett tjut och då först reagerar jag på händerna.

-          Finally! Ropar jag.

En lätt röd färg visas på bådas kinder. För söta är dom.

-          Tell us the story! Säger Elvira exalterat medan Jessie och Harry sätter sig i soffan.


Jag gillar att dom inte ska säga något till fansen. Det hade nog blivit lite obekvämt om det inte fungerat mellan dom. Det kommer det nog bli, men då vet bara vi om det. Om fansen skulle vetat om det och sedan skulle de ta slut, då hade fansen blivit rasande på Jessie. De hade skyllt att på henne och skickat massor med hat. Jag vet inte hur länge dom tänkt hålla det hemligt men Jessie verkar vara en smart tjej så jag litar på henne, Harry också för den delen… men inte lika mycket. Hallå, det är Harry vi pratar om, The Flirt.


Båda två ser väldigt glada ut där dom sitter hand i hand och tittar på filmen. Det får mig att tänka på Eleanor. Det är inte jätte långt kvar till jag får träffa henne nu. Hoppas tiden går snabbt!

__________________________________________________________________________________________________________

Aw :D

Kommentera så får ni ett till kapiel innan helgen :D

 
 
Emy

Emy

9 oktober 2012 18:40

Meeeer

http://fanficcs.blogg.se

 
Ingen bild

Amanda

9 oktober 2012 18:42

MEEEER!!!!!!!

 
Ingen bild

Johanna

9 oktober 2012 18:43

Älskar sin fanfic :)

 
Ingen bild

Moa

9 oktober 2012 18:44

Du är JÄTTEDUKTIG på att skriva!!!!!!!!!!!!!!!! :D

 
Ingen bild

Amanda

9 oktober 2012 18:47

Meeeer

 
Ingen bild

Matilda

10 oktober 2012 07:21

Måste haaaa meeeeer!!! :) älskar den här <3

 
Ingen bild

Maja

10 oktober 2012 18:28

Meeeer

 
Ingen bild

Matilda

10 oktober 2012 20:50

Måste han meeereee!!! ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 30 november 2012 21:32

        Harrys point of view, kap 79.   Jessies familj är trevlig. Absolut inte lika jobbiga som Jessie beskrev dem. Men det är väl så, man tycker alltid att ens egen familj är det jobbigaste. Peter hade många frågor, vissa knäppare än and...

Av Frida - 18 november 2012 13:02

        Jessies point of view, kap 78.   Jag tar med mig min laptop till ett litet rum. Rummet är grått och tråkigt. Längs ena väggen står en soffa och ett bord framför. På den andra väggen hänger en stor spegel. Jag gör en pose i spegeln ...

Av Frida - 2 november 2012 14:59

        Harrys point of view, kap 77.   Jag kan inte fokusera alls på intervjuerna. Jag måste vrida på huvudet ibland för att titta på Jessies söta leende. Ibland tittar hon tillbaka, men oftast kan jag titta utan att hon ser. Jag känner...

Av Frida - 30 oktober 2012 16:58

        Jessies point of view, kap 76.   Jag vaknar av att solen tittar in genom gardinerna. Jag kisar över hotellrummet. För en stund glömmer jag bort vart jag är men kommer snabbt på det. Hamburg, Tyskland. Jag har aldrig vart här faktis...

Av Frida - 29 oktober 2012 19:03

        Elviras point of view, kap 75.   Jag är sjukt taggad inför kvällen! Jag vet att det inte var så länge sedan vi festade men då var vi ju i USA och fick inte dricka för mycket. Eftersom vi var minderåriga var vi tvungna att hålla ner...

Presentation

Hej! Här skriver jag en novell om killarna i pojkbandet One Direction.

Novellen handlar om Jessie och Elvira. Tillsammans söker dom till svenska versionen av X Factor. Dom kommer till final och får sjunga med sina idoler. Där börjar en stark vänskap.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om novellen?
 Bra!
 Dålig!
 Sådär!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards