1dfanfic

Direktlänk till inlägg 30 september 2012

A Dream Come True - Kapitel 68

Av Frida - 30 september 2012 15:47

Harrys point of view, kap 68.


Tjejerna går ut på scenen. Det där gick ju som planerat. Hon älskade presenten och kanske så gillar hon mig mer nu. Hon vet i alla fall att jag bryr mig om henne.

Louis kommer fram till mig och lägger sin högra arm om mina axlar.

-          If she don´t love you after that, I don´t know what you can do next. Säger han.

-          I guess we just have to wait and see. Svarar jag.


Vi sätter oss i en av sofforna backstage. Jag njuter verkligen när jag hör tjejerna sjunga. Dom har verkligen talang. Jag tror att en dag kommer de vara större än oss.


Paul och Lee kommer fram till oss med en kartong.

-          Looks what the fans have bout for you. Säger Paul.

Vi tittar ner i lådan och ser en massa serpentinsprej. Jag ler stort. Dom är så roliga att spruta på folk. Louis plockar upp en burk och börjar skaka. Precis när han ska skjutas mot mig så stoppar Niall honom.

-          Shouldn´t we do something even more fun with this? Frågar han och vickar på ögonbrynen.

-          What do you meen? Frågr Zayn.

-          Well, we have a birthday girl. Säger han och ler ännu större.

Vi alla får stora leenden på läpparna och nickar ivrigt.

-          Brilliant! Säger Louis och gnuggar handflatorna mot varandra.


Jessies point of view.


Det är härligt att stå på scenen just idag. Att veta att jag nu är nitton. Jag lever min dröm och just ikväll så är mina föräldrar här för att dela den med mig. kan det bli bättre?

Vår fjärde låt är slut och det är dags för mitt lilla tal. Jag ställer mig på mitten av scenen och Elvira går bakom för att dricka en skvätt.

-          How´s everyone doing? Frågar jag och jag hör publikens jubel mot mig.

-          Good! So, now we have done this tour for a while. And honestly I and Elvira think it´s more fun for every day!

Publiken börjar skrika ännu mera. Vad hände där? Sa jag något fel. Det var väl lite fel tillfälle att skrika? Jag skakar av mig det och fortsätter.

-          I´ll never get tired of this. Standing in front of a large crowd and sing our songs have been our dream for so long now! And you guys made it happen! So thank you! I also want to say a massive thank you to…

Mer än så hinner jag inte säga förrän jag känner en kall stråle mot mig rygg.

 

Louis point of view.


Publiken skriker när vi smyger ut på scenen. Vi visar tecken att dom ska vara tysta och det verkar dom snappa upp. Jessie forsätter som om inget hänt, som ett proffs, då tar jag chansen. Jag springer upp bakom henne och sprutar med serpentinsprejen på ryggen. Hon tjuter till först men hon hinner inte vända på sig förrän killarna och Elvira har hunnit fram med sina flaskor. Jessie blir helt vit av sprejen och publiken skrattar och skriker.

Jessie försöker springa iväg men Harry håller i henne i ett järngrepp och jag får chans att fylla hennes hår och kläder med sprej. Hon skrattar hysteriskt och sprattlar med hela kroppen.

Efter ett tag så är våra flaskor slut och Jessie står där helt dränkt. Hon börjar plocka av några slingor ur håret och från kroppen. Jag tar hennes mikrofon som hon håller i handen och skriker i den.

-          HAPPY BIRTHDAY JESSIE!

Publiken skriker som aldrig förr.


Harry leder Jessie till soffan, Jessie och Elviras rekvisita, som står mitt på scenen. Han rycker mikrofonen ur min hand.

-          So let´s sing for the birthday girl, ready? Three…Two…One. Säger han.


Jessies point of view.


Jag hör hur 35 000 människor börjar sjunga på Happy Birthday. 35 000 människor. 35 000 fans, mina sex bästa vänner och mina föräldrar. Jag som inte trodde att den här födelsedagen kunde bli bättre. Gud vad fel jag hade. Jag kan inte undgå att le stort när jag hör alla sjunga. Men det tar snabbt slut och sången övergår till applåder. Jag reser mig upp och får mikrofonen i min hand.

-          Thank you so much guys! Säger jag och vänder mig först till vännerna och sedan till publiken.

Jag får en varsin kram och en kindpuss av killarna innan dom springer in bakom scenen igen. Publiken instämmer i ett aw när jag är klar. Fint, nu kommer det bli rykten om att jag dejtar ALLA i One Direction.


Efter konserten säger jag hej då till mina föräldrar. Vi bestämmer en tid som vi ska träffas i hotellobbyn imorgon. Klockan 12 ska jag stå där, pigg och redo för en dag med föräldrarna. Vilket kommer vara svårt eftersom vi ska ut och festa i natt. Men vad gör man inte? Mamma och pappa måste åka till flygplatsen halv tre, så vi har inte jätte lång tid på oss. Men att bara veta att jag är i samma land som dem gör mig glad!


Jag går in i min och Elviras loge för att byta om och sminka mig. Elvira står där inne med mascaraborsten i högsta hugg.

-          Looking good! Säger jag.

-          Tackar! Vad ska du ha på dig? Frågar hon.

 

Harrys point of view.


Jag och killarna står vid utgången och väntar på tjejerna. Vi pratar om hur överaskad Jessie blev när hennes föräldrar kom och hur kul det var på scenen när vi dränkte henne. Jag ser att Louis blick fastnar bakom mig. Niall tittar åt samma håll och även hans blick fastnar. Jag tittar åt Zayn och Liam och även deras ögon stirrar ditåt. Långsamt vänder jag mig om. Längre ner i korridoren kommer två gestalter mot oss. Två korta tjejer som liknar Jessie och Elvira. Men jag vet inte riktigt om det är dem. Dom ser så sexiga och vuxna ut. Jag blinkar två gånger innan jag tittar upp igen. Nu har de kommit närmare och ser att det är dem. Louis visslar lågt och jag hör hur Zayn drar efter andan.

-          Damn, they are hot. Säger Niall som är den ända som fått tillbaka talförmågan.


Tjejerna är äntligen framme vid oss.

-          What? Never seen two smoking hot girls? Säger Elvira. Jessie börjar skratta och sedan tränger sig dom genom oss och går ut.

Jag och killarna tittar på varandra. Vi ler smått åt våra reaktioner. Jag börjar långsamt gå mot dörren och killarna följer efter.

-          Wow. Hör jag Louis viska bakom mig.


Jessie försäker ärligt talat döda mig. hon måste veta vid det här laget att jag är intresserad. Jag ville bara springa fram och känna på henne… eller ta fram något som kunde täcka hennes hud så att Louis, Niall, Liam och Zayn inte kan stirra. Hon är bara min! eller hon är snart bara min! Hoppas jag…

 _________________________________________________________________________________________________________

Vad tycker ni?

Kommentera så får ni ett till imorgon !!!

 
 
Ingen bild

moa

30 september 2012 16:34

Skitbra mer

 
Ingen bild

Nicky

30 september 2012 17:07

Så bra!! Längtar tills nästa del kommer!! :)

 
Ingen bild

Amanda

30 september 2012 18:16

Jättebra :)

 
Ingen bild

Matilda

30 september 2012 19:44

Meer meeer meeer!

 
:D

:D

1 oktober 2012 18:42

Super bra!

http://tnovell.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 30 november 2012 21:32

        Harrys point of view, kap 79.   Jessies familj är trevlig. Absolut inte lika jobbiga som Jessie beskrev dem. Men det är väl så, man tycker alltid att ens egen familj är det jobbigaste. Peter hade många frågor, vissa knäppare än and...

Av Frida - 18 november 2012 13:02

        Jessies point of view, kap 78.   Jag tar med mig min laptop till ett litet rum. Rummet är grått och tråkigt. Längs ena väggen står en soffa och ett bord framför. På den andra väggen hänger en stor spegel. Jag gör en pose i spegeln ...

Av Frida - 2 november 2012 14:59

        Harrys point of view, kap 77.   Jag kan inte fokusera alls på intervjuerna. Jag måste vrida på huvudet ibland för att titta på Jessies söta leende. Ibland tittar hon tillbaka, men oftast kan jag titta utan att hon ser. Jag känner...

Av Frida - 30 oktober 2012 16:58

        Jessies point of view, kap 76.   Jag vaknar av att solen tittar in genom gardinerna. Jag kisar över hotellrummet. För en stund glömmer jag bort vart jag är men kommer snabbt på det. Hamburg, Tyskland. Jag har aldrig vart här faktis...

Av Frida - 29 oktober 2012 19:03

        Elviras point of view, kap 75.   Jag är sjukt taggad inför kvällen! Jag vet att det inte var så länge sedan vi festade men då var vi ju i USA och fick inte dricka för mycket. Eftersom vi var minderåriga var vi tvungna att hålla ner...

Presentation

Hej! Här skriver jag en novell om killarna i pojkbandet One Direction.

Novellen handlar om Jessie och Elvira. Tillsammans söker dom till svenska versionen av X Factor. Dom kommer till final och får sjunga med sina idoler. Där börjar en stark vänskap.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om novellen?
 Bra!
 Dålig!
 Sådär!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards