1dfanfic

Direktlänk till inlägg 31 maj 2012

A Dream Come True - Kapitel 3

Av Frida - 31 maj 2012 18:07

   


Nialls point of view, kap 3.

 

Jag har precis packat klart min väska. Tidigt imorgon ska vi
åka till Sverige. Resten av killarna är på väg hem till mig. Vi skulle snacka hur
vi vill lägga upp uppträdandet. Det ringer på dörren och jag går för att öppna.


–  Hey boys, what´s cracking?

–  Hey Nialler.


Killarna hoppar på mig med kramar. Vi går in i vardagsrummet.
Och sätter oss i sofforna.


–  So, what do you think of the girls?

–  I can´t believe that our management didn´t talked to us.


Det Louis sa var sant. Sveriges producenter hade ringt våran
maneger och frågat om vi ville sjunga med Elvira och Jessie i finalen. Dom hade
sagt nej.


Dagen efter kom Paul till oss och sa att vi hade fått ett
erbjudande att få sjunga i finalen på svenska X factor, men att vårat
manegement hade sagt nej. Vi blev sura, för vi tycker att dom ska prata med oss
om sådant. Vi hade gått in på Youtube och tittat på tjejerna vi skulle sjunga
med. Dom var riktigt bra, och vi gillade deras intervjuer och sådant. Vi
förstod ju inte vad dom sa efter dom pratade svenska, men dom verkade så snälla
och roliga. Vi tog saken i egna händer och jag ringde till producenten i
Sverige och sa att vi kommer.


Vårat manegement blev väldigt arga men efter att vi förklarat
hur vi tyckte så tyckte dom att det var bra.


–  Man I hope that Elvira and Jessie has as nice personality that nice face and body. Säger Harry.


Vi andra brister ut i skratt. Vi hade alla tänkt på samma
sak, utom Liam och Louis som har flickvän.


– How are we doing with the songs? Undrar Louis.

– They said that the girls will practise 3 songs then we choose which sounds the best.

– Thats good! Säger Liam.

–  I hope that they choose What makes you beutiful then I can have my solo with one of the girls. Säger Harry.


Vi brister ut i skratt igen. Harry och sitt flirtande.


Zayns point of view.

 

Jag reagerade på vad Harry säger. Jag vill inte att han ska
göra något dumt.


Första gången jag såg Elvira och Jessie, fastnade jag för Jessie
direkt. Hon är så söt.


Kvällen efter att vi sett tjejerna första gången så gick jag
in på Youtube. Jag kollade igenom hela deras resa i X factor och jag kunde inte
slita blicken från Jessie.


Jag vet att jag och Harry oftast gillar samma tjejer. Jag
kanske måste förvarna honom om att jag gillar henne.

Jag längtar till att få träffa henne, dom båda.

________________________________________________________________________________________


Tredje kapitlet då.

Vad tycks?

Sitter och väntar på 1D Live Party eller vad det heter   

Awesome !

/ Frida

 
 
Ingen bild

Anna Berg

31 maj 2012 20:32

Heej Jätte bra novell!! :)
Checka gärna in min och komentera gärna tips och råd så är du
grymt snäll!!! :)

 
Ingen bild

Winnie

1 juni 2012 15:28

Helt Awesome ff !!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 30 november 2012 21:32

        Harrys point of view, kap 79.   Jessies familj är trevlig. Absolut inte lika jobbiga som Jessie beskrev dem. Men det är väl så, man tycker alltid att ens egen familj är det jobbigaste. Peter hade många frågor, vissa knäppare än and...

Av Frida - 18 november 2012 13:02

        Jessies point of view, kap 78.   Jag tar med mig min laptop till ett litet rum. Rummet är grått och tråkigt. Längs ena väggen står en soffa och ett bord framför. På den andra väggen hänger en stor spegel. Jag gör en pose i spegeln ...

Av Frida - 2 november 2012 14:59

        Harrys point of view, kap 77.   Jag kan inte fokusera alls på intervjuerna. Jag måste vrida på huvudet ibland för att titta på Jessies söta leende. Ibland tittar hon tillbaka, men oftast kan jag titta utan att hon ser. Jag känner...

Av Frida - 30 oktober 2012 16:58

        Jessies point of view, kap 76.   Jag vaknar av att solen tittar in genom gardinerna. Jag kisar över hotellrummet. För en stund glömmer jag bort vart jag är men kommer snabbt på det. Hamburg, Tyskland. Jag har aldrig vart här faktis...

Av Frida - 29 oktober 2012 19:03

        Elviras point of view, kap 75.   Jag är sjukt taggad inför kvällen! Jag vet att det inte var så länge sedan vi festade men då var vi ju i USA och fick inte dricka för mycket. Eftersom vi var minderåriga var vi tvungna att hålla ner...

Presentation

Hej! Här skriver jag en novell om killarna i pojkbandet One Direction.

Novellen handlar om Jessie och Elvira. Tillsammans söker dom till svenska versionen av X Factor. Dom kommer till final och får sjunga med sina idoler. Där börjar en stark vänskap.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om novellen?
 Bra!
 Dålig!
 Sådär!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<<
Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards