1dfanfic

Alla inlägg under juli 2012

Av Frida - 29 juli 2012 21:14

 

Liams point of view, kap 47.


Nu är det 15 minuter innan konserten ska börja. Jag börjar känna pirret i magen. Men oftast går det över efter första låten. Jessie och Elvira ska ju sjunga först så egentligen är det en 90 minuter innan vi ska upp på scenen.


Jag och killarna sitter precis bakom scenen i ett par soffor. Jag tittar över åt vänster där Jessie och Elvira står och förereder sig. Dom får hjälp med att sätta på mikrofonerna. Efter det är klart så går dom till speglarna och tittar till sminket och frisyrerna. Jag tror inte att det ens har gått 5 minuter innan någon av dom börjar skratta. Dom måste vara de lyckligaste personerna på jorden. Lyckligare än Niall.


Jag ser våra kläder hänga bredvid speglarna men där hänger också tjejernas andra ombyte. Då slår det mig.


-          Are the girls going to change clothes when we are here backstage? Frågar jag.


Killarna tittar på mig och funderar en stund.


-          I guess so. Säger Zayn.

-          Sweet! Säger Harry.


Vi börjar alla skratta.


-          What so funny? Frågar Elvira.


Ingen av oss har märkt när dom kommit.


-          Nothing. Säger Louis snabbt.


Vi ler flirtiga leenden mot tjejerna och dom bara skakar på huvudet.


-          Girls, it´s time. Säger Jane.


Jessie och Elvira ler mot varandra och sedan går dom ut på scenen. Vi hör hur volymen höjs i lokalen och man kan höra tjejer som skriker. Men konstigt nog så kan man också höra många mörka röster från killar.


Jessies point of view.


Mitt hjärta pumpar I hundranittio när vi går ut på scenen. Det är sjukt mycket folk! Jag tar några djupa andetag innan jag kan titta på publiken. Jag hör ett vrål genom mina öron och jag tittar på Elvira. Hon står med ett brett leende, sedan för hon mikrofonen mot munnen.


-          Hello guys! How are you? Ropar hon.


Vi har övat på det här, tanker jag för mig själv. Hon tittar uppmuntrande mot mig. Nu är det jag som ska prata.


-          Wow! There are so many people here! I am getting all nervous! Säger jag.


Skriket bli högre och jag känner att mitt hjärta hoppar över ett slag innan jag fortsätter.

-          This is the first show we are doing and I hope that you will enjoy it. So let´s let starting!


Musiken börjar spela och Elvira börjar sjunga första versen.


Elviras point of view.


Det är sjukt kul att stå på scenen. Vi visste knappt att folk här visste vilka vi va, men dom sjunger med på varenda ord.


Efter fyra låtar springer vi in bakom scenen. Det är dags för att byta kläder. På scenen visas ett klipp hur vi har tagit oss från X Factor till dit vi är idag. Jag tror klippet är under en minut så vi måste verkligen skynda oss.


Väl bakom scenen så springer vi fram till kläderna. Jag ser att Jessie stannar upp lite och sedan tittar hon på mig.


-          Ska killarna titta när vi byter om? Frågar hon.


Jag tittar bak mot killarna och ser hur dom sneglar lite då och då. Jag börjar skratta och sedan säger jag.


-          Ge dom den show dom vill ha.


Jessie börjar också skratta och sedan drar hon tröjan över huvudet. Men hon ställer sig med ryggen mot killarna, dom behöver inte se allt…


Harrys point of view.


Tjejerna kommer in och ska börja byta om. Jag hör hur dom börjar viska. Jag vill titta på dom men jag vågar inte. Varför vågar jag inte? Jag har inte haft något problem att titta på tjejer jag knappt känner förut. Men nu är det Jessie det handlar om!


Jag tittar runt på killarna och att sitter nu och stirrar på tjejerna, då är det ju ingen skada om jag också gör det.


Jessie och Elvira står med ryggarna mot oss. Efter att dom bytt kläder så vänder dom sig om och rättar till håret. Louis lägger en hög busvissling och tjejerna börjar skratta igen. Efter det springer dom upp på scenen.


-          Wow. Säger Niall när tjejerna kommit utom synhåll.

-          They are really fit! Säger Louis.


Jag känner hur mina kinder hettar till.


-          Harry, are you turning red? Frågar Zayn.

-          No! Viskar jag.


Killarna börjar skratta åt mig.


Känslorna jag har för Jessie är helt sjuka! Dom får mig att må illa och vilja hoppa av glädje på samma gång. Jag vet inte ens vad Jessie känner för mig. Men jag måste ta reda på det, innan det är försent!

_____________________________________________________________________________________________

Vad tycker ni?

Sorry för inget kapitel igår!

Det komemr inget kapitel imorgon eftersom jag inte är hemma :P

Kommentera !!! :D

Av Frida - 26 juli 2012 19:05

 

Elviras point of view, kap 46.


Huvudvärken har gått över och nu är jag som vanligt igen. Paul leder mig, Jessie, Harry och Louis in i ett stort rum. På båda sidorna av rummet står två soffor och det är riggat med mikrofoner och kameror.


-          Jessie and Elvira there and Harry and Louis there. Säger Paul och pekar först åt höger och sedan åt vänster.


Jag och Jessie går åt höger och hälsar på dom som ska intervjua oss. Det är två kvinnor i trettioårs åldern. Dom ler mot oss och tar oss i hand. Vi ler stiligt tillbaka och sedan slår vi oss ned i sofforna.


-          Your listening to Radio 700 and we are here with Jessie and Elvira. Säger en av kvinnorna.


Jag ser hur en kameraman zoomar in på oss och jag ler mot kvinnan.


-          Hej! Säger jag och Jessie i kör.


Vi har bestämt att vi alltid ska hälsa på svenska. För att få in våra rötter i intervjuerna.


-          So tell me, how is it to have come this far in such short time? Frågar den andra kvinnan och vänder sig mot Jessie.

-          It´s just amazing! We feel so blessed. Our fans are the best, because we wouldn’t be here without them! Säger Jessie.


Kvinnorna fortsätter att fråga oss massor av frågor och vi försöker svara så gott vi kan, utan att ge för mycket av vårt privatliv.


-          And now you are touring with One Direction. How does that feel? Frågar kvinnan.

-          It feels really good! They are really nice guys and we have become good friends! Säger jag.

-          I want to know all the spicy things about the guys in 1D. Are they as fit as the people say?


Jag tittar upp och ser att Harry och Louis tittar på oss. Dom har hört frågan och vill höra svaret. Louis blinkar med ena ögat mot oss och Jessie börjar fnittra.


-          Yes! They are fit. Svarar Jessie och ler.

-          They´re hot right? Frågar den andra kvinnan.


Jessie tittar på mig och sedan vänder hon blicken mot kvinnorna igen.


-          Yea, I´m not gonna lie, they are hot! Säger hon.


Harry ler flirtigt mot Jessie och blinkar med ena ögat.

Då brister det för mig. Jag börjar asgarva och Jessie är inte långt efter. Kvinnorna tittar oförstående på oss.


-          Sorry. Säger vi.


Det kommer in en vakt och säger att intervjun är över. Harry och Louis kommer fram till oss och sätter sig i soffan.

-          So, you think we´re hot ey. Frågar Louis och vickar på ögonbrynen. Jag och Jessie börjar skratta igen.

______________________________________________________________________________________________

Äntligen hemma efter två veckor i husbilen :D

Nu kan uppdateringen bli som vanligt igen :)

Kommentera !!! :D

Av Frida - 24 juli 2012 17:57

 

Elviras point of view, kap 45.


Jag vaknar upp med en hopplös huvudverk. Mitt huvud känns som ett jordklot. Jag tittar mot Jessies säng men där är ingen. Jag hör hur badrumsdörren öppnas och Jessie kommer ut med en handduk virad om kroppen och en om håret.


-          Bra, du är uppe! Du bör nog hoppa in i duschen om vi ska hinna till frukosten.


Jag nickar försiktigt för att inte tappa huvudet och sedan ställer jag mig upp. Vänster fot, sedan höger tänker jag medan jag går in på toaletten.


Jessies point of view.


Jag ser hur Elvira sakta men säkert tar sig in på toaletten. Inte långt efter hör jag hur hon sätter på duschen. Vad var det med henne? Det såg ut som om hon varit med i en bilkrasch. Min mobil plingar till och jag tar upp den.


’’ Hey! We are heading down to breakfast, are you coming? xx Louis’’

‘’ Hello! We are coming soon! El is in the shower. xx Jessie’’


Jag lägger telefonen på sängen. Jag öppnar min resväska och börjar riva runt. Jag orkade aldrig plocka upp väskan och hänga in sakerna i garderoben. Vi ska ändå inte stanna i Irland så länge. Jag tittar ut genom det lilla fönstret och ser en klarblå himmel. Jag tar fram ett par svarta stuprörsjeans och ett rött linne. Det är ändå sommar nu.


Elvira kommer ut ur duschen och går direkt till sin resväska.


Vi går in i hissen och jag trycker på ettan. Sedan tittar jag på Elvira. Hon står med huvudet lutandes på hissväggen och blundar.


-          Är du okej? Frågar jag.


Hon tittar ner på mig och jag ser smärtan i hennes ögon.


-          Ja, jag har bara huvudvärk.

-          Vi får leta reda på en tablett då.


Vi kliver ut ur hissen och går in i lobbyn.


-          Hey, what can I do for you? Frågar receptionisten.


Hon tittar på mig med ett välbelåtet leende. Hennes vita tandrad syns och man kan ana ett tandkött över.


-          Do you have something against headache? Frågar jag.


Hon börjar plocka I någon låda bakom disken och sedan ger hon mig en liten tablett. Jag tar emot tabletten och ler.


-          Thanks! Säger jag.

-          By the way, my kids love your songs! Säger hon.


Jag ler och tackar ännu en gång innan jag går tillbaka till Elvira.


Vi går in i restaurangen och tar åt oss av allt möjligt gott. Vi ser killarna sitta vid ett litet avlägset bord längre in i restaurangen och vi börjar gå ditåt.


-          Hi girls! Ropar Niall när vi kommer närmare.


Han har hela tallriken full med bacon, stekt ägg och andra saker som finns på frukostbufféer.


-          Hello. Säger vi.


Vi sätter oss ner och jag hamnar bredvid Louis. Han tittar ner på min tallrik.


-          Are you sure you can eat all that? Frågar hon och höjer på ena  ögonbrynet.


Jag tittar ner på min tallrik. Där ligger en smörgås och lite paprika på sidan om. Jag knuffar till Louis löst på armen och han börjar skratta.


-          Is that the best you´ve got? Frågar han.


Jag skakar på huvudet och börjar äta på min smörgås.


Liams point of view.


Vi blir körda till en byggnad bredvid arenan där vi ska uppträda ikväll. I byggnaden finns det små rum och det är här vi ska göra alla intervjuer.


Utanför står fansen och så fort vi syns vid något fönster så skriker dom tills dom blir hesa.


Paul kommer och tar med sig mig, Zayn och Niall in till ett rum. Där är det riggat med mikrofoner. Radio 9.89 står det på stora skyltar överallt i rummet. Jag ser också kameror och förstår att intervjun också ska filmas samt gå ut i radon.


-          Hello, welcome! Säger intervjuaren.

-          Thanks! And sorry we´re late. Säger jag.


Intervjen sätts igång och vi får svara på dom vanliga frågorna som hur känns det, vad tittar vi på när det gäller tjejer och har vi öron problem efter allt skrikande. Vi svarar så gott vi kan utan att säga samma sak som vi redan har sagt tusen gånger.


-          There are two new girls on tour with you also, Elvira and Jessie. How do you fell about them? Frågar hon.

-          They are really nice girls! Sager Niall.

-          Yea, they are really fun and talented. Sager Zayn.

-          They feel like our sisters! Lägger jag till.


Intervjuaren tittar på mig med flörtiga ögon.


-          Does any of you flirt with them? Because they are very attractive. Frågar hon.

-          No, we don’t. They are really hot but we have girlfriends! Säger jag.


Jag ser Zayn och Nialls blickar I ögonvrån. Harry har ju flirtat för fullt men inte vi!

__________________________________________________________________________________________

Lite segt kapitel, men bättre än inget !! :D

8+ kommentarer?? :D

Av Frida - 23 juli 2012 20:46

 

Harrys point of view, kap 44.


Repet har gått bra. Vårt rep tog inte lika lång tid som tjejernas även om vi har flera låtar. Dom började garva hela tiden men det lös i deras ögon och man såg hur kul dom hade uppe på scenen. Jag kunde inte undgå att titta på Jessie, kanske lite för mycket. När hon skrattar skiner hela ansiktet upp och hon får små äppelkinder. Ibland ser man inte ögonen. Om man tittar extra noga kan man se små skrattgropar.


Vi går alla in i bussen helt slutkörda. Nu ska det bli skönt med att sova. Men först tre timmars bussresa.


Vi sätter oss på samma platser som vi satt när vi åkte hit. Jessie börjar gå mot sängarna.


-          Where are you going? Ropar Louis.

-          I am going studding. Ropar hon tillbaka.


Jag ser hur hon stänger dörren efter sig.


Resten av gänget börjar prata på och skratta. Jag kan inte sluta tänka på vad Jessie gör. Okej, hon sa att hon skulle plugga och jag tror henne! Men jag vill bara vara nära henne!


-          I think that I am going to bed. Hör jag mig själv säga.


Dom andra nickar och Louis vickar på ögonbrynen. Jag reser mig upp och går till sängarna.


Jessies point of view.


Jag hör allas skratt utanför. Jag vill också sitta där och vara trevlig. Men jag är tvungen att bli klar med det här. Jag har fått i uppgift att skriva en uppsats på två sidor om skelettet. Den ska vara klar i övermorgon och jag kommer inte hinna skriva den imorgon eftersom det ska vara intervjuer hela dagen och sedan konsert. Jag börjar ångra att jag lovade mamma att sköta mina studier. Jag vet inte hur länge jag kommer orka.


Jag hör hur dörren öppnas och en sliten Harry kliver in.


Harrys point of view.


Jag kliver in i rummet och ser Jessie sitta med datorn i knät och biologiboken bredvid sig. Hon sitter skräddarställning och har hasat ner litegrann så att hon nästan ligger ned. 

Jag sätter mig framför henne på samma sätt som hon sitter.


-          What are you doing? Frågar jag.

-          I am writing an essay about skeleton. Svarar jag.

-          Cool! Can I look? Frågar jag.


Hon nickar mot mig och jag tar hennes biologibok. Jag börjar läsa smått i den men fattar ingenting.


-          I forgot that it is in Swedish. Säger jag.


Hon skrattar och ler mot mig. Jag ger tillbaka boken och tar upp min mobil istället. Vi sitter där i tystnad men jag känner spänningen. Hon tittar upp på mig ibland och ler och jag gör samma sak. Varje gång hennes knä nuddar mitt så känner jag en blixt genom hela kroppen.

___________________________________________________________________________________________

I´m Back !!!! :D

Äntligen får ni ett nytt kapitel :D Jag är tillbaka i Sverige men jag är inte hemma ännu därför kommer inte uppdateringen vara den bästa :S

8+ kommentarer till nästa?? :D

Av Frida - 16 juli 2012 20:00

 

Jessies point of view, kapitel 43.

 

Jag och Elvira går upp på scenen. Vi får varsin mikrofon och en dosa som någon scenarbetare sätter fast på våra byxor.


-          Oj, han var närgången på första dejten! Säger Elvira och pekar på scenarbetaren.


Jag börjar skratta så mycket att jag måste sätta mig ner för att inte ramla. Elvira sitter nu bredvid mig och skrattar lika mycket hon. Vi är alltid väldigt flamsiga när vi tränar inför konserter. När det väl är dags för själva konserten så är vi dödsalvarliga. Då går det knappt att prata med oss.


-          Fokus tjejer. Säger Jane och hjälper oss upp på fötterna igen.


Hon börjar gå igenom upplägget på konserten. Vi ska sjunga 7 av våra 13 låtar och två covers. Sen ska vi ju självklart sjunga What Makes You Beautiful med killarna.


Medan Jane fortsätter att berätta hur vi ska röra oss på scenen så sneglar jag ut på där publiken ska vara. De är sjukt stort! Jag ser killarna sitta på sjunde raden. Alla har stora fina leenden på läpparna.


-          Jessie lyssnar du eller? frågar Jane och knäpper med fingrarna framför mina ögon.

-          Ja, men vi har ju gjort det här förut. Svarar jag.


Hon nickar och sedan ska vi börja. Första låten går super och andra lika så. Jag ser att killarna diggar med till musiken. Lite mer än halv av den tredje låten börjar allt gå snett. Vi börjar flamsa, som vi är vana vid men inte dom andra. Medan vi sjunger ska vi gå åt höger på scenen. Elvira verkar inte ha lärt sig höger och vänster för hon börjar gå åt vänster och vi går rätt in i varandra. Självklart kan vi inte sluta skratta efter en sådan sak.


Louis point of view.

 

Tjejerna låter riktigt bra! Dom är inne på sin tredje låt och deras stämmor passar perfekt med varandra. Helt plötsligt går dom in i varandra och får ett skrattanfall. Elvira försöker fortsätta att sjunga medan Jessie sitter på golvet och håller för magen. Jag kan inte undgå att skratta själv och jag märker att resten av killarna också skrattar.


Musiken stängs av och Jane kommer fram till tjejerna. Hon säger något på svenska och dom nickar och Jessie ställer sig upp.


En ny låt börjar spelas och nu börjar dom på en trappa. Elvira börjar sjunga på första versen. Hon hinner inte långt innan Jessie börjar skratta igen och då kan inte Elvira håla sig för skratt. Musiken tystnar och dom får börja om igen. Elvira boxar till Jessie på armen innan hon börjar sjunga första versen för andra gången.


Elvira hinner sjunga en mening innan Jessie lägger huvudet i knät. Elviras röst bryts lite då och då och när det äntligen är Jessies tur att sjunga så gör hon inte det. Musiken stängs av igen och Jane kommer upp på scenen. Jessie tittar upp och börjar skratta ännu mer.


-          Let´s take five, everybody! Säger hon.


Dom här tjejerna är knäppare än oss och jag gillar det!

__________________________________________________________________________________________

Snälla läs det här för att förstå !!!!!

Jag är på husbilssemester med min familj. Just nu är vi i Kiruna. Vi ska upp till Lofoten så vi åker bil ehla dagarna. Därför har jag bara tillgång till internet på kvällarna. Imorgon åker vi in i Norge och därför kommer jag inte ha något internet alls. Jag kommer inte kunna uppdatera novellen förän jag kommer tillbaka till Sverige. Vi kommer antagligen komma tillbaka till Sverige på söndag.

Tack för alla fina kommentarer!!!

Nu vet ni hur läget ligger till :D

7 kommentarer till nästa ??? :)



Av Frida - 15 juli 2012 18:50

Det kommer inte komma något inlägg idag för internet är sjukt segt där jag är nu :D

For your information så är jag i Kalix :)

Kommentera mer på förra kapitlet så hoppas jag att ni får ett kapitel imorgon <3


Av Frida - 14 juli 2012 22:29

 

Harrys point of view, kapitel 42.


Vi hör fansens jubel när vi kommer ut i lobbyn.


-          Guys you go out first. We place you in front of the fans so that they can take some pictures. And then it´s your turn. Säger Paul och pekar på Jessie och Elvira.


Tjejerna sätter sig och väntar i några soffor medan vi går ut.


Här ute är ljudvolymen dubbelt så hög. Vi ställer upp oss på ett led så att fansen kan ta bilder. Sedan vänder vi på oss så att fansen på andra sidan kan ta bilder. Några säkerhetsvakter knuffar in oss i bussen. Vi sätter oss vid dom svarta rutorna. Vi kan se ut men ingen kan se in. Vi ser när tjejerna ställer upp sig på samma sätt som vi. Fansens skrik har nu blivit mörkare, eftersom det nu är mest killar som skriker.


Tjejerna ler stort och vinkar åt fansen. Men jag ser i Jessies ögon att hon är rädd.


-          It is just sick how big they have become in just three months! Säger Louis.


Vi andra nickar.


Jessie och Elvira blir också inskyfflade in i bussen.


-          Wow. Säger Elvira när dom kommer in.

-          You have to get use to this! Säger Zayn.


Tjejerna bara skakar på sina huvuden och sedan kommer dom och sätter sig bredvid oss. Jessie sätter sig bredvid mig och Elvira bredvid Liam. Det var dom ända platserna lediga men i alla fall.


Jag känner Jessies doft i min näsa. Här vill jag sitta resten av livet!


Resan går ganska snabbt. Eller för oss gick den det. Egentligen satt vi i bussen i tre timmar men det kändes som en. Vi hade väldigt kul och det var inte en minut som vi inte skrattade.


Zayns point of view.


Bussen stannar och vi kliver av. Framför oss är en stor arena. Vi skrattar åt Jessie och Elviras miner när dom kliver in och ser scenen och alla platser runt om. Vi har redan varit här en gång tidigare.


-          How many people can fit in here? Frågar Elvira.

-          15 000 people is coming tonight. Svarar Liam.


Jessie och Elvira tittar på varandra och gapar.


-          Jessie and Elvira you guys start. Boys you can do whatever you want. Säger Jane.

-          But don´t destroy anything! Lägger Paul till.

-          And don´t make too much noise! Fortsätter han.


Vi skrattar åt honom.


Jessie och Elvira går upp på scenen och vi sätter oss I publiken. Jag tror vi alla ville verkligen höra hur dom låter live.

____________________________________________________________________________________________

Internet är väldigt segt så jag hoppas att uppladdningen går bra!!

Tusen tack för alla fina kommentarer!!!!!!! Det betyder sjukt mycket !!!!! :D

Av Frida - 13 juli 2012 19:20

 

Jessies point of view, kapitel 41.


Utanför flygplatsen står det ännu fler fans. Harry har fortfarande sina händer runt min midja. Vi kommer fram till två stora svarta bilar. 

-          Girls in one, and boys in the other. Säger Paul. 

Jag känner hur Harry lutar sig fram och viskar i mitt öra. 

-          See you soon!

Jag ryser. Efter det släpper han min midja och hoppar in i deras bil. Jag hoppar in i den bilen jag och Elvira ska hoppa in i.

Bilarna börjar tuta när dom försöker komma ut ur parkeringen. Fansen springer efter bilen ett tag men bilen är snabbare.


-          Det där var sjukt! Säger Elvira.

-          Det är bara att vänja er! Paul berättade att det är var bara lite folk. Säger Jane. 

Jag och Elvira tittar på varandra med stora ögon.


Vi kommer upp på motorvägen men efter ett tag stannar vi. Det är kö och inte en så liten heller.


Efter 30 minuter i bilkön och vi har åkt kanske 5 meter så börjar jag tröttna. Jag kan inte ta upp biologi boken för den ligger i bagageluckan. Jag tittar på Elvira och hon sitter och lyssnar på musik, som vanligt. Jag tar också upp min mobil. Jag skickar ett sms till mamma och säger att vi är framme i Irland och att allt gått bra.


Det plingar till i mobilen och Harrys namn kommer upp.

’’ Hey! We are comming over! xx’’ 

Jag visar smset för Elvira.

-          Vad menar dom? Frågar jag. 

Hon rycker på axlarna. Hon öppnar munnen för att säga något då bildörren rycks upp. In hoppar Louis, Niall och Harry.


Jane tittar förskräckt bak när killarna sätter sig framför oss. 

-          What are you doing? Frågar hon.

-          Liam, Zayn and Paul are sleeping so we thought that we could have fun in here. Säger Louis.


Alla tre killar avfyrar ett brett leende.


-          You are crazy! Säger Elvira.

Sedan skrattar vi.


Efter att killarna kom in I bilen så var det inte en lugn stund. Vi skrattade förfullt. Louis fick till och med Jane att skratta.


Nu har vi äntligen kommit fram till hotellet. Vi fick gå in bakvägen eftersom det var för mycket fans utanför.


Vi kommer in i receptionen och vi hör fansens skrik utanför. Det var ju självklart glasdörrar på detta hotell. Medan Paul och Jane checkar in oss så sätter vi oss is sofforna som står placerade i ena hörnet. Jag sneglar ut genom glasfönstren och ser alla fans. Gruppen med fans är blandad med båda killar och tjejer. Tjejerna har One Direction T-shirts på sig. Killarna har Jessie and Elvira T-shirtar på sig.


-          Wow, girls your fans act just like our fans. Säger Liam.


Liam har rätt jag har aldrig tänkt på det bara. Men nu ser jag det. Våra fans, som mest är killar, står och hoppar och beter sig precis likadant som tjejerna. Dom fangirlar helt enkelt!


Jane och Paul kommer och delar ut nycklarna. Jag och Elvira, Louis, Harry och Zayn och Liam och Niall.

-          We are going to stay here the hole time we are in Ireland. And we use the tour bus when you have your concerts.


Vi får våra nycklar och vi tar hissen upp till rummen. Alla rum ligger bredvid varandra som tur är!


Elviras point of view.

 

Väl inne i rummet så slänger jag mig på sängen. Jessie är inte långt efter. 

-          Tänk att vi har fått världens killar att fangirla. Säger Jessie. 

Jag skrattar åt henne sedan säger jag. 

-          Det är helt sjukt! Vi båda börjar skratta ännu mer.


Det knackar på dörren och killarna kommer in. 

-          What were you laughing at? Frågar Harry.

-          Nothing. Svarar vi samtidigt och fortsätter skratta. 

Killarna skakar på huvudet åt oss.


-          Well, we are heading to the arena now. We are doing a sound check. Säger Zayn.


Jag och Jessie ställer oss upp och går efter killarna ut. Första konserten ska vara imorgon. Jag ska lägga mig tidigt idag eftersom jag antagligen kommer vara helt slutkörd imorgon. Eftersom att där vi ska ha konserterna inte ligger för långt emellan så kan vi bo på samma hotell hela tiden. Men det betyder att vi måste åka till hotellet varje dag fram och tillbaka sena kvällar. Tur att det finns sängar i bussen!


-          Look at those to! They look so cute together! Viskar Louis och pekar på Jessie och Harry som går framför oss.

-          Yes! We have to set them up somehow. Säger jag och han nickar.

______________________________________________________________________________________________

Viktigt Meddelande !!!!

Jag ska åka till Nirge i två veckor. Ja kommer ha tillgång till dator men kanske inte varje dag :D

Men titta gärna in när ni har tid så ni inte missar någonting :)

Sen vill jag bara säga tackför alla kommentarer jag har fått!!! När ni ger mig så fina kommntarer så blir jagmotivead att skriva mer, och det är ju bra !!! :D

5 kommentarer till näste??

Presentation

Hej! Här skriver jag en novell om killarna i pojkbandet One Direction.

Novellen handlar om Jessie och Elvira. Tillsammans söker dom till svenska versionen av X Factor. Dom kommer till final och får sjunga med sina idoler. Där börjar en stark vänskap.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om novellen?
 Bra!
 Dålig!
 Sådär!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards