1dfanfic

Alla inlägg under augusti 2012

Av Frida - 31 augusti 2012 18:47

       

Jessies point of view, kap 60.


När vi kommer till hotellet är jag helt slutkörd. Trött efter flygningen. Ingen av oss känner för att ställa upp på något foto så vi tar bakvägen in på hotellet. Jane går och fixar nycklar. Vi sitter i sofforna. Ingen säger något och det är en behaglig tystnad. Vi sitter och halvsover hela bunten. Jag och Elvira får varsin nyckel till vårt gemensamma hotellrum. Sängarna är stora och mjuka. Vi slänger av oss kläderna och kryper ner under varsitt täcke.


Jag vaknar av att min mobil ringer. Jag blickar över mot Elviras säng och ser att hon också vaknat av signalen. Segt tar jag mobilen och trycker på svara.

-          Hej. Säger jag med morgonröst.

-          Hello!! Skriker Louis, jag drar bort telefonen från örat.

-          I was just wondering what you and El are up to today? Frågar han.

-          We´re going shopping. Svarar jag.

-          Can me and Niall join? We don´t know what to do today…

-          Of course!

-          Great, when are we leaving?

-          I don´t know you just woke us up.

-          Okay, sorry for that but text me when you are ready.


Louis lägger på efter ett pussljud.

-          Louis och Niall följer med oss och shoppar. Säger jag till Elvira. Sedan går jag in i duschen.


Louis point of view.


Det ska bli kul att hänga med Jessie och Elvira idag. Jag sa ju till henne att vi inte hade något speciellt att göra men det är inte helt sant. Harry vill att vi ska hålla Jessie borta från hotellet så att han kan förbereda allt. Han har varit stressad sen han vaknade i morse. Han har sprungit runt och ringt massor av folk. Just nu står han och försöker hitta något snyggt att ha på sig. Det är gulligt hur han håller på. Det är ju första dejten så han är nog nervös. Jag kommer ihåg hur det var på första dejten med Eleanor. Jag höll på att kräkas av nervositet.

-          I and Niall are going with the girls for some shopping. Säger jag.

Harry tittar på mig stressat.

-          That´s good, try to be gone for a long time. Can I have this tonight?

Han har på sig en vit skjorta och mörka chinos.

-          Perfect! Säger jag och han ler.

Min telefon ringer och jag har fått ett sms av Jessie.

’’ Meet us in the lobby in 5 xx ’’

Jag ler och hämtar Niall.


Elviras point of view.


När vi kommer ner i lobbyn står Niall och Louis redan där. Niall har sin ’free hugs’ tröja på sig. Jag vill bara springa fram och krama han men det gör jag såklart inte. Han har ju flickvän, typiskt…

I lobbyn möter vi Lee och Preston. Det är två av killarnas livvakter.

-          Where are you guys going? Frågar Lee. Han får en rynka i pannan.

-          We are going out for some shopping. Svarar Louis.

-          Not alone! Me and Preston is coming with you! Säger han.

Snabbt börjar Lee och Preston gå mot entredörrarna, så att vi inte hinner protestera. Vi tittar på varandra. Vad hände där egentligen. Men det är nog bra att dom följer med så vi inte får några problem med jobbiga fans. Vi går efter Lee och Preston. När vi kommer ut så börjar fansen skrika. Vi ställer upp på några bilder och sedan sätter vi oss i en av bilarna. Några fans börjar springa efter bilen men efter ett tag så kan vi åka i lugn och ro.


Bilturen går snabbt och vi är snart framme vid ett stort shoppingcenter. Jag tittar mot Jessie och hon ler stort. Det var längesen vi shoppade så det här ska bli sjukt kul! Tur att vi har Niall och Louis med oss så dom kan bära våra påsar.

Centrumet är stort och det finns många potentiella affärer. Vi går in i den närmaste affären. Det är någon fransk affär som jag aldrig hört talas om. Lee och Preston väntar utanför. Detta är nog inte riktigt deras grej, men dom måste sköta sitt jobb. Eftersom den här affären bara har tjejkläder så går Louis och Niall mest efter oss. De kommer med fina kommentarer som att den där skulle du nog vara väldigt fin i. Det är gulligt, även om dom är helt ute och cyklar! 


Efter att vi gått igenom halva köpcentrumet så går vi och fikar. Lee och Preston går iväg för att köpa någon ny proteindryck som dom läst om. Äntligen kan vi prata om lite egna saker.

-          I still don´t know what to wear tonight. Säger Jessie och suckar.

Vi tittar bekymrat på henne.

-          Don´t give up yet! Säger Niall.

-          What do you want to wear? Frågar jag.

-          I don´t know, a long dress maybe. Säger hon.

-          I´m sure you will find the perfect dress! Säger Louis och blinkar.

Efter att vi ätit upp vårt fika så fortsätter vi sökningen efter den perfekta klänningen.


Nialls point of view.


Att hitta den perfekta klänningen är svårare än jag någonsin trott. Det måste vara jobbigt att vara tjej om man måste gå igenom det här varenda gång man sak ut. Jag märker att Jessie börjar tappa tålamodet. Louis försöker att uppmuntra henen och det går väl sådär. Vi går in i en affär som har många klänningar. Jessie orkar inte ens titta på några klänningar längre. Hon bara skakar på huvudet så fort Elvira kommer med någonting.

-          How about that one? Frågar jag och pekar på första bästa klänning.

Allt för att så bra som möjligt försöka vara delaktig i diskussionen.


Jessie och Elvira följer mitt finger. Elvira tappar hakan. Först få tittar jag dit jag pekar. Det är faktiskt en fin klänning!

-          I guess I can try it on. Säger Jessie som verkar ha fått upp hoppet.

Hon tar ner en klänning i hennes storlek och går mot provhytterna. Vi följer efter och sätter oss utanför. Strax kommer Jessie ut med klänningen på sig. Jag tappar hakan.

-          How du I look? Frågar hon.

Ingen av oss säger någonting. Alla har tappat talförmågan. Klänningen passar perfekt på henne. Den visar hennes små former. Harry kommer svimma när han ser henne!

-          You´re beautiful! Säger Louis efter en lång tystnad.

Jag och Elvira nickar instämmande.

-          Good job Niall! Säger Elvira.

Jag ler för mig själv. Nu kan jag få glänsa lite. Även om det kanske inte riktigt var min förtjänst. Jag bara pekade åt något håll. Det fick liksom bära eller brista. Som tur var så gick det ju väldigt bra! Det måste vara ödet eller någonting. Jag brukar inte vara bra på shopping annars.


Jessie fnittrar till och sedan går hon in i provhytten för att byta om till sina egna kläder. Hon kommer ut och går fram till kassorna med ett stort leende på läpparna.

-          I didn´t know you had a sense of style Nialler. Säger Louis.

-          To be honest, I didn´t knew that either. Svarar jag.

Elvira och Louis skrattar och sedan går vi till Jessie. Vi är alla tre helt utmattade så vi bestämmer att åka tillbaka till hotellet.

_________________________________________________________________________________________________________

Snart är det dags för dejten!!

Vad tycker ni? KOMMENTERA!


Ville bara berätta att det är rätt mycket i skolan nu så därför har jag inte lagt ut något kapitel...

Följ mig på twitter :) @FridaLif

Av Frida - 28 augusti 2012 18:07

       

Jessies point of view, kap 59.


-          I was wondering if you wanted to go on a dinner with me when we come to Paris, like a date.

Mitt hjärta hoppar över ett slag. Hörde jag rätt? Bjöd Harry Styles just ut mig på en dejt? Jag tittade upp på honom. Han såg lite besviken ut, men ändå hoppfull. Jag log.

-          Yes, I would love to! Svarar jag och ler stort.

Harry ler mot mig och jag kan se hans smilgropar. Jag ler ännu större.

-          Good, God night then. Säger han och ger mig en puss på kinden.

-          God night. Säger jag.

Harr går iväg och jag stänger dörren.


Långsamt glinder jag ner längs dörren. Jag känner trägolvet mot rumpan. Det här kan inte vara sant! Harry Styles! Han har varit min ’’kändiscrush’’ sedan WMYB kom ut och nu ska jag på dejt med han. I Paris till och med. Jag skakar på huvudet och reser mig upp. Långsamt går jag mot badrummet och börjar göra ordning mig för kvällen. Jag somnar med samma stora leende som jag haft på läpparna hela tiden.

 

Harrys point of view.


Jag vaknar av att en solstråle träffar mitt öga. Drog jag aldrig ner rullgardinen? Jag känner att jag har ett stort leende på läpparna. Då kommer jag på det. Jessie sa ja till att gå ut med mig. Jag börjar skratta åt hur töntig jag är… Sitter här med ett stort leende. Plötsligt får jag lite panik. Jag måste ju planera dejten.


Jag hör hur min mobil ringer och jag svarar.

-          Harry. Säger jag.

-          Hi love, it´s Louis. Säger han.

-          Hello!

-          Are you coming to breakfast?

-          Yea sure.

-          Why are you so happy?

Hur kunde han höra att jag är glad? Är jag så genomskinlig?

-          Eh, I´ve got a date with Jessie tomorrow. Säger jag och ler.

-          That’s great man! See you soon then. Love you!

-          Love you to!

Louis lägger på. Han lät faktiskt väldigt glad över att jag och Jessie äntligen ska ut på en dejt. Jag sätter på mig ett par chinos och en T-shirt sedan går jag ner till frukosten.


Elviras point of view.


Idag har vi fått lite sovmorgon. Vi har inte lika många intervjuer som killarna idag så vi börjar senare. Min mobil plingar till och jag tar upp den.

’’ Kom till mitt rum, jag har bra nyheter! J xxx’’

Jag tar snabbt på mig ett linne och mina gråa jeans. Sedan springer jag till Jessies rum.


Utan att knacka så öppnar jag dörren och kliver in.

-          Jag är här nu! Ropar jag.

Jessie kommer ut från badrumet. Hon har på sig marinblå jeans och en vit skjorta. Ett stort leende vilar på hennes läppar.

-          Vad är du så glad för? Frågar jag.

Hon får ett ännu större leende på läpparna. Hur kan de ens vara möjligt? Hon går fram till mig och viskar.

-          Jag ska på dejt med Harry imorgon.

Utan förvarning så skriker jag och Jessie hoppar till. Sedan börjar hon skratta och jag hänger på. Efter att vi lugnat ner oss lite så sätter vi oss på hotellsängen mottimot varandra.

-          Så berätta allt! När frågande han och vad sa han? Frågar jag.

-          Igår efter att alla sagt god natt så knackade han på min dörr. I början så sa han ingenting men sedan så sa han ’’ I was wondering if you wanted to go on a dinner with me when we come to Paris, like a date ‘’. Hon gör en andningspaus.

-          Och då svarade jag ‘’ Yes, I would love to ’’. Jessie ler stort.

-          Åh, det låter så romantiskt, men vad hände sen?

-          Han blev riktigt glad och så stod vi där som två fån och bara log. Sedan pussade han mig på kinden och vi sa god natt.

Jag ler stort mot Jessie. Det här är vad hon drömt om ända sen första gången hon såg killarna. Jessies stora leende dras ner en aning och sedan får hon en orolig blick.

-          Vad är det? Frågar jag.

-          Vad pinsamt det kommer vara när jag ska träffa han idag. Han kanske har ångrat sig…

Det här är Jessie i ett nötskal. Alltid lika osäker och rädd. Hoppas att Harry kan få henne lite mer självsäker. Jag lägger min händer på hennes axlar.

-          Jessie, det var Harry som bjöd ut dig! Blickarna han ger dig ger han inte någon annan. Han gillar dig, mycket! Slappna av lite och ha kul!

Leendet på hennes läppar kommer tillbaka. Hon nickar stort och börjar skratta.

-          Så… Vad ska du ha på dig? Frågar jag.


Liams point of view.


Planet lyfter och vi är äntligen på väg till Paris. Kärlekens stad… Jag kan inte undgå att tänka på Danielle. Gud vad jag saknar henne! Det är inte så långt innan hon kommer. Det ska bli så kul. Hon kommer komma så bra överens med Jessie och Elvira. Dom kommer bli bästa vänner!


Jag tittar runt på gänget. Det är sjukt hur bra vi kommer överens. Hur jag, Louis, Niall, Zayn och Harry träffades för två år sedan och vi är bästa vänner nu. Vi har en otrolig karriär och vi kan prata med varandra om vad vi vill och när vi vill. Sen har Jessie och Elvira kommit från ingenstans och blivit som en i gänget. Det känns som att vi känt dom hela livet, precis som det känns som om jag känt killarna hela livet.

Min blick stannar på Harry. Han har haft ett stort leende på läpparna hela dagen. Det försvann inte ens när Paul skällde på honom för att han kastade mat på Louis. Att han ska på dejt med Jessie kom inte som en stor chock om jag ska vara ärlig. Alla har sett att det är något mellan dom två. Dom har bara inte fattat det själva. Fansen verkar inte heller ha snappat upp något ännu, men Harry och Jessie har ju inte gjort några intervjuer tillsammans. Ingen har nämnt något om dejten. Harry vill inte riskera att Paul och Jane blir arga. Sen tror han att Jessie blir generad om man tar upp det. Hon hade tydligen blivit generad när han frågade ut henne. När jag frågade Harry vad hans planer för dejten var så svarade han att han inte visste. Han hade en ide i huvudet men visste inte om den skulle fungera. Det var mycket med vilket hotell vi ska bo på. Vi får ju inte lämna hotellet utan säkerhetsvakter och om han inte vill berätta för någon om dejten så kan han ju inte få några säkerhetsvakter. Men som den charmör Harry faktiskt är så tror jag att dejten kommer bli perfekt och Jessie kommer fala pladask. Harry har aldrig misslyckats förut!


Jag avbryts i mina tankar av att Zayn lägger sitt huvud mot min axel. Han sover som vanligt. Han tjocka svarta hår kittlar mig på kinden. Jag tittar ut genom fönstret och ser en stad. När vi kommer längre ner mot marken så ser jag Eiffeltornet. Det är upplyst med hundratals lampor. Åh, vad jag saknar Danielle!

 _________________________________________________________________________________________________________

Gud vad taskig jag känner mig!

Jag förberedde igår för att lägga ut ett kapitel...

Sen glömde jag helt bort de :S

Skäms!

Men hoppas ni förlåter mig och kommenterar :)

Av Frida - 24 augusti 2012 21:47

       

Harrys point of view, kap 58.


Soundchecket har gått bättre än vanligt! Kanske är det för att jag tänker på Jessie medan jag sjunger. Då får texten en helt annan mening.

Vi kommer in i våran loge. Där sitter Elvira med en kolanapp i handen. Hon vinkar.

-          Good job guys! Now gets some rest it´s showtime in one hour. Säger Paul och går ut ur rummet.


Vi går och sätter oss bredvid Elvira i soffan.

-          Where´s Jessie? Frågar Louis.

-          At the hospital! Säger Elvira.

Mitt hjärta hoppar over ett slag. Av ren reflex ställer jag mig upp.

-          What? Skriker jag.

 

Louis point of view.


Att Jessie är på sjukhus chockade oss alla, men nog Harry mest. Han ställer sig upp. Ena handen har han i håret som rycker lite i hårbotten och andra handen har han i munnen och biter nervöst på naglarna.

-          What happened ... Is she okay? … Is she going to be alright? Frågar han snabbt.

Elvira har ingen chans att svar, så många frågor som Harry ställer.

-          Relax! She got some allergic reaction. Her eyes swallowed up. But otherwise she is fine! There´re at the hospital getting some medication. Säger Elvira snabbt innan Harry ska komma med en ytterligare fråga.


Harry lugnar ner sig lite men han är fortarande orolig. Jag känner att jag också blir orolig. Hon är ju min vän nu. Kanske till och med bästa vän. Vi har kommit väldigt nära varandra!

-          Maybe we can go to the hospital before the show, we have an hour. Säger jag.

Paul som precis kommit in I rummet frågar vad vi pratar om. Liam berättar. Han blir förvånad och skakar på huvudet.

-          No! You´re not going anywhere! The show starts in 40 minutes. Säger han.

Vi alla blir besvikna och man kan se de i våra ögon. Men vi vet också att om Paul säger något så är det de som gäller, inga undantag! Harry ursäktar sig och går ut ur rummet.

-          He is so in love! Hör jag mig själv säga högt.

Det var inte meningen att jag skulle säga det högt men resten av gänget nickar och håller med.


Jessies point of view.


Vi kom in snabbt på sjukhuset. Jag fick några droppar i ögonen. Svullnaden har inte gått ner men det kliar inte mera. Nu ska vi bara vänta på att jag får utskriven medicin och sedan kan vi åka tillbaka. Min mobil plingar till och jag får en blick av Jane. Jag kanske skulle stängt av den, vi är ju på ett sjukhus. Jag fortsätter lyssna på läkaren som om ingenting har hänt.


Efter en halvtimme var allt klart och jag sitter i bilen på väg tillbaka till konserten. Jag fiskar upp mobilen. Tre sms har jag fått. Första var från Elvira.

’’ Gumman kom tillbaka nu! Börjar bli orolig! xxxx’’

Jag ler för mig själv och tittar på nästa sms från Louis.

’’ Come back now! I want to see how you look with swallowed eyes. xxx’’

Jag skrattar högt och Jane tittar på mig med ena ögonbrynet höjt.

-          Jag skrattar åt ett sms från Louis. Säger jag. Hon nickar.

Sista smset är från Harry.

’’ Hope everything is all right! Miss you, get well soon! xoxo’’

Han är bara för gullig! Just då kör bilen in på parkeringen och vi kliver ut. Jag hör hur konserten har redan dragit igång. Vi tar ingången bakom scenen och vi år längs korridorerna. Jag öppnar dörren försiktigt till killarnas loge. Jag stoppar in huvudet och Elvira ser mig. Ett stort leende hamnar på hennes läppar och hon flyger ut ur soffan och springer mot mig. Med all kraft kramar hon om mig och jag håller på att ramla baklänges av chocken.

-          Jag var inte döendes! Säger jag efter att hon släppt mig.

-          Jag vet, men alla har varit så oroliga! Säger hon.

Vi går mot soffan och jag börjar berätta vad jag gjorde på sjukhuset. På väg mot soffan så tittar jag mig i spegeln. Svullnaden har inte gått ner på långa vägar. Det kommer bli jobbigt att träffa killarna.


Harrys point of view.


Det är jobbigt att sjunga. Jag kan inte sluta tänka på hur Jessie har det. Jag tappar takten och sjunger fel. Sista låten är över.

-          Thank you for coming! Ropar Liam sedan springer vi bakom scen.

Bakom scenen får vi massor med beröm. Paul kommer fram till mig och ser besviken ut. Killarna går en bit bort och väntar på mig. jag står kvar förstelnad.

-          Harry this isn´t good! I know you were worried about Jessie but that can´t affect your performance! Säger han och kisar mot mig.

-          It won’t happen again! Promise! Säger jag snabbt.

-          Good! And Jessie is back. Säger han och ler stort.

Mina mungipor åker högt upp och jag springer mot logen. Killarna springer efter.


Utanför logen stannar jag upp. Hjärtat bankar snabbt och hårt. Jag blir plötsligt nervös och vågar inte öppna dörren. Louis springer om mig och öppnar dörren snabbt. Killarna går in och även om jag var först till dörren så kommer jag in sist. Jag ser Jessie sitta i soffan. Hennes ögon är rejält svullna. Louis kiknar av skratt och måste lägga sig på golvet. Liam, Niall och Zayn är inte långt efter. Dom går fram till Jessie och kramar om henne. Jag står fortfarande förstelnad vid dörren.

-          I´m glad someone thinks this is funny! Säger Jessie och börjar själv små fnittra.

Då börjar jag också skratta lite smått. Tur att hon inte blev arg. Louis måste tänka sig för!

-          You look so funny! Säger Louis medan han skrattande går fram och kramar henne.

Jag går också fram och kramar Jessie.

-          Don´t listen to him, you look beautiful! Viskar jag I hennes öra.

Hon ler ömt mot mig.


Vi tar bussen tillbaka till hotellet. Imorgon eftermiddag åker vi till Paris. Jag måste bjuda ut Jessie på en dejt. Vi ska ju till Paris, kärlekens huvudstad. Jag ska göra det! Och det ikväll.


Bussen stannar och vi kliver av. Fansen står och skriker även om det är sent på kvällen. Vi säger god natt och alla går in till sig. Nu måste jag göra det! Jag får inte fega ut.


Med tunga steg går jag fram till Jessies dörr. Jag andas ut och in ett par gånger. Lyfter min hand och gör två svaga knackningar. Dörren öppnas försiktigt. Jessie ler när hon ser mig och jag ler tillbaka. Hon har hunnit tagit bort sminket och satt upp håret i en slarvig bulle på huvudet.

-          Hello! Säger hon.

-          Hey. Svarar jag.

Jag blir helt stum över hur vacker hon är.

Jessie tittar på mig med undrande i blicken. Jag märker att jag har stirrat. Kanske lite för länge. Jessie tittar ner i golvet och jag ser en röd ton på hennes kinder. Jag biter mig i kinden och sedan säger jag.

-          I was wondering if you wanted to go on a dinner with me when we come to Paris, like a date.

__________________________________________________________________________________________________________

OOOO Det börjar verka kärlek banne mig :D

Kommentera extra mycket nu !!! :)

Av Frida - 22 augusti 2012 16:17

       

Harrys point of view, kap 57.


Jag stänger dörren försiktigt bakom mig. Resväskan slänger jag upp på sängen. Det frestar att lägga sig i sängen och gosa runt bland kuddarna. Men jag måste göra en sak först. Ringa Jessies föräldrar.


Jag sätter mig på sängen och tar fram mobilen från bakfickan. Jag har fått ett sms från mamma. Det står att hon saknar mig. Jag skickar ett tillbaka och säger att jag saknar henne också. Efter det går jag in på kontakter och letar fram numret.

’’ Jessies Parents’’ har jag döpt kontakten till. Med ett darrigt finger trycker jag på ”call” knappen.

Jag hör tonerna och sedan ett klick. Hjärtat bankar hårt.

-          Hej det är Isa. Säger en kvinnoröst.

-          Hello! My name is Harry Styles, from One Direction. Säger jag.

-          Åh, hello Harry! How are you? Frågar hon.

-          I´m fine, you? Frågar jag.

-          I´m great! But why are you calling me? Have anything happened to Jessie?

-          No she´s fine! I wanted to talk to you about her birthday. I want to surprise her.

-          Oh, that’s nice. But, surprise her with what?

-          I´m flying you and your husband over to New York so that you can see Jessie. She misses you so much so I thought that was a great idea!

I början protesterar hon. Hon vill inte att jag ska behöva betala så mycket pengar. Att det är en väldigt fin gest men att det är för mycket. Jag berättar att jag redan har pratat med vårt team. Alla biljetter är bokade. Efter en stund lyckas jag äntligen övertala henne. Hon skrattar högt och jag hör hur tacksam hon är. Det måste vara svårt för henne att hennes yngsta barn inte är hemma längre. Jag vet hur min mamma kände. Hon var helt förstörd.


-          Harry, sorry if I ask you this, but why are you doing this? Frågar hon.

-          I like Jessie. And I felt so sorry for her when she almost started to cry when she said that she misses you.

-          You´re a really caring and beautiful man Harry. Jessie is lucky to have you as her friend!

Jag blir varm i hjärtat och tackar. Hoppas att Jessie känner samma sak.


Efter att jag berättat alla praktiska saker så lägger vi på. Jag lägger telefonen på nattduksbordet och drar av mig byxorna. Tröjan orkar jag inte ta av mig. Jag lutar mig bakåt. Jag känner lakanen mot ryggen och jag stänger ögonlocken. Jag tänker på hur Jessie kommer reagera när hon ser hennes föräldrar. Jag somnar med ett leende på läpparna.


Louis point of view.


Jag vaknar av att mobilalarmet sätts igång. Det var väldigt skönt att sova en stund, även om det bara var nittio minuter. Jag sträcker mig mot telefonen och stänger av alarmet. Jag tittar snabbt vad klockan är. Jag har trettio minuter till vi ska mötas. Ska jag duscha eller ska jag strunta i det? Sömndrucket sätter jag mig upp. Jag tittar runt i rummet. Väskan hade jag inte orkat plocka upp. Jag reser mig och börjar bana väg mot badrummet. Jag hinner halvvägs innan det knackar på dörren. Mina fötter ändrar riktning och jag går mot dörren istället. Långsamt trycker jag ner handtaget. Innan jag öppnar dörren så kommer jag på mig själv. Kanske jag ska titta vem det är innan jag öppnar. Det kanske är något galet fan. Jag tittar i kikhålet. Jag ser Harry stå utanför med ett stort leende på läpparna. Jag drar dörren mot mig och Harry kliver in.


-          That took a long time, were you asleep? Frågar Harry när han kommer in.

-          No, I just didn´t know who it was. Svarar jag.


Harry går in och sätter sig på min obäddade säng. Hans leende har inte försvunnit, eller blivit mindre.

-          What are you smiling about? Frågar jag.

Han ser för glad ut för att gå och jobba. Harry drar efter andan och sedan öppnar han munnen.

-          I have talked with Jessies parents. They are in! Säger han.

Jag ler mot honom. Han är så tok kär i den här tjejen. Jag har aldrig sett honom såhär. Jag slår till honom broderligt på ryggen.

-          That´s great Harry! Säger jag.


Elviras point of view.


12.25 tar jag min kofta och går ut i korridoren. Jag styr stegen mot Louis rum. Det var skönt att få sova en stund. Jag var helt slutkörd. Utanför Louis dörr står redan Jessie. Alltid i god tid. Hon sitter lutad mot väggen med sin telefon i handen. Jag gissar på att hon smsar någon. När jag är två meter ifrån henne tittar hon upp. Hon ler mot mig. Jag sätter mig ner bredvid henne. Hon lägger sitt huvud försiktigt mot min axel.

-        Saknar du dina föräldrar? Frågar hon.

-        Ja, självklart! Svarar jag.

-        Jag saknar dom så sjukt mycket! Så fort jag tänker på dom så börjar jag gråta. Säger hon.


Hon lyfter sitt huvud och stirrar in i väggen. Jag stryker min hand över hennes rygg. Harrys present kommer väldigt lägligt! Hon kommer bli så himla glad. Det är svårt att se Jessie så nere men jag vet inte hur jag ska trösta henne. Det är långt kvar på turnén. Men som tur är kommer hon få träffa sina föräldrar innan. Det är inte så lång tid till dom kommer. När jag tänker på det så blir jag lite ledsen själv. Jag kommer inte få träffa mina föräldrar. Innan vi åkte så pratade jag och min mamma. Hon sa att jag inte skulle ringa så mycket. Då skulle hon bara börja sakna mig mer. Jag lovade att bara ringa en gång i veckan och skicka sms lite då och då. Om jag skulle ringa min mamma varje dag, som Jessie gör, då hade jag nog suttit som Jessie nu med tårar i ögonen.


Dörren till Louis rum öppnas och Harry och Louis kliver ut.

-          Hello! Hälsar dom.

Vi ler som svar och Jessie blinkar diskret bort tårarna. Vi ser Liam, Niall och Zayn komma ut från sina rum. Jag och Jessie reser oss upp och vi börjar gå mot restaurangen.


Jessies point of view.


Lunchen var super god och intervjuerna har gått bra. Det börjar bli lite tjatigt att svara på samma frågor hela tiden, men vi gör så gott vi kan av situationen.


Killarna är ute på soundcheck. Konserten ikväll ska bara dom ha. Fem låtar ska dom spela. Egentligen skulle vi vara på hotellet men killarna ville ha oss här. Som stöd. Jag och Elvira sitter i killarna loge och äter upp deras smågodis. Elvira sitter och läser en skvallertidning. Hon vänder blad och vi ser våra ansikten i tidningen. Jag börjar läsa högt och det står om Alex. Att han har åkt fast och att vi inte ville ha priset. Jaha, då har den nyheten kommit till resten av världen. Nu kanske vi får några nya frågor i intervjuerna.


-          Sluta klia i dina ögon! Har du fått allergisk reaktion eller? frågar Elvira.

Jag har inte ens märkt att jag sitter och kliar. Jag tar bort handen från vänstra ögat. Elvira tittar upp på mig.

-          Herregud Jessie dina ögon är svullna!

Jag springer snabbt till spegeln. Mina ögon är röda och svullna. Faktiskt så ser man knappt mina ögon. Det förklarar varför jag var tvungen att anstränga mig när jag läste artikeln.

-          Jane, hämta bilen vi måste till sjukhuset! Ropar Elvira.

___________________________________________________________________________________________________________

Úpps :)


Skolan har börjat nu för min del, alltså så vet jag inte hur  bra uppdateringen kommer vara :(

Men jag ska försöka så gott jag kan!


Sen är jag lite nere pga en personlig sak :(

Men gör mig lite gladare genom att kommentera.

Av Frida - 20 augusti 2012 21:26

       

Elviras point of view, kap 56.


Halvt sovande går vi upp i bussen och sätter oss tungt ner i sofforna. Vi känner hur bussen sakta börjar röra på sig. Jag tar en kudde och lägger den mot fönsterrutan. Huvudet lägger jag mot kudden och stänger ögonlocken. Jessie försvinner in i sovdelen av bussen. Efter ett tag går Harry också in där. Men han kommer ut lika snabbt.

-          She is asleep. Säger han.

Killarna sätter sig med armbågarna i bordet och tittar på mig.

-          What? Frågar jag.


Harry börjar berätta deras lilla plan. Eller så liten är den ju inte. Det krävs mycket planering till en sådan här grej. Men Harry har redan kollat upp allting. Han går iväg för att hämta ett papper. Det är sjukt gulligt att han har gjort allt det här för Jessie. Dom är ju faktiskt inte ett par ännu. Hon kommer falla pladask för honom nu efter han har gjort det här. Harry kommer tillbaka. Han vecklar ut pappret och börjar läsa högt. På fredag morgon åker Jessies föräldrar från Sverige till USA. Då är det lördag i USA. Dom kommer komma fram en timme innan konserten. Vi måste gömma dom till en kvart innan konserten. Då får dom träffa Jessie. Hon kommer bli så glad. Efter konserten blir hennes föräldrar skjutsade till hotellet och vi andra går ut och festar. Dagen efter så äter Jessie lunch med sina föräldrar och klockan tre amerikansk tid så åker föräldrarna hem. Jag tror jag hann få med alla Harrys detaljer.

-          So, all we need now is Jessies parents number. Säger Harry.

Jag tar fram min telefon och ger honom numret.

-          Harry, thank you for doing this! Jessie will be so surprised and happy! Säger jag.

Han ler stort åt mig. Det är väl de han vill ska hända.


Vi börjar prata om vad vi ska köpa till Jessie när hon fyller år. Killarna tänker köpa kläder eller smycken. Jag vet precis vad jag ska köpa!


Harrys point of view.


Jag vaknar av att bussen stannar. Sent igår kväll somnade jag efter att ha stirrat på Jessie ett tag. Jag hade lagt mig i sängen bredvid hennes. Jag tittar runt mig. Jessie och jag är dom ända som ligger kvar. Resten av gänget måste redan ha gått upp. Jag reser mig sakta och sträcker på armarna. Idag står det intervjuer på schemat. Ikväll har vi en liten hemlig konsert. Vi ska bara köra fem låtar. Tjejerna ska inte vara med alls. Jag måste ringa Jessies föräldrar ikväll också. Lite pirrigt är det att ringa. Jag vet inte om hon har pratat om mig med sina föräldrar. Jag måste nog ändå presentera mig.


Min blick söker sig mot sägen där Jessie ligger. Hon ser så vacker ut. Hon ligger med ryggen mot mig och armen under huvudet. Håret böljar ner över hennes rygg. Jag kan se en liten del av hennes nacke. Allt jag vill göra är att lägga mig bredvid henne. Kyssa henne i nacken tills hon vaknar. Krama om henne och säga god morgon älskling. Jag skakar av mig mina tankar och går mot Jessies säng. Jag lägger en hand på hennes bara axel och skakar lite lätt.

-          Time to wake up. Säger jag.

Hon vänder sig mot mig och ger mig ett trött leende.

-          Morning beautiful. Slept well? Frågar jag.

Hon nickar och sedan går jag ut ur rummet.


Utanför sitter resten av gänget och äter frukost. Dom måste ha stannat till och köpt någonstans.

-          Slept well? Frågar Louis när jag sätter mig ner bredvid honom.

-          Yes. Säger jag.

-          Did you wake up Jessie? Frågar Elvira. Jag nickar.


Strax där efter kommer Jessie. Hon sätter sig bredvid Elvira och tar ett glas mjölk. Jag brer en macka åt mig och börjar tugga på hörnet. Elvira sätter en hand för munnen och springer förbi Jessie in på toaletten. Vi andra tittar på varandra. Om detta skulle vara en serietidning skulle det vara frågetecken över allas huvud.

-          Is she sick? Frågar Niall och tittar på Jessie.

Jessie rycker på axlarna. Kort därefter kommer Elvira tillbaka.

-          Are you okey? Frågar jag.

Hon nickar. Sedan blundar hon.

-          What did just happen then? Frågar Jessie.

-          I throw up. Säger Elvira.

Jessies ögon vidgas. Hon lägger en hand på Elviras panna samtidigt som hon säger.

-          Are you sick?

Elvira skakar på huvudet. Jessie tar bort sina händer och stirrar på Elvira.


Jessies point of view.


Hon spydde, men hon är inte varm och är inte sjuk. Vad kan de då vara? Då slår det mig. Snälla säg att det inte är sant!

-          Are you pregnant? Frågar jag.

Louis sätter teet i halsen och Harry skruvar på sig. Elvira skrattar till.

-          No! I am not! Säger hon och blänger på mig.

Jag rycker på axlarna och fortsätter äta min frukost. Killarna fortsätter också att äta frukosten i tystnad. Lite dålig stämning blev det, men vad skulle jag göra? Det var ju inte mitt fel!

-          Tack för att du generade mig! Säger Elvira.

Killarna tittar upp av att någon pratade men när dom förstår att vi pratar svenska så tittar dom ner igen.

-          Jag är ledsen, men jag blev rädd! När var senaste gången du hade din mens? Frågar jag.

-          Förra veckan… är du min morsa eller? Säger Elvira.

Jag vänder mig mot Elvira och säger.

-          Förlåt, för att jag bryr mig El!

Hon tittar på mig och sedan lägger hon armarna om mig. Hon ger mig en hård kram och jag kramar tillbaka.

-          Aw. Säger killarna i kör.


Paul kommer och berättar vad som ska hända idag. Vi är snart framme vid hotellet. När vi kommer fram så är vi lediga till lunch. Efter det är det intervjuer och sedan har killarna en mini konsert. Vi är lediga under kvällen men vi ska ändå med killarna för att vara stöd.


Bussen stannar och vi kliver av. Vi möts av ett tjugotal fans. Efter några bilder och autografer går vi in i lobbyn. Vi får nycklar till våra rum. Den här gången får alla ett varsitt rum.


Allas rum ligger vägg i vägg och är perfekta i storlek. Louis får det största rummet. Alla är trötta så vi bestämmer att vi ska sova en stund och sedan träffas utanför Louis vid 12.30 Efter de ska vi gå och äta lunch.


När jag kommer in i rummet så släpper jag väskan på golvet. Jag slänger av mig jackan och tar av mig byxorna. Strumporna sliter jag snabbt av mig. Sedan ramlar jag ner i den fjädrade sängen och somnar bland nytvättade, pressade lakan.

 ________________________________________________________________________________________________________

Nu är jag äntligen hemma från New York!

Missed me ??


Nu fick ni ett långt kapitel också!

Kommentera !<3

Av Frida - 14 augusti 2012 18:20

       

Jessies point of view, kap 55.


Det är riktigt mysigt att sitta med Harrys armar om mina axlar. Eller ja, över mina axlar. Jag börjar få starka känslor för den här killen. Jag sträcker mig efter min väska. Tar upp mobilen och tar fram ett nytt sms.

’’ Hej! Hoppas att ni har det bra där hemma! Vi har nyss landat i Frankrike, Älskar dig och hälsa pappa att jag älskar honom!’’


-          Who are you texting with? Frågar Harry och böjer sig över min telefon.

-          My mum. Svarar jag.

Han tittar på mig med sorgsen blick.

-          Do you miss her? Frågar han.

Jag nickar och känner hur ögonen vattnas. Han kramar om mig. Don´t cry, viskar han i mitt öra. Jag blinkar snabbt bort tårarna. Inte gråta inför Harry Styles!


Jag tittar runt på resten av gruppen. Dom är helt inne i en Fifa match och har inte märkt någonting. Matchen är slut och Liam ställer sig upp för att göra en seger dans. Louis slänger kontrollen ifrån sig och lägger armarna i kors.

-          My control is broken! Säger han.

Vi andra börjar skratta. Louis kan inte heller hålla sig och efter en stund skattar vi så mycket så vi sitter dubbelvikta.


Bussen stannar utanför arenan vi ska spela på ikväll. Jane berättar att vi inte får något hotell eftersom efter spelningen så åker vi direkt till Lyon. Vi måste alltså sova i turnébussen om vi vill sova i natt. Jag känner på mig att jag inte kommer få så mycket sömn i natt och att jag därför måste sminka mig imorgon för att dölja dom mörka ringarna. Som tur är så finns det sängar i bussen. Kanske kan jag smita för att sova en stund på dom. Eller så somnar jag bara mot Harrys axel. Han verkar inte ha något emot det.


Elvira knackar mig på axeln.

-          Är du vaken eller? frågar hon.

Jag måste ha fastnat i mina tankar.

-          Eh… ja nu är jag, vad ville du?

-          Vi ska göra soundcheck.

Jag och Elvira går upp på scenen och gör ännu ett soundcheck.


Harrys point of view.


Det gör ont i hjärtat på mig att Jessie nästan börjar gråta av att hon saknar sin mamma. Jag förstår hur hon känner. Våran första turné var för jävlig rent ut sagt. Jag saknade min familj varje dag! Självklart gör jag det nu också, men jag har liksom vant mig nu. Medan Jessie och Elvira går upp på scenen så sätter sig jag och killarna bakom scenen i cafeterian. Niall är hungrig igen…

-          Have you thought about something to do on Jessies birthday? Frågar jag.

Killarna tittar runt på varandra men ingen säger något.

-          We´re having a concert that evening but maybe a dinner before the show and then we can go to a club after the concert? Frågar Louis.

Vi nickar. Det låter som en bra ide. Jag tänker en liten stund sedan får jag en snille blixt.

-          Guys, Jessie really miss her parents, maybe we can invite them for a present. Sager jag.

Killarna skinner upp i stora leenden. Dom nickar gillande. Sedan gör vi upp en plan. Vi ska prata med Elvira så vi kan få numret till Jessies föräldrar. Vi ska överaska Jessie precis innan konserten börjar. Hennes föräldrar få stanna till efter Lunch dagen efter. Hon kommer bli så sjukt glad! Hoppas att hon inte får reda på något i förväg!

__________________________________________________________________________________________________________

Harry är en smart grabb !!! :D


Men här kommer den dåliga nyheten! :(


Imorgon åker jag till NEW YORK. jag kommer alltså inte lägga upp något kapitel förän 20/08.

Tråkigt jag vet, men resan har varit bokat länge :(

Hoppas ni har det bra i Sverige och kommentera gärna här om det händer något viktigt med One Direction :)

Av Frida - 13 augusti 2012 19:34

       

Jessies point of view, kap 54.


Det tog inte så lång tid att flyga till Frankrike men både Zayn och Louis hade hunnit somna. Så fort lampan, som berättar om man får ta av sig säkerhetsbältet eller inte, slocknar så reser sig jag och Elvira. Efter att säkerhetsvakterna försäkrat oss om att allt är lugnt i ankomsthallen så får vi gå och hämta vårt bagage. Elvira och jag slänger våra väskor på en vagn. Elvira börjar gå bort mot fansen och jag tittar på vagnen. Hur ska jag kunna köra den här? Den väger minst ett ton! Jag sätter händerna på handtaget och knuffar den. Det går, men det går trögt!


-          Do you want help?

Jag vänder mig om och ser Harry komma gående. Han knuffar försiktigt bort mig och lägger sina stora händer på handtaget. Jag protesterar och berättar att jag kan ta den själv. Han kontrar med att han vill hjälpa mig.


-          Who is carrying your bags? Frågar jag.

Han pekar åt vänster. Jag följer hans finger och ser Louis stå en bit bort. Framför sig har han en vagn med tio väskor på. Liam står också på vagnen och leker kapten. Louis kämpar för att hålla vagnen i rullning. Jag börjar småfnittra. Harry tittar ner på mig.


-          You´re cute when you´re giggling. Säger han.

Jag tittar upp I hans ögon och ler stort.


Harrys point of view.


-          You´re cute when you´re giggling. Säger jag.


Genast ångrar jag mig. Varför sa jag det där? Det bara slank ur mig. Jag tittar försiktigt ner mot Jessie. Hon tittar mig i ögonen och ler sitt underbara leende. Det leende kommer fastna på baksidan av mina ögonlock! Jag tittar upp och fokuserar på att inte köra in i någonting. Ett antal fans står inne på flygplatsen och vi ställer upp på foton och autografer. Tjejerna och även killarna, Jessie och Elviras fans, ler stort och vinkar medan vi går ut ur flygplatsen.


Några säkerhetsvakter tar vårt bagage för att lägga i bussen. En ny turnébuss nu. Men alla turnébussar är inredda på ungefär samma sätt. Bara bussen har en tv så är vi nöjda, Paul tar ju alltid med sig Playstation och Wii till oss. Paul brukar alltid ha med sig en resväska full med ’’leksaker’’ och andra saker som vi kan roa oss med.

Vi går alla ut för att vinka till fansen. Fansen står bakom avspärrningar och en gång i mitten är gjord för oss. Idag gick vi ut både vi, Jessie och Elvira samtidigt för att spara tid. Vi ställer oss på ett led så att fansen kan ta de kort dom vill ha. Jag känner hur Zayn lägger armen om mina axlar och jag lägger min ena arm på hans axel. Sedan lägger jag min andra arm runt Jessies axlar. Jag känner att Jessie lägger sin arm på min rygg och jag ler stort.


Efter hundra kort och jag hört mitt namn ropas tusen gånger så går vi äntligen in i bussen. Jag älskar vår fans men när dom inte kan sluta skrika så är det jobbigt. Jag vill ju ha kvar min hörsel!


Vi samlas som vanligt i soffan. Paul håller på att koppla in Playstationen och vi hejar på honom. Efter fem minuter är han klar.

-          Next stop, Nice. Säger Paul med fransk accent.


Louis och Liam slänger sig på Playstation kontrollerna. Fifa sätts igång och alla börjar leva sig in i matchen. Jag lägger min arm bakom Jessie på ryggstödet. Jag ser i ögonvrån hur hon ler och flyttar lite närmare mig. En stöt far genom min kropp. She is driving me crazy!

__________________________________________________________________________________________________________

Vad tycker ni?

KOMMENTERA !!!!

Imorgon kommer jag med en liten tråkig nyhet! :/

Av Frida - 12 augusti 2012 16:46

       

Nialls point of view, kap 53.


Två dagar till har snabbt passerat. Nu sitter vi i bilen på väg till flygplatsen igen. Nästa stopp är Frankrike.

Jag pratade med Demi igår. Hon går mig bara mer och mer på nerverna. I början tyckte jag att hon var schysst. Hon är söt och rolig. Men nu är det helt annorlunda. Hon är fullt upptagen i X Factor USA där hon är en av coacherna. Det kan jag väl förstå, det är hennes jobb och jag är lika upptagen jag. Men när vi väl pratar så pratar hon bara om sig. Istället för att fråga mig hur min dag har varit så berättar hon om sina nya skor hon köpt. Okej, som hennes pojkvän kanske jag ska tycka om att höra på sådant. Men allvarligt talat, hur kul är det?


Louis knuffar lite på mig.

-          We are here. Säger han.


Bildörren öppnas och jag hör skriket i öronen. Jag reser mig för snabbt och det svartnar för ögonen. När jag fått tillbaka synen så går jag ut ur bilen. En liten gång är avspärrad i mitten så att inte fansen ska kunna hoppa på oss. Jag tar emot några kepsar som fans ger till mig. Min nya passion! På kepsarna står det massa twitter namn och ett och ett annat ord. Ord som tillexempel Potato eller Supermaaaan. Fansen är bara för sköna. Dom snappar upp allt vi säger. Jag hinner krama några fans innan jag måste gå in till resten av gänget.


På planet sitter jag bredvid Liam. Jag ser hur planet lyfter och hur marken blir mindre och mindre. Irland, mitt hem. Jag hann aldrig åka hem till Mullingar. Det är lika jobbigt varje gång vi är i Irland och jag inte får åka hem. Förra året var jag bara hemma 30 dagar. Mamma och pappa måste sakna mig sjukt mycket! Och jag dom!


Snett bredvid mig sitter Elvira och Jessie. Dom pratar om något på svenska och skrattar för fullt. Elviras blonda lockiga hår ligger mot hennes rygg. Det flyttar sig någon centimeter när hon böjer sig fram för att hålla sig för magen. Hon vänder sig om och ser att jag tittar på henne. Hon ler ett väldigt vackert leende och jag känner hur hjärtat hoppar över ett slag. Elvira vänder sig om mot Jessie igen. Jag känner hur mina kinder hettar till. Varför händer det här? Jag är ju tillsammans med Demi.


Harrys point of view.


Zayn har dragit ner mössan över ögonen och sover mot min axel. Han kan verkligen somna överallt och hela tiden. Det spelar ingen roll vem du är, han somnar mot din axel. Lite som Jessie. Jag bara älskar när hon somnar mot min axel. Då känns det som att hon är min. jag hör hur hon och Elvira skrattar. Det där skrattet brukar jag höra innan jag somnar varje kväll. Det är som fastbränt i min hjärna. Innan jag somnar brukar jag krama om täcket och lotsas som att det är Jessie jag kramar om. Jag är besatt. Det är inte bra för mig! Jag har börjat göra fel på konserter för att jag börjar tänka på Jessie. När jag står där på scenen så är det som om jag sjunger till henne. Då brukar jag alltid höra hennes skratt eller hennes röst u huvudet och så glömmer jag bort att sjunga.


Jag måste få reda på om hon gillar mig på samma sätt. Jag kan inte gå runt och vara upp över öronen kär om inte hon känner likadant. Men vi är ju snart i Frankrike, kärlekens stad. Kanske ska jag fråga ut henne på en dejt. Vi har ju faktiskt inte fått varit helt ensamma någon gång. Jo två gånger, den gången hon kallade mig för player och den gången vi pratade på bussen. Den kvällen på bussen kommer jag aldrig glömma. Vi satt med knäna mot varandra, det var faktiskt romantiskt!


-          We will now be landing i France, fasten your seatbelts please.

-          Zayn, wake up and welcome to France. Säger jag.

__________________________________________________________________________________________________________

Inga kommentarer på förra?

Har n ledsnat ?? :/

Presentation

Hej! Här skriver jag en novell om killarna i pojkbandet One Direction.

Novellen handlar om Jessie och Elvira. Tillsammans söker dom till svenska versionen av X Factor. Dom kommer till final och får sjunga med sina idoler. Där börjar en stark vänskap.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om novellen?
 Bra!
 Dålig!
 Sådär!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards