1dfanfic

Direktlänk till inlägg 9 augusti 2012

A Dream Come True - Kapitel 52

Av Frida - 9 augusti 2012 19:29

       

Louis point of view, kap 52.

 

Sakta reser jag mig upp ur sängen. Magen känns helt uppblåst av alla jordgubbar vi åt igår. Men gott var det! Konserten igår gick bra, publiken var lika galen som vanligt. Det är roligt när man ser att alla killarna i publiken egentligen är där för Jessie och Elvira. Men när vi kommer upp så kan dom inte undgå att hoppa med.


Jag väcker Harry och Zayn och sedan går vi ner mot frukosten. Vid ett bord i vänstra hörnet sitter Niall och Liam.


-          Where are Jessie? Frågar Harry.

-          And Elvira. Säger jag och ger Harry en blick.

-          They are on some live interview to Sweden, about the X Factor price.


Jag nickar och sätter mig ner på stolen och börjar äta av min mat.


Jessies point of view.


Jane har väckt oss tidigt den här morgonen. Vi blir sminkade och en stylist ger oss kläder.


-          Ni ska vara med i Nyhetsmorgon, dom vet vad det handlar om. Säger Jane.


På tv:n framför oss startas nyhetsmorgon. Får dom in den kanalen här? En man som står bakom kameran räknar in. Tre…två…ett. Han pekar mot oss och sedan lyser en röd lampa på kameran.


-          Vi har med oss Jessie och Elvira live från Irland. Hej tjejer! Säger Kattis.

-          Hej! Säger vi och vinkar.


Kattis börjar berätta hela historien om omröstningen och att vi inte vill ha priset.


-          Så ni kan väl berätta… varför vill ni inte ha priset? Frågar hon.

-          Jo, vi är väldigt smickrade av att folket vill ge oss priset, men vi tycker det känns fel. Alex har vunnit priset och han förtjänar att vinna det. Vi vill inte ta priset ifrån honom. Säger Elvira.

-          Uppenbarligen så ville svenska folket att han skulle vinna, så då ska han vinna. Svenska folket ville inte att vi skulle vinna så då ska inte vi ha priset. Fortsätter jag.

-          Så ni är arga över att ni inte fick priset förut men att folket nu vill ge det till er? Frågar Kattis.

-          Absolut inte! Vi är väldigt smickrade men det känns som att det är för fel sak. Vi ville vinna X Factor då, men det gjorde vi inte. Det blir inte samma sak nu och vi bara får priset. För oss kommer det alltid kännas som om vi kom tvåa. Alex förtjänar att ha kvar priset även om han kanske har gjort fel just nu. Säger jag.

-          Tack för att vi fick prata med er och lycka till på turnen. Där har ni det, omröstningen kommer inte att ske. Säger Kattis.


Den röda lampan slocknar och vi är ute ur bild. Jane ger oss tummen upp. Nu vill jag bara ha frukost!


-          Det gjorde ni bra tjejer! Säger Jane.

-          Hoppas bara att alla förstår! Säger Elvira.

-          Ja, men det gör dom nog. Vad sägs om frukost? Frågar Jane.

-          JA tack! Säger jag.

___________________________________________________________________________________________________________

Vad tycker ni? kulle dom ha tagit emot priset?


det kommer itne något kapitel förän på söndag :/

Min brorsa fyller 18 imorgon och på lördag så får vi gäster :)

Kommentera !! :D

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 30 november 2012 21:32

        Harrys point of view, kap 79.   Jessies familj är trevlig. Absolut inte lika jobbiga som Jessie beskrev dem. Men det är väl så, man tycker alltid att ens egen familj är det jobbigaste. Peter hade många frågor, vissa knäppare än and...

Av Frida - 18 november 2012 13:02

        Jessies point of view, kap 78.   Jag tar med mig min laptop till ett litet rum. Rummet är grått och tråkigt. Längs ena väggen står en soffa och ett bord framför. På den andra väggen hänger en stor spegel. Jag gör en pose i spegeln ...

Av Frida - 2 november 2012 14:59

        Harrys point of view, kap 77.   Jag kan inte fokusera alls på intervjuerna. Jag måste vrida på huvudet ibland för att titta på Jessies söta leende. Ibland tittar hon tillbaka, men oftast kan jag titta utan att hon ser. Jag känner...

Av Frida - 30 oktober 2012 16:58

        Jessies point of view, kap 76.   Jag vaknar av att solen tittar in genom gardinerna. Jag kisar över hotellrummet. För en stund glömmer jag bort vart jag är men kommer snabbt på det. Hamburg, Tyskland. Jag har aldrig vart här faktis...

Av Frida - 29 oktober 2012 19:03

        Elviras point of view, kap 75.   Jag är sjukt taggad inför kvällen! Jag vet att det inte var så länge sedan vi festade men då var vi ju i USA och fick inte dricka för mycket. Eftersom vi var minderåriga var vi tvungna att hålla ner...

Presentation

Hej! Här skriver jag en novell om killarna i pojkbandet One Direction.

Novellen handlar om Jessie och Elvira. Tillsammans söker dom till svenska versionen av X Factor. Dom kommer till final och får sjunga med sina idoler. Där börjar en stark vänskap.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om novellen?
 Bra!
 Dålig!
 Sådär!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards