1dfanfic

Direktlänk till inlägg 2 augusti 2012

A Dream Come True - Kapitel 49

Av Frida - 2 augusti 2012 22:21

     

Elviras point of view, kap 49.


Jag blir helt stum över vad som nyss lämnade Jessies läppar. Hörde jag verkligen rätt?


-          What? Frågar jag.

-          And for what? Frågar Zayn.

-          My mum said that he had raped his hairdresser and then he got into a fight with a police, and he had drugs on his room. Säger Jessie.


Jag tittar runt om bordet. Alla satt i chock med munnen öppen.


-          Now everyone in Sweden wants us to be the winners of X Factor. They want to give us the price. Fortsätter Jessie.

-          That’s nice! So now you are the winners? Frågar Louis.

-          I don´t want the price! It´s wrong to take it from him. Säger Jessie.


Jag håller med Jessie. Det är fel att ta priset av honom. Svenska folket ville att han skulle vinna. Dom får egentligen skylla sig själva. Vi vill inte ha priset på grund av att han är knarkare. Hade dom velat att vi skulle vinna så hade dom röstat på oss för tre månader sedan.


-          I don´t want it either. Hör jag mig själv säga.

-          Why not? Frågar Niall.

-          Because Sweden don´t want us to have the price. If they wanted us to win X Factor they would have vote for us, but they didn´t. they wanted Alex to win. They just don´t want an addict as a winner now.


Alla tystnar ett tag sedan säger Liam.


-          No, you are probably right. It would be wrong to take the price from Alex. But you have to talk about this with Jane.

-          Yea, we will! Säger Jessie.



Resten av bussresan var ganska tyst. Jessie hade somnat mot Harrys axel och han såg ut att njuta. Jag hade kopplat in lurarna och lyssnade på musik. Zayn hade somnat mot rutan och lika så Niall. Liam och Louis satt i en konversation om deras flickvänner. Dom ska tydligen komma med ett tag på turnén. Hoppas vi blir vänner med dom!


Harrys point of view.

 

Bussen stannar och Jessie vaknar till. Hon sätter sig sömnigt upp och tittar runt omkring. Hon stelnar till lite och sedan vänder hon sig mot mig.


-          Sorry for falling asleep on you again. Säger hon och hennes kinder får en söt rosa ton.

-          Don´t worry. Säger jag.


Jag lutar mig mot hennes öra och viskar.


-          I liked it.


Hennes kinder blir ännu mer rosa.


-          You are cute when you blush! Säger jag.


Det var inte meningen att jag skulle säga det. Det bara slank ur mig.


Hon tittar upp på mig och ler, sedan skakar hon på huvudet och går ut ur bussen. Utanför står fansen och skriker. Nu ska det bli skönt att sova!

 

Jessies point of view.


(dagen efter)


Jag vaknar av att det är någon som bankar på dörren. Jag tittar mot Elviras säng men hon är inte där. Jag hör hur duschen är igång. Har hon gått upp före mig? Det var första gången.


Det fortsätter att bankas på dörren.


-          I´m coming. Ropar jag.


Jag går upp ur sängen och tittar mig snabbt i spegeln. Håret ser ganska okej ut. Ganska lockig. Men man ser på mina ögon att jag precis gått upp ur sängen, dom är glansiga. Jag tittar på min pyjamas. Minimala rosa shorts och en mörkblå T-shirt. Jag sätter snabbt på mig en bh under T-shirten. Lite anständig måste jag ändå se ut.


Jag öppnar försiktigt dörren och tittar fram bakom den.


-          Hello! Ropar fem glada killar.

-          Nice bed hair! Säger Louis.


Hon rufsar till mitt hår och sedan går han in genom dörren.


-          Well, come in then! Säger jag.


Killarna börjar skratta och följer efter Louis in. Dom sätter sig i den lilla soffan som står på vårat hotellrum.


-          What time is it? Frågar jag.

-          Half past eight. Svarar Niall.


Då först ser killarna vad jag har på mig och dom gapar stort. Genast ångrar jag att jag inte bytte byxor. Jag vänder på mig och går in mot rummet där sängarna står. Medan jag går hör jag en svag busvissling. Pinsamt!


Efter att jag har tagit på mig ett par blåa jeans och en annan t-shirt så går jag tillbaka till killarna.


-          Where is El? Frågar Niall.

-          I think she is in the shower. Svarar jag.

-          Were you asleep when we came? Frågar Liam. Jag nickar.

-          Does Elvira know that we are here? Frågar Harry.

-          No I don´t think so. Svarar jag.


Då hör vi hur badrumsdörren öppnas och ut kommer Elvira med bara handuken virad runt kroppen. När hon ser killarna sitta i soffan så stannar hon upp och hennes kinder blir snabbt röda.

__________________________________________________________________________________________________________

Akward !! :)

Vad tycker ni om hela den här Alex grejen? Gör dom rätt att inte ta emot priset?

Kommentera !! :D

 
 
Ingen bild

Moa

2 augusti 2012 22:48

Meeeer!!!! :)

 
Ingen bild

Johanna

2 augusti 2012 22:49

Jättebra, MMEEEEEERRRR!!!!!!

 
Ingen bild

julia

2 augusti 2012 22:52

bra!mer :)

 
Ingen bild

Matilda

2 augusti 2012 22:56

Grymt mer!!

 
Ingen bild

Amanda

2 augusti 2012 23:44

GRYYYYM

 
Ingen bild

Vanessa

3 augusti 2012 12:35

Jättebra!!

 
Ingen bild

Frida

3 augusti 2012 15:40

När kommer nästa?, den är jättebra!! <3

 
Ingen bild

Victoria

3 augusti 2012 18:36

Superbra! När kommer nästa kapitel? ;)

 
Ingen bild

Evelina

3 augusti 2012 19:45

Mer :)

 
Ingen bild

Malin

3 augusti 2012 21:37

När kommer näste?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 30 november 2012 21:32

        Harrys point of view, kap 79.   Jessies familj är trevlig. Absolut inte lika jobbiga som Jessie beskrev dem. Men det är väl så, man tycker alltid att ens egen familj är det jobbigaste. Peter hade många frågor, vissa knäppare än and...

Av Frida - 18 november 2012 13:02

        Jessies point of view, kap 78.   Jag tar med mig min laptop till ett litet rum. Rummet är grått och tråkigt. Längs ena väggen står en soffa och ett bord framför. På den andra väggen hänger en stor spegel. Jag gör en pose i spegeln ...

Av Frida - 2 november 2012 14:59

        Harrys point of view, kap 77.   Jag kan inte fokusera alls på intervjuerna. Jag måste vrida på huvudet ibland för att titta på Jessies söta leende. Ibland tittar hon tillbaka, men oftast kan jag titta utan att hon ser. Jag känner...

Av Frida - 30 oktober 2012 16:58

        Jessies point of view, kap 76.   Jag vaknar av att solen tittar in genom gardinerna. Jag kisar över hotellrummet. För en stund glömmer jag bort vart jag är men kommer snabbt på det. Hamburg, Tyskland. Jag har aldrig vart här faktis...

Av Frida - 29 oktober 2012 19:03

        Elviras point of view, kap 75.   Jag är sjukt taggad inför kvällen! Jag vet att det inte var så länge sedan vi festade men då var vi ju i USA och fick inte dricka för mycket. Eftersom vi var minderåriga var vi tvungna att hålla ner...

Presentation

Hej! Här skriver jag en novell om killarna i pojkbandet One Direction.

Novellen handlar om Jessie och Elvira. Tillsammans söker dom till svenska versionen av X Factor. Dom kommer till final och får sjunga med sina idoler. Där börjar en stark vänskap.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om novellen?
 Bra!
 Dålig!
 Sådär!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards