1dfanfic

Direktlänk till inlägg 30 november 2012

A Dream Come True - Kapitel 79

Av Frida - 30 november 2012 21:32

       

Harrys point of view, kap 79.


Jessies familj är trevlig. Absolut inte lika jobbiga som Jessie beskrev dem. Men det är väl så, man tycker alltid att ens egen familj är det jobbigaste. Peter hade många frågor, vissa knäppare än andra, men jag är ju van vid konstiga frågor. Jag gör ju ändå intervjuer varje dag.

Jag tar försiktigt Jessies hand i min. jag vill bara hålla i henne hela tiden för att visa att hon är min. jag kan knappt släppa henne ur blicken och jag kommer på mig själv flera gånger att stirra på henne genom dataskärmen.


Det knackar försiktigt på dörren och Louis tittar in.

-          We need you for sound check mate. Säger han och pekar på mig.

Jag nickar snabbt och han stänger dörren igen. Jag tittar tillbaka mot datorn.

-          It´s was a pleasure talking to you! Hope I see you when we come to Sweden! Säger jag och börjar resa på mig.

-          Nice talking to you to! Säger hennes mamma.

Jag ler stort och pussar Jessie snabbt på munnen.

-          But Harry remember, if you hurt Jessie you´ll have to watch out! Säger Peter snabbt.

Med rädsla I blicken reser jag på mig och går snabbt ut ur rummet. Hoppas han inte menade allvar.


Jessies point of view.


-          But Harry remember, if you hurt Jessie you´ll have to watch out!

Mitt hjärta hoppar till och jag stirrar surt på Peter. Harry försvinner ut, Peter och Steve börjar skratta högt.

-          Såg du vad rädd han blev! Säger Steve högt och viker sig dubbelt.

-          Vad var de där bra för? Frågar jag och blänger på Peter.

-          Han måste få veta att han inte ska såra dig. Säger han och ler stort.

Jag skakar på huvudet och suckar högt.

-          Det kunde du väl sagt lite snällare…

Han rycker på axlarna. Katrin och Elsa skakar på huvudet.

-          Killar… Säger dem i mun på varandra.


-          Vad tyckte ni då? Frågar jag efter en stund.

Familjen tittar runt på varandra för att se vem som ska prata. Jag väntar otåligt.

-          Han pratar konstigt. Säger Julia plötsligt.

Vi fnittrar till. Kan man bli sötare?

-          Tyckte du han var söt Julia? Frågar jag.

Hon nickar exalterat. Vi andra skrattar högt. Jag tittar undrande på dem andra. Alla siter knäpp tysta.

-          Åh, jag kan inte lotsas längre! Jessie han var super fin kille! Snygg, trevlig och snäll. Peter och Steve har fel! Säger Katrin tillslut.

Jag ler stort. De skulle alltså lura mig och inget säga. Taskigt egentligen men det kan jag inte tänka på nu. Min familj gillar Harry och det är allt jag bryr mig om!

-          Han verkar snäll, men du måste fortfarande vara på vakt! Han är en popstjärna… säger Peter.

Jag blänger på honom.

-          Jag är också en popstjärna. Säger jag hårt.

Han skrattar åt mig.


Knäppa familj!


Efter 30 minuter till måste jag lägga på och gå ut till dem andra. Elvira ler stort mot mig och blinkar.

-          Hörde att Harry gillar din familj. Säger hon.


(4 dagar senare)

 

Louis point of view.


Jag tittar stumt på telefonen framför mig. Bilderna är många och texterna svider i hjärtat. Igår när vi kom hit till Venedig var jag och Jessie ute och shoppade. Vi hade sjukt kul! Tydligen hade vi lite för kul för bilderna på Twitter är många. Texter som ’Are they in love?’ och ’Is Louis cheating’’? Jag fattar inte varför alla gör allting så stort. Jag har ju Eleanor och Jessie har ju Harry. Jag skulle aldrig vara otrogen, jag är inte den personen. Jag och Jessie är bästa vänner och vi har kul tillsammans. Jag skriver snabbt in ett nytt tweet.

’Don´t believe everything you read!’

Efter bara några sekunder har jag fullt med händelser och omnämnanden men jag ignorerar dem. Jag suckar högt och lägger ifrån mig telefonen. Det knackar försiktigt på dörren. Paul kommer in med Jessie bakom sig.

-          I guess you´ve read Twitter. Säger jag långsamt.

Dem nickar och Paul visar att Jessie ska sätta sig. Hon går långsamt fram till soffan där jag sitter och slår sig ner.

-          You two can´t be seeing with each other anymore! I know you aren´t dating or so but this is bad publicity. Säger Paul med en tom blick.

Jag drar efter andan och skakar på huvudet. 

-          So you mean that me and Jessie can´t be friends anymore because of this little stupid thing? Frågar jag och tittar argt på Paul.

Han nickar bestämt. Jag reser mig hastigt och Jessie hoppar till bredvid mig.

-          This is too much! I will be Jessies friend whenever I want and you or the management can´t do anything about it!

Jessie tar mig i handen och ställer sig bredvid mig. Jag ler mot henne och hon mot mig.

-          We´re best friends and you can´t do anything about it. Säger hon självsäkert.

Ett litet gjädjerop hörs inuti mig.

-          Fine. Muttrar Paul innan han lämnar oss ensamma.


Jessie tittar upp på mig med ett stort leende. Jag kramar om henne hårt.

-          Bestie for life! Säger jag högt.

Hon skrattar okontrollerat, antagligen för min dåliga svenska men vem bryr sig.


Liams point of view.


Bilen studsar fram på vägarna. Jag sitter helt hyper i framsätet med Harry bredvid mig. Han erbjöd sig att åka med mig till flygplatsen. Äntligen är denna dagen här. Denna dagen jag väntat på så länge!


Harry tittar på mig från sidan.

-          Relax man! Everything is going to be alright! Sager han och ler stort.

Jag skrattar smått. Var är jag orolig över? Allting kommer gå galant. Jag har ingenting at vara orolig över.


-          We´re here! Säger Harry.

Så fort han stannat bilen masar jag mig ut. Jag tittar bort mot terminalen och spetsar ögonen. En tjock dam kommer först och efter henne en småbarnsfamilj.

Men efter en stund ser jag det jag väntat på. Jag skiner upp i ett leende och höjer handen i en vinkning innan jag springer fram och omfamnar min älskling.

__________________________________________________________________________________________________________

Vet att jag är sjukt dålig på att uppdatera!

Men jag går i nian och det är sjukt mycket i skolan, jag tror nog ni känner igen er :)

Älskar er för att ni ändå stannar kvar!


Har gjort en ny cover också :) lyssna gärna!

http://www.youtube.com/watch?v=n1y-19MRO68&feature=g-upl

 
 
Ingen bild

Matilda

1 december 2012 17:07

Braa!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 18 november 2012 13:02

        Jessies point of view, kap 78.   Jag tar med mig min laptop till ett litet rum. Rummet är grått och tråkigt. Längs ena väggen står en soffa och ett bord framför. På den andra väggen hänger en stor spegel. Jag gör en pose i spegeln ...

Av Frida - 2 november 2012 14:59

        Harrys point of view, kap 77.   Jag kan inte fokusera alls på intervjuerna. Jag måste vrida på huvudet ibland för att titta på Jessies söta leende. Ibland tittar hon tillbaka, men oftast kan jag titta utan att hon ser. Jag känner...

Av Frida - 30 oktober 2012 16:58

        Jessies point of view, kap 76.   Jag vaknar av att solen tittar in genom gardinerna. Jag kisar över hotellrummet. För en stund glömmer jag bort vart jag är men kommer snabbt på det. Hamburg, Tyskland. Jag har aldrig vart här faktis...

Av Frida - 29 oktober 2012 19:03

        Elviras point of view, kap 75.   Jag är sjukt taggad inför kvällen! Jag vet att det inte var så länge sedan vi festade men då var vi ju i USA och fick inte dricka för mycket. Eftersom vi var minderåriga var vi tvungna att hålla ner...

Av Frida - 29 oktober 2012 12:42

Som ni kanske fattat har jag inte haft tid att lägga ut kapitel den här veckan... Men nu när de är lov ska jag försöka vara bättre. Det kommer förhoppningsvis ut ett kapitel senare idag... Några fler än jag som är sjukt glad över att One Direc...

Presentation

Hej! Här skriver jag en novell om killarna i pojkbandet One Direction.

Novellen handlar om Jessie och Elvira. Tillsammans söker dom till svenska versionen av X Factor. Dom kommer till final och får sjunga med sina idoler. Där börjar en stark vänskap.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om novellen?
 Bra!
 Dålig!
 Sådär!

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards