1dfanfic

Direktlänk till inlägg 4 augusti 2012

A Dream Come True - Kapitel 50

Av Frida - 4 augusti 2012 18:46

       

Elviras point of view 50.


Konstigt nog så vaknar jag tidigt. Jag ser att Jessie fortfarande ligger i sängen. Smidigt sätter jag mig upp och tittar runt i rummet. Vi har bara varit här i drygt en dag men det ligger kläder överallt. Jag och Jessie ser ut som tjejer som alltid vill ha det snyggt, men det är vi inte. Vi vill ha det snyggt men ingen av oss vill städa så där ligger problemet.


Jag sätter ner fötterna mot den ljusa heltäckningsmattan. Det kittlas under fötterna när jag reser mig upp. Jag sätter kurs mot badrummet. Äntligen hinner jag duscha före Jessie. Då riskerar jag inte att varmvattnet är slut. Det är problemet med Jessie. Hon duschar för längre.


Jag känner varmvattnet rinna längs ryggraden. Jag masserar in schampot i hårbotten. Efter att jag har sköljt ur schampot så rakar jag benen och armhålorna. Jag hör hur Jessie ropar något men jag kan inte uppfatta vad. Hon får säga det en gång till när jag är klar. Jag masserar in balsam i håret och medan det sitter i så smörjer jag in kroppen i duschkräm.


Jag går ut ur duschen och viras en handduk om kroppen och en om håret. Jag noppar ögonbrynen snabbt och sedan trycker jag ner handtaget.


När jag tagit ett steg ut ur badrummet så tittar jag upp. Jag ser mina fem idoler sitta i soffan med stora leenden på läpparna. Då först kommer jag på att jag inte har några kläder på mig, bara en handduk. Jag känner hur kinderna hettar till och jag blir som förstelnad. Jag kan inte röra på mig.


-          Hello! Säger Louis.


Jag öppnar munnen men det kommer inte ut något ljud. Istället stänger jag munnen och nickar mot honom.


-          Ja, killarna knackade på så jag släppte in dom. Men du ska nog byta om nu för vi ska äta frukost, skynda dig innan du tappar handduken. Säger Jessie.

-          Du är så död! Säger jag.


Sedan skyndar jag mig mot ’’sovrummet’’. Jag hör hur Jessie börjar skratta sedan stänger jag dörren om mig.


Nialls point of view.

 

Elvira kommer ut ur badrummet. Hela min värld stannar upp. Hon är så vacker! Håret är inlindat i en handduk. Jag kan inte undgå att blicken dras neråt så jag kan titta på hennes kropp. Det blir tyst en lång tid till Louis säger hej. Hennes kinder blir gulligt röda. Varför är jag i ett distansförhållande med Demi när jag har El här?


Jessie säger något på svenska och Elvira svarar. Sedan springer hon in på deras sovrum.


-          You really need to teach us Swedish!  Säger Liam.

-          Yes! Säger jag.

-          Maybe some other time. Svarar Jessie.


Efter att Elvira fått på sig kläder så går vi ner och äter frukost. Sedan, efter att ha skrivit några autografer, sätter vi oss i bussen för att åka till nästa konsert.


Jag sitter bredvid Elvira och hon försöker lära oss andra att säga hej då på svenska.

Efter några timmar i bussen och mycket skratt så är vi äntligen framme vid arenan som konserten skulle hållas på. Men innan så står det intervjuer på schemat.


Bussen stannar på parkeringen och jag kan se 500 fans stå och vänta på ett led. När dom ser bussen så springer dom snabbt efter den. Men dom stannar vid avspärrningarna. Ett öronbedövande ljud hörs när bussdörren öppnas. Paul sticker in huvudet.


-          It´s showtime! Säger han.


Vi går av bussen och vinkar snabbt mot fansen innan vi går in i lokalen där intervjuerna ska hållas.


-          So, today we will mix boys and girls. Liam, Harry and Elvira you go with Andy. Jessie and Niall you go with Jane. Louis and Zayn you are coming with me.


Jag och Jessie följer efter Jane till ett litet rum. Där inne är det riggat med mikrofoner. I en stol sitter en kvinna i trettioårs åldern. Hon ler mot oss och man kan se att hon gjort en tandblekning.


-          Hello! Säger hon och sträcker fram en hand mot mig.

-          Hey! Nice to meet you! Säger jag och tar hennes hand.


Efter det så hälsar hon på Jessie och vi sätter oss i soffan som står placerad i ena hörnet. Även den här intervjun blir filmad. Det är läbbigt när man blir filmad samtidigt men jag börjar bli van. Jessie däremot ser lite rädd ut.


Jessies point of view.


-          So we are here with Niall from One Direction and Jessie Leaf. Säger kvinnan.

-          Hello! Säger Niall och jag samtidigt.


Att intervjun blir filmad samtidigt gör mig lite nervös. Man måste tänka på så mycket då, och engelskan är inte min starkaste sida ännu.


-          Jessie, you and your friend Elvira is the opening act for One Directon on their world tour. How does that feel? Frågar kvinnan.

-          It´s feels really good! We are huge fans of 1D so for us this is a dream come true! Säger jag.

-          Naaaw. Hör jag Niall säga.


Kvinnan skrattar lite smått och jag blir lite generad.


-          So Niall what do you think of Jessie and Elvira was it a good thing to bring them on tour? Frågar hon.

-          Yes absolutely! They are really nice girls. They are talented and we have so much fun together. They are like our baby sisters, even if they are in the same age as us. Svarar han.

Nu är det min tur att lägga till ett aw.


-          So Jessie who in 1D is the hottest? Frågar Kvinnan.

-          I don´t know. They are all hot in different ways! Svarar jag och känner hur kinderna blir rosa.

-          What makes Niall hot? Frågar hon.

-          He is really funny, care free person. And theire is nothing wrong with his looks. Svarar jag.

-          Awesome, Then Niall what does make Jessie hot? Frågar hon.

-          I don´t know. She is just really hot! Svarar han.

___________________________________________________________________________________________________________

Kapitel 50 !!!! och jag har inte ens kommit halvvägs. Det här kommer bli den längsta novell ni någonsin läst!

Kommentera !!!


LÄS !!!!

Nu ska jag bort igen. Jag kommer hem på torsdag...

Men om jag kan hittar något trådlöst nätverk så kanske ni får ett kapitel medan jag är borta.

Kolla in lite då och då så ni inte missar något :D

Ha det bra!

 
 
Ingen bild

Vanessa

4 augusti 2012 19:53

SNÄLLA,SNÄLLA,SNÄLLA kan du inte lägga upp ett kapitel till ikväll eftersom du kanske inte kan lägga upp ett föränn på torsdag? SNÄLLAAAAAAAAAA

 
Ingen bild

Amanda

6 augusti 2012 21:53

läääääääääääääängtar tills nästa kapitel!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 30 november 2012 21:32

        Harrys point of view, kap 79.   Jessies familj är trevlig. Absolut inte lika jobbiga som Jessie beskrev dem. Men det är väl så, man tycker alltid att ens egen familj är det jobbigaste. Peter hade många frågor, vissa knäppare än and...

Av Frida - 18 november 2012 13:02

        Jessies point of view, kap 78.   Jag tar med mig min laptop till ett litet rum. Rummet är grått och tråkigt. Längs ena väggen står en soffa och ett bord framför. På den andra väggen hänger en stor spegel. Jag gör en pose i spegeln ...

Av Frida - 2 november 2012 14:59

        Harrys point of view, kap 77.   Jag kan inte fokusera alls på intervjuerna. Jag måste vrida på huvudet ibland för att titta på Jessies söta leende. Ibland tittar hon tillbaka, men oftast kan jag titta utan att hon ser. Jag känner...

Av Frida - 30 oktober 2012 16:58

        Jessies point of view, kap 76.   Jag vaknar av att solen tittar in genom gardinerna. Jag kisar över hotellrummet. För en stund glömmer jag bort vart jag är men kommer snabbt på det. Hamburg, Tyskland. Jag har aldrig vart här faktis...

Av Frida - 29 oktober 2012 19:03

        Elviras point of view, kap 75.   Jag är sjukt taggad inför kvällen! Jag vet att det inte var så länge sedan vi festade men då var vi ju i USA och fick inte dricka för mycket. Eftersom vi var minderåriga var vi tvungna att hålla ner...

Presentation

Hej! Här skriver jag en novell om killarna i pojkbandet One Direction.

Novellen handlar om Jessie och Elvira. Tillsammans söker dom till svenska versionen av X Factor. Dom kommer till final och får sjunga med sina idoler. Där börjar en stark vänskap.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om novellen?
 Bra!
 Dålig!
 Sådär!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards