1dfanfic

Direktlänk till inlägg 23 september 2012

A Dream Come True -Kapitel 67

Av Frida - 23 september 2012 19:48

Elviras point of view, kap 67.


Jag vaknar av att det plingar till i min mobil. Jag sträcker mig efter den och måste blinka två gånger innan jag ser vad det står.

’’ It´s showtime! x’’

Jag ler stort åt Nialls sms. den här dagen ska bli otroligt kul! Jag vänder mig mot Jessies säng. Hon har ingen aning. Det förvånar mig att hon inte har misstänkt någonting. Hon brukar alltid fatta om någon gör något bakom hennes rygg. Det förvånar mig också att vi har kunnat hålla tyst om alltihop. Det brukar inte vara Louis starkaste sida. Men han gillar nog Jessie så då anstränger han sig. Långsamt reser jag på mig och går mot min resväska. Efter att jag rotat runt lite så har jag fått fram mina vita jeans och en grå t-shirt. Jag går in på badrummet och borstar håret och tänderna. Jag hör en tyst knackning mot dörren. Smygande öppnar jag dörren och ser killarna stå med stora leenden. Dom smyger efter mig in i rummet. Jag tar upp min present och vi går mot Jessie säng. Harry räknar ner på fingrarna och efter tre så börjar vi sjunga.


Jessies point of view.


-          Happy birthday to you, happy birthday to you, happy birthday dear Jessie. Happy birthday to you.

Jag vaknar till underbar musik as sex världsstjärnor. Jag sätter mig sömning upp och gäspar. Louis kastar sig över mig och skriker.

-          Happy 19th birthday bestie!

Jag skrattar högt. Jag och Elvira har nämligen lärt killarna att säga bästis och det här var resultatet. Jag får en kram av alla och när jag kramar Harry så viskar han i mitt öra.

-          Happy birthday beautiful!

Jag rodnar smått. Han är bara för underbar! Elvira och killarna börjar skyffla upp presenter på täcket. Det första är från Niall. Av han får jag kläder, ett basket linne och en röd college tröja. Av Liam får jag smink och av Zayn silver örhängen i form av speglar. Louis hoppar upp i min säng och sätter sig bredvid mig. han lägger sin ena arm om mina axlar och ger mig sitt paket. Jag öppnar försiktigt och ser snabbt vad som ligger i lådan. En väska. Från Louis Vuitton! Jag ger ifrån mig ett litet tjut och alla börjar skratta. Vilken tjej önskar sig inte en Louis Vuitton väska? Av Elvira får jag ett infinity halsband i silver.

-          We will always be best friends! I love you! Säger hon.

-          I love you to! Svarar jag och vi hör att killarna brister ut i ett aw.

Allas blickar vänds mot Harry. Jag väntar med spänning på vad han har köpt.

-          You will get my present to night. Säger jag och blinkar.

Jag ler stort och nickar. Undra vad det kan vara! Det här är för spännande!


Medan jag klär på mig så väntar El och killarna i rummet bredvid sedan går vi alla tillsammans ner till frukosten. Där möts vi av Jane, Paul och hela vårt team som sjunger Happy Birthday och till frukost blir det tårta.


Harrys point of view.


Jag sitter i bilen med en av våra säkerhetsvakter. Vi är på väg till flygplatsen. Jessies föräldrar ska landa om femton minuter. Det var inte jätte svårt att smita från gänget eftersom alla var utspridda på olika intervjuer. Paul hjälpte mig komma undan en intervju. Han var inte speciellt glad och han erbjöd sig att hämta Jessies föräldrar själv men jag protesterade. Jessies föräldrar har ju bara pratat med mig och jag vill göra ett bra intryck! Bilen saktar in och vi går till ankomsthallen. Det väller ut folk från terminalen och jag letar febrilt efter päronen.

-          Harry!

Ropar någon och jag vänder mig om. Jag ser en kvinna vinka mot mig. jag känner igen henne från X Factor när vi träffade dem i korridoren. Jag vinkar tillbaka och går för att möta. Jag får en kram av Jessies mamma Isa och jag skakar hand med hennes pappa Steff. Vi lastar in deras bagage i bakluckan och sedan åker vi tillbaka till arenan. Isa har världens leende på läpparna, det syns att hon har saknat sin dotter. Jessie är en kopia av sin mamma. Hon har samma leende och skratt men Jessies havsblå ögon kommer nog från hennes pappa. Bilen parkeras och vi går in bakvägen. Vi möter Paul i hallen och han hälsar. Jessie är fortfarande på en intervju så vi kan vara lugna en stund till. Jag visar vägen in till ett rum. När vi kommer in i rummet så lägger Isa en hand på min arm.

-          Thank you so much for doing this! You´re a good guy! Säger hon.

-          It´s my pleasure! Säger jag och smilar.

Jag berättar att de måste stanna är i rummet ungefär en timma till. Efter det får kommer jag och hämtar dem så får dom träffa Jessie. Efter att ha frågat om allt är okej så går jag tillbaka till gänget och får mitt hår fixat.


Elviras point of view.


Vi står bakom scenen i en liten ring. Det är en kvart till vi ska gå upp.

-          I just going to get my phone.  Säger Harry och springer iväg.

Äntligen! Jag som trodde att han glömt bort. Åh vad spännande. Louis tittar på mig med lysande ögon. Han är lika spänd han. För att få Jessie att inte fundera över vad Harry gör så börjar vi en intensiv konversation om skoluniformer. Vet inte riktigt varför vi pratar om skoluniformer men det var Liam som började och de förklarar väl saken.


Efter en liten stund kommer Harry tillbaka. Han ställer sig framför oss. Men jag ser bara han. Jag höjer på ena ögonbrynet. Var är föräldrarna? Han ser min blickar och nickar diskret. Sedan tystnar alla.

-          So Jessie do you want your present? Frågar han och ler stort.

Åh… nu kommer det!

Jessie nickar snabbt.

-          Look behind you. Säger han.

Samtidigt som Jessie så vänder jag på mig.


Jessies point of view.


-          Look behind you. Säger Harry.

Långsamt vänder jag på mig. Jag vågar inte titta direkt. Tänk om det är något jag inte vill ha. Eller något jätte dyrt som jag inte kan ta emot. Jag öppnar ögonen och ser två bekanta ansikten. Två ansikten som jag saknat så det gjort ont. Två ansikten som jag växt upp med. Jag skriker till och sedan springer jag fram och kastar mig i deras famn. Jag kan inte fatta att Harry gjort det här för mig, mina föräldrar! Mina älskade föräldrar är äntligen här! Ord kan inte beskriva hur jag känner just nu! Jag tittar upp och möter Harrys ögon. Jag mimar ett tack innan jag borrar ner mitt ansikte i mammas hår.

-          Å, vad jag har saknat er! Säger jag och tittar mamma i ögonen.

-          Jag har saknat dig också! Säger mamma och jag ser en tår rinna ner för hennes kind.

-          Inte gråta mamma! Du gör så att jag börjar gråta. Säger jag.


Vi går tillbaka till killarna och Elvira. Mina föräldrar hälsar på var och en och av Elvira får dom en stor kram. Jag går fram till Harry och lägger båda armarna om honom.

-          Thank you so much! Viskar jag i hans öra.

-          Your welcome! Säger han och jag känner hur han trycker till lite hårdare.

Motvilligt släpper jag honom efter ett tag och det blir genast kyligt. Jane kommer fram till oss.

-          Tjejer det är dags. Isa och Steff kom med mig, ni har dom bästa platserna.

Jag känner mig mer taggad än någonsin! Det är min födelsedag och mina föräldrar är här!

___________________________________________________________________________________________________________

Vem vill inte spendera sin födelsedag så här ?? :D


Jag lovade er ett till kpil innan måndag och här rä det :)

Kan jag få mer kommentarer den här gången... fick bara en i föra :(

 
 
Ingen bild

moa

23 september 2012 20:43

Skrives mer:)

 
Ingen bild

Matilda

23 september 2012 21:23

Meeeer :)

 
Ingen bild

Moa

23 september 2012 21:49

Mer ;)

 
Ingen bild

Manda

23 september 2012 21:49

Jättebra :D

 
Ida

Ida

23 september 2012 21:52

Gud så bra! :)

http://horseangel.webblogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 30 november 2012 21:32

        Harrys point of view, kap 79.   Jessies familj är trevlig. Absolut inte lika jobbiga som Jessie beskrev dem. Men det är väl så, man tycker alltid att ens egen familj är det jobbigaste. Peter hade många frågor, vissa knäppare än and...

Av Frida - 18 november 2012 13:02

        Jessies point of view, kap 78.   Jag tar med mig min laptop till ett litet rum. Rummet är grått och tråkigt. Längs ena väggen står en soffa och ett bord framför. På den andra väggen hänger en stor spegel. Jag gör en pose i spegeln ...

Av Frida - 2 november 2012 14:59

        Harrys point of view, kap 77.   Jag kan inte fokusera alls på intervjuerna. Jag måste vrida på huvudet ibland för att titta på Jessies söta leende. Ibland tittar hon tillbaka, men oftast kan jag titta utan att hon ser. Jag känner...

Av Frida - 30 oktober 2012 16:58

        Jessies point of view, kap 76.   Jag vaknar av att solen tittar in genom gardinerna. Jag kisar över hotellrummet. För en stund glömmer jag bort vart jag är men kommer snabbt på det. Hamburg, Tyskland. Jag har aldrig vart här faktis...

Av Frida - 29 oktober 2012 19:03

        Elviras point of view, kap 75.   Jag är sjukt taggad inför kvällen! Jag vet att det inte var så länge sedan vi festade men då var vi ju i USA och fick inte dricka för mycket. Eftersom vi var minderåriga var vi tvungna att hålla ner...

Presentation

Hej! Här skriver jag en novell om killarna i pojkbandet One Direction.

Novellen handlar om Jessie och Elvira. Tillsammans söker dom till svenska versionen av X Factor. Dom kommer till final och får sjunga med sina idoler. Där börjar en stark vänskap.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om novellen?
 Bra!
 Dålig!
 Sådär!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards