1dfanfic

Direktlänk till inlägg 29 oktober 2012

A Dream Come True - Kapitel 75

Av Frida - 29 oktober 2012 19:03

       

Elviras point of view, kap 75.


Jag är sjukt taggad inför kvällen! Jag vet att det inte var så länge sedan vi festade men då var vi ju i USA och fick inte dricka för mycket. Eftersom vi var minderåriga var vi tvungna att hålla nere på spriten. Nu däremot får vi dricka hur mycket son helst! Det ska bli extra kul också att få gå ut med killarna. Jag älskar att festa med Jessie, missförstå mig inte, men hon dricker ingen alkohol och det är lite tråkigt. Louis och Zayn har inget emot alkohol och det har jag märkt. Lite synd är det att Niall inte ska med. Okej, jag ska sluta tänka på honom. Han är förbjuden frukt! Men gud vad söt han är!

 

Liams point of view.


-          Now you have 120 000 viewers Liam. Säger Jessie och ler stort.

Jag nickar.

-          We have the best fans in the world!

Niall kommer in i rummet. I handen har han en kartong nötter. Jessie höjer på ögonbrynen.

-          Niall we are going out to eat dinner. You don´t have to eat that. Säger hon.

Harry och jag börjar garva.

-          But I´m hungry! Säger Niall och putar med underläppen.

-          Jess, you are new to this. Niall can eat everything, and still have space for some more! Säger Harry och lägger armen runt Jessie.

Hon skakar på huvudet och skrattar tyst.


-          Now we really have to go! Säger jag.

Vi vinkar hej då och sedan trycker jag på off knappen.

-          Finally! Säger Harry och kysser Jessie på läpparna.

-          Get a room! Ropar Niall innan han går ut ur rummet


Harrys point of view.


Det blåser kalt där vi går. Maten var super god och vi kände för att gå hem. En kvällspromenad är alltid bra! Jessie och Niall går framför mig och Liam. Dom pratar om någon svensk film som Niall sett.


-          You really like her, don´t you?

Jag rycker till av Liams ord. Jag tänker snabbt innan jag svarar.

-          I really do!

Han lägger ena armen runt mina axlar och trycker in mig i en broderlig kram.


Jag gillar verkligen Jessie mycket! Hon är det jag väntat på i alla år. Inte trodde jag att jag skulle bli kär i en jämnårig tjej från Sverige. Oj, nu sa jag kär… är jag kär? På riktigt? Kanske är jag det. Men jag kommer aldrig våga säga det till henne. Jag är rädd för att när vi väl går ut med att vi är ihop, att hon ska få mycket hat. Mina flickvänner får mest hat av oss alla i bandet. Kanske har det varit för att jag dejtat äldre men hatet finns där. Jessie kommer aldrig klara av det. Jag ska skydda henne så mycket jag kan, men det kommer bli svårt!


 Jessies point of view


(3 dagar senare)


Turnébussen brummar för fullt längs vägarna. Igår var vi på snabbvisit i München och nu är vi på väg mot Hamburg. Jag vilar tryggt mot Harrys axel med hans arm runt om mig. Han gör mig väldigt lycklig! Han flätar ihop våra händer. Långsamt ritar han små cirklar i min handflata. Han vet att jag älskar när han gör så.


Jane och Paul kommer ut från förarhytten och går med raska steg mot oss. Deras ögon är spända i våra och dem ser inte glada ut. Långsamt sätter de sig framför oss och lägger en tidning på bordet. Jag reser mig upp och vecklar upp tidningen. En bild på mig och Harry pryder framsidan. Det är en bild från en intervju jag och Harry gjorde i München. Kanske gullade vi för mycket med varandra, men det är ju en av riskerna när man sätter ihop två ny kära tonåringar. Jag öppnade tidningen och läste resten av artikeln. Jag fattade lite men inte allt. Det stod ju ändå på tyska. I artikeln finns en liten bild på oss från min födelsedag. Jag hör Harry sucka bredvid mig.

-          What does it say? Frågar han.

Jane börjar berätta. Hon pratar flytande tyska. Artikeln handlar om att fansen börjar ana något. En romans börjar komma upp och kanske vet inte vi om det själva. Läsare till tidningen har också fått rösta om de tycker jag och Harry skulle vara ett par eller ej. 87 % tyckte vi passade bra ihop. Jag pekar på siffran och tittar upp i Harrys ögon. Han ler stort och kysser mig ömt.

-          Jessie and Harry this is serious! Säger Paul och höjer rösten.

Jag rycker till.

-          We like each other, we can´t help it! Säger Harry.

Harry har också höjt rösten vid det här laget. Jag hör att han är irriterad. Jag lägger min hand på hans lår. Genast känner jag hur han slappnar av.

-          Me and Jane have been discussing this and we have decided that if you continue with this, you can´t be together. It´s a big risk that we don´t want to take.

Jag drar efter andan. Inte trodde jag dem skulle gå så här långt. Jag tittar frågandes på Jane men hon ger mig bara en kall blick. Hur kan de göra så här mot oss? Dem känner oss. Dem vet att vi alltid gör vårt bästa.

-          You can´t be serious! Säger Harry efter att hårt slagit handen i bordet.

Både Jane och Paul hoppar till av Harrys reaktion. Vi får bara kalla blickar av dom båda. Harry börjar andas tyngre.

-          Can we be alone for a minute? Frågar jag.

Paul och Jane nickar, sedan reser dem sig och går tillbaka in i förarhytten.


Harry lutar sig långsamt tillbaka. Han skakar förtvivlat på huvudet. Jag tar hans hand i min.

-          I´m so sorry! Säger han.

-          For what? You haven´t done anything! This isn´t our fault!

Att han klagar på sig själv gör mig irriterad. Vi har inte gjort något fel! Han kysser mig i pannan och jag lutar mig mot hans axel.


Resten av gänget kommer smygandes från sov delen av bussen.

-          What is going on out here? Frågar Niall.

-          All we heard was a BANG! Säger Louis dramatiskt.

Jag känner hur Harrys hjärta börjar banka snabbare. Jag pussar hans snabbt på kinden och tar hans hand i min.

Jag börjar berätta vad Paul och Jane sagt. Alla sitter med en rynka i pannan och då och då är det någon som skakar på huvudet. När jag berättat klart sitter alla tysta. Ingen var nog beredd på detta.

-          They can´t do that! Säger Liam tillslut.

-          That´s not fair! Säger Zayn.

Jag rycker på axlarna.

-          I don´t think we can do anything about it. Säger Harry efter en lång tystnad.

Jag tittar upp i hans ögon.

-          All we can do now is to not show our feelings. Säger jag.

___________________________________________________________________________________________________________

Ledsen!!!!


Om ni kommenterar extra mycket, får ni ett till kapitel imorgon!

 
 
Ingen bild

Matilda

29 oktober 2012 21:04

Jätte bra! Meeer :)

 
Ingen bild

Amanda

30 oktober 2012 11:46

OMG jag har längtat efter detta kapitel!!! :D

 
Ingen bild

Moa

30 oktober 2012 11:47

Jättebra, mer :)

 
Ingen bild

Malin

30 oktober 2012 11:48

Mer :D <3

 
Ingen bild

Johanna

30 oktober 2012 11:49

Superbra! ;*

 
Ingen bild

Inez

30 oktober 2012 11:50

Började läsa denhär novellen igår, du är köttbesiktning på att skriva :)

 
Ingen bild

Sofia

30 oktober 2012 11:51

OMG vad bra ;)

 
Ingen bild

Lovisa

30 oktober 2012 11:51

MEEEER :) :*

 
Ingen bild

Emma

30 oktober 2012 11:52

Kan du inte lägga ut mer ikväll?

 
Ingen bild

Molly

30 oktober 2012 11:52

Herregud vad du är bra på att skriva, grymt :p

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 30 november 2012 21:32

        Harrys point of view, kap 79.   Jessies familj är trevlig. Absolut inte lika jobbiga som Jessie beskrev dem. Men det är väl så, man tycker alltid att ens egen familj är det jobbigaste. Peter hade många frågor, vissa knäppare än and...

Av Frida - 18 november 2012 13:02

        Jessies point of view, kap 78.   Jag tar med mig min laptop till ett litet rum. Rummet är grått och tråkigt. Längs ena väggen står en soffa och ett bord framför. På den andra väggen hänger en stor spegel. Jag gör en pose i spegeln ...

Av Frida - 2 november 2012 14:59

        Harrys point of view, kap 77.   Jag kan inte fokusera alls på intervjuerna. Jag måste vrida på huvudet ibland för att titta på Jessies söta leende. Ibland tittar hon tillbaka, men oftast kan jag titta utan att hon ser. Jag känner...

Av Frida - 30 oktober 2012 16:58

        Jessies point of view, kap 76.   Jag vaknar av att solen tittar in genom gardinerna. Jag kisar över hotellrummet. För en stund glömmer jag bort vart jag är men kommer snabbt på det. Hamburg, Tyskland. Jag har aldrig vart här faktis...

Av Frida - 29 oktober 2012 12:42

Som ni kanske fattat har jag inte haft tid att lägga ut kapitel den här veckan... Men nu när de är lov ska jag försöka vara bättre. Det kommer förhoppningsvis ut ett kapitel senare idag... Några fler än jag som är sjukt glad över att One Direc...

Presentation

Hej! Här skriver jag en novell om killarna i pojkbandet One Direction.

Novellen handlar om Jessie och Elvira. Tillsammans söker dom till svenska versionen av X Factor. Dom kommer till final och får sjunga med sina idoler. Där börjar en stark vänskap.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om novellen?
 Bra!
 Dålig!
 Sådär!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards