1dfanfic

Direktlänk till inlägg 5 oktober 2012

A Dream Come True - Kapitel 71

Av Frida - 5 oktober 2012 19:22

   

Harrys point of view, kap 71.


-          Jessie, it´s something that I want to tell you. Säger jag osäkert.

Jag ångrar mig genast. Vågar jag verkligen lätta på hjärtat? Hon tittar på mig med undran i ögonen. Nu när jag sagt A måste jag säga B. Varför öppnade jag munnen över huvud taget? Jag ser att hon börjar bli otålig och jag tar ett djupt andetag.

-          When I first saw you at X Factor I thought that you were super cute, and when we got to know each other I found out that you are more than just cute. You are nice, talent, funny, adorable and you have a lovely personality. I´ve always known that I want to be your friend but ever since I saw you at the airport in Ireland, without makeup and in bed hair, I knew that we get on really well and that I want to be more than friends. Säger jag.

Jag tittar ner i golvet. Det har jag gjort hela tiden. Jag vågar inte titta på hur hon reagerade. Hon säger ingenting på vad som känns som en evighet men egentligen bara var en minut.

-          I like you to, in more than a friend kind of way.


Jessies point of view.


Mitt hjärta stannar nästan medan han pratar. Hur gullig får man vara? Ingen har någonsin sagt något sådant till mig. Han är helt fantastisk. Jag ser att han är nervös och han tittar ner i golvet hela tiden. Jag märker att jag fastnar i tankarna och glömt att svara.

-          I like you to, in more than a friend kind of way. Säger jag.

Han tittar äntligen upp I mina ögon. Han letar en stund i mina ögon. Som att han tror att jag ska ångra det jag sagt eller att jag driver med honom. Efter ett tag får han ett litet leende på läpparna. Det känns som om tiden står still när vi långsamt lutar oss mot varandra. Jag känner Harrys varma andedräkt i ansiktet. När vi bara är några centimeter ifrån varandra så stannar han upp. Han gnider sin näsa mot mig, i vad som känns som en evighet, innan han trycker sina läppar mot mina. Våra läppar formar sig perfekt efter varandra och Harrys tunga masserar min. det här kanske låter lite klyschigt men jag känner fyrverkerierna. Fjärilarna i magen är vilda och jag vill att tiden ska stå still. Tillslut bryter han sig bort från kyssen och han lägger sin panna mot min. vi tittar långt in i varandras ögon. Jag pussar han snabbt på munnen och han ler stort.

 

Harrys point of view.


Jessie ligger i mitt knä och jag leker med hennes hår. Tv:n är på men ingen av oss tittar. Hon rullar runt så hon ligger på rygg. Jag böjer mig ner snabbt och pussar henne i pannan. Hon är äntligen min, antar jag. Jag har fastnat i hennes ögon för länge sen och nu sitter vi bara här och tittar på varandra. Vi flätar ihop våra händer utan att bryta ögonkontakten. Tiden står still runt om oss och det är bara vi två som betyder något.

Mina tankar avbryts när Jessie reser sig upp och sätter sig bredvid mig.

-          How are we gonna do this? Frågar hon.

Jag rycker på axlarna innan jag öppnar munnen.

-          I guess we need to tell Paul and Jane. But as long as we are together I don’t really care what happens.

Hon ler stort och jag snor åt mig en till kyss.


Jag tar upp min telefon och ringer Paul. Han och Jane kommer om tio minuter. Jag vänder mig mot Jessie.

-          So Jessie, would you like to be my girlfriend? Säger jag och ler snett.

-          No. Säger hon.

Mitt hjärta stannar till. Vadå nej. Varför vill hon vänta? Nu när jag har öppnat mitt hjärta äntligen. Hon ser min förvirrande blick och skrattar smått. Hon lägger sina armar runt min hals.

-          I would LOVE to be your girlfriend! Säger hon och kysser mig passionerat.

___________________________________________________________________________________________________________

Aww! Vad gulligt :D


Jag kan nästan lova att ni aldrig läst en novell där de tagit 71 kapitel för huvudpersonerna att bli tillsammans :D


Tack för att gulliga kommentarer, det jag sitter med ett stort leende på läpparna när jag läser dom!!!!!!


ps. Om ni vill kan ni gå in här och titta på mina covers :) http://www.youtube.com/user/FridaLifOfficial?feature=mhee Tack <3

 
 
Ingen bild

Emy

5 oktober 2012 20:03

DU ÄR SÅ BEGÅVAD UNGE!!!! FORTSÄTT NUUUUUUUUUU! :Dxxxc

 
Ingen bild

Matilda

5 oktober 2012 21:07

Asså den här är så bra allvarligt talat!!!! Bara älskar den! :)

 
Ingen bild

Lisa

6 oktober 2012 21:46

Måste ha meeer! Mera mera !:)

 
Ingen bild

Maja

7 oktober 2012 15:44

Måste ha Meer! Kommer aldrig sluta läsa den här!!!!!! :)

 
Ingen bild

Felicia

8 oktober 2012 18:18

Kan jag bara får meeer! Du är så grym på det här!!!!!:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 30 november 2012 21:32

        Harrys point of view, kap 79.   Jessies familj är trevlig. Absolut inte lika jobbiga som Jessie beskrev dem. Men det är väl så, man tycker alltid att ens egen familj är det jobbigaste. Peter hade många frågor, vissa knäppare än and...

Av Frida - 18 november 2012 13:02

        Jessies point of view, kap 78.   Jag tar med mig min laptop till ett litet rum. Rummet är grått och tråkigt. Längs ena väggen står en soffa och ett bord framför. På den andra väggen hänger en stor spegel. Jag gör en pose i spegeln ...

Av Frida - 2 november 2012 14:59

        Harrys point of view, kap 77.   Jag kan inte fokusera alls på intervjuerna. Jag måste vrida på huvudet ibland för att titta på Jessies söta leende. Ibland tittar hon tillbaka, men oftast kan jag titta utan att hon ser. Jag känner...

Av Frida - 30 oktober 2012 16:58

        Jessies point of view, kap 76.   Jag vaknar av att solen tittar in genom gardinerna. Jag kisar över hotellrummet. För en stund glömmer jag bort vart jag är men kommer snabbt på det. Hamburg, Tyskland. Jag har aldrig vart här faktis...

Av Frida - 29 oktober 2012 19:03

        Elviras point of view, kap 75.   Jag är sjukt taggad inför kvällen! Jag vet att det inte var så länge sedan vi festade men då var vi ju i USA och fick inte dricka för mycket. Eftersom vi var minderåriga var vi tvungna att hålla ner...

Presentation

Hej! Här skriver jag en novell om killarna i pojkbandet One Direction.

Novellen handlar om Jessie och Elvira. Tillsammans söker dom till svenska versionen av X Factor. Dom kommer till final och får sjunga med sina idoler. Där börjar en stark vänskap.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om novellen?
 Bra!
 Dålig!
 Sådär!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards