1dfanfic

Direktlänk till inlägg 12 oktober 2012

A Dream Come True - Kapitel 73

Av Frida - 12 oktober 2012 18:26

       

Elviras point of view, kap 73.


Det slår lock för öronen när planet lyfter. Än en gång ska vi flyga vidare. Den här gången är det Tyskland som får akta sig. Sju popstjärnor är på intågande. Det är tråkigt att lämna USA. Det är faktiskt en riktigt häftig plats! Människorna och miljöerna är så coola.


Jag hör Jane knappar för fullt på tangentbordet bredvid mig. Ja, jag måste sitta bredvid Jane nu när Jessie har dissat mig. Dissat mig för Harry. Vad hände med bro’s before hoes? Vänskapen ska ju komma före kärleken. Okej, jag överdriver nog lite! Eller mycket… Jessie har inte alls dissat mig, bara nu på planet. Jag förstår att hon vill sitta bredvid Harry för uppe i luften är typ det ända stället dom kan vara med varandra. Den här ’’hålla förhållandet hemligt’’ grejen gör allt så komplicerat. Jessie frågade faktiskt om jag ville sitta bredvid dem båda på en tresitsig plats, men jag sa nej. Jag tänker inte sitta bredvid dom två i åtta timmar och höra på deras gullande. Men söta är dom! Det kan ingen säga något om. Äktenskapstycke eller vad man kallar det.


Igår såg jag bilderna på Jessie och Harry när dom dansade på festen. Dem har lite att förklara för pressen senare. Fansen var helt galna. Men vad jag såg så var alla galna på ett positivt sett. Det stod fina kommentarer om Jessie och våra fans hade skrivit fina kommentarer om Harry. Det är skönt att Jessie inte fått så många hatkommentarer. Jag känner henne och jag vet att hon är hård och tuff på utsidan men på insidan… hon kan bli väldigt ledsen även om hon aldrig visar det.


Harrys point of view.


Jessie ler stort medan hon visar mig bilder på hennes familj. Laptopen är uppe och ett bildspel visas från när hon senast var på semester med hennes mamma, pappa, brorsor och ena brorsans familj. Dem var i Spanien. Många bikinibilder men jag brydde mig inte. Jessie är min nu! Äntligen! Jag har mina ena arm runt om hennes axlar. Hon lutar sitt huvud mot min axel. Jag tar hennes hand och vi flätar ihop våra fingrar. Detta är helt sjukt! Så länge som jag längtat efter detta. Ett tag trodde jag att hon inte ville ha mig. Att jag var för seg. Jag var seg! Men som tur var så orkade hon vänta.


Jessies trycker ned bildspelet när det är slut. Hon tittar upp mot mig och jag kan se hur hennes ögon glänser. En tår ligger precis vid kanten.

-          Don´t cry love. Säger jag och drar handen över hennes kind.

Hon ler ömt mot mig medan hon blinkar bort tårarna.

-          I just miss them so much! Säger hon.

-          I know babe. They miss you to.

Hon pussar mig på kinden.

-          Thanks for bringing my mum and dad to New York. It really means so much to me!

Jag lägger min panna mot hennes.

-          My pleasure. Säger jag innan jag lutar mig fram och kysser henne.

Hon smakar sött och jag kan inte undgå att tänka hur mysiga hennes läppar är mot mina. Jessie min flickvän.


Långsamt drar hon sig ifrån kyssen och pussar mig snabbt på läpparna innan hon lutar sig mot min axel igen. Hon gäspar stort. Till och med när hon gäspar så är hon hur söt som helst. Jag är så störd!

-          Are you tired? Frågar jag.

Hon nickar och sedan ser jag hur hon stänger ögonen.

-          Night love, sweet dreams. Viskar jag innan jag kysser henne i håret.

Min prinsessa.




Jessies point of view.


Lite pirrigt är det att gå av planet. Det är nu första gången jag och Harry ska ljuga om vad vi känner. Eller ja, kanske inte ljuga, men i alla fall inte visa att vi gillar varandra. Jag såg bilderna från festen. Det var väldigt bra bilder! Väldigt sexiga bilder. Därför har vi nog ett och annat att förklara. Några veckor fram över kommer pressen bara skriva och fråga om det, men sen går det över.


Vi går genom terminalen och fram till väskhämtningen. Elvira står bredvid mig och läser skyltar. Jag har läst tyska sen jag gick i 6:an, därför retar hon mig. Jag skrattar högt åt hennes svenska uttal på de tyska orden. Det plingar till i mobilen.

’’ I miss to hold your hand already! xxx’’

Jag tittar upp och möter Harrys ögon. Han står i andra sidan av rummet och ler mot mig. Jag mimar ett I miss you to.

-          Hur ska det här gå då?

Jag tittar förvånat mot Elvira.

-          Vad menar du?

-          Jo med det här att ni ska hålla förhållandet hemligt. Tror du verkligen det går?

-          Ärligt talat vet jag inte. Efter att dom där bilderna kom ut så vet jag inte ur länge det håller.

-          Är du rädd för att hans fans ska hata dig när det kommer fram?

Jag tittar in i Elviras bruna ögon. Hennes ögon lyser trygghet. Jag har verkligen tur att ha en sådan fin vän!

-          Vet inte, kanske lite. Jag orkar bara inte tänka på det. Den dagen den sorgen.

Våra väskor har kommit och vi börjar gå mot utgången.


I ankomsthallen är det fullt med folk. Eller ja, tonårstjejer. Stora plakat med fina hälsningar viftar i luften. Jag och Elvira går lite bakom killarna. Jag stannar upp när någon stoppar mig. det är en tjej, hon kanske är åtta år, hon sträcker fram ett vitt papper som jag tar emot. Snabbt skriver jag min autograf innan jag ger tillbaka pappret.

Flickan springer iväg glatt och hennes mamma mimar ett tack.

-          Jessie, I hate you! You don’t deserve Harry at all! You’re too ugly, I hope you die.

Jag ser inte vem som skriker. Jag vill inte se vem som skriker. Jag ser Harry i ögonvrån. Han tittar på mig med ledsen blick. Det var det här han som visste skulle hända. Det var det här som jag trodde skulle hända. Det är det här som händer.


Medan vi går till turnébussen så tänker jag på de som hände. Tänk om det är såhär det kommer bli. Att hans fans bara hatar mig hela tiden. Jag fattar inte hur Danielle och Eleanor orkar. Det är inte trevliga saker som fansen säger och även om man skakar av sig det så finns det alltid kvar. Man kan lossas som att man inte bryr sig men man bryr sig! Man stänger in de långt in i hjärtat och sedan någon dag då man är ledsen eller bara tycker synd om sig själv, då plockar man fram det och sedan kommer tårarna.


-          You alright babe?

Harry tittar på mig med ett ledset leende på läpparna. Han är så fin. Så omtänksam! Jag nickar tveksamt. Är jag verkligen okej? Han tar mig i handen och drar in mig i sov-delen av bussen. Han drar ner mig på en av sängarna och sätter sig bredvid mig.

-          I can see in your eyes that something is wrong!

Harry tar min hand och tittar in i mina ögon. Jag suckar tyst.

-          Okay, did you hear what that girl said?

-          Yes, that wasn´t nice at all.

-          I know…

-          Just don´t care what people say!

-          I know, but it´s hard…

_________________________________________________________________________________________________________

Vad tror ni händer ?? :D


Tack för alla fina kommentarer och gratulationer igår :D

Boken är köpt på cdon.com :)

 
 
Ingen bild

moa

12 oktober 2012 19:09

bra mer nuuuuu

 
Ingen bild

Matilda

12 oktober 2012 19:13

Meeera meeera:)

 
Ingen bild

Felicia

14 oktober 2012 10:42

Måste ha meeer:)

 
Ingen bild

Lisa

14 oktober 2012 19:03

Meeeeeeer! Så bra:)

 
Ingen bild

Matilda

16 oktober 2012 19:51

Mera bara älskar den :)

 
Ingen bild

Amanda

17 oktober 2012 20:44

Nästa? <3

 
Ingen bild

Clara

18 oktober 2012 14:36

Måste ha meeer :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 30 november 2012 21:32

        Harrys point of view, kap 79.   Jessies familj är trevlig. Absolut inte lika jobbiga som Jessie beskrev dem. Men det är väl så, man tycker alltid att ens egen familj är det jobbigaste. Peter hade många frågor, vissa knäppare än and...

Av Frida - 18 november 2012 13:02

        Jessies point of view, kap 78.   Jag tar med mig min laptop till ett litet rum. Rummet är grått och tråkigt. Längs ena väggen står en soffa och ett bord framför. På den andra väggen hänger en stor spegel. Jag gör en pose i spegeln ...

Av Frida - 2 november 2012 14:59

        Harrys point of view, kap 77.   Jag kan inte fokusera alls på intervjuerna. Jag måste vrida på huvudet ibland för att titta på Jessies söta leende. Ibland tittar hon tillbaka, men oftast kan jag titta utan att hon ser. Jag känner...

Av Frida - 30 oktober 2012 16:58

        Jessies point of view, kap 76.   Jag vaknar av att solen tittar in genom gardinerna. Jag kisar över hotellrummet. För en stund glömmer jag bort vart jag är men kommer snabbt på det. Hamburg, Tyskland. Jag har aldrig vart här faktis...

Av Frida - 29 oktober 2012 19:03

        Elviras point of view, kap 75.   Jag är sjukt taggad inför kvällen! Jag vet att det inte var så länge sedan vi festade men då var vi ju i USA och fick inte dricka för mycket. Eftersom vi var minderåriga var vi tvungna att hålla ner...

Presentation

Hej! Här skriver jag en novell om killarna i pojkbandet One Direction.

Novellen handlar om Jessie och Elvira. Tillsammans söker dom till svenska versionen av X Factor. Dom kommer till final och får sjunga med sina idoler. Där börjar en stark vänskap.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om novellen?
 Bra!
 Dålig!
 Sådär!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards