1dfanfic

Direktlänk till inlägg 12 augusti 2012

A Dream Come True - Kapitel 53

Av Frida - 12 augusti 2012 16:46

       

Nialls point of view, kap 53.


Två dagar till har snabbt passerat. Nu sitter vi i bilen på väg till flygplatsen igen. Nästa stopp är Frankrike.

Jag pratade med Demi igår. Hon går mig bara mer och mer på nerverna. I början tyckte jag att hon var schysst. Hon är söt och rolig. Men nu är det helt annorlunda. Hon är fullt upptagen i X Factor USA där hon är en av coacherna. Det kan jag väl förstå, det är hennes jobb och jag är lika upptagen jag. Men när vi väl pratar så pratar hon bara om sig. Istället för att fråga mig hur min dag har varit så berättar hon om sina nya skor hon köpt. Okej, som hennes pojkvän kanske jag ska tycka om att höra på sådant. Men allvarligt talat, hur kul är det?


Louis knuffar lite på mig.

-          We are here. Säger han.


Bildörren öppnas och jag hör skriket i öronen. Jag reser mig för snabbt och det svartnar för ögonen. När jag fått tillbaka synen så går jag ut ur bilen. En liten gång är avspärrad i mitten så att inte fansen ska kunna hoppa på oss. Jag tar emot några kepsar som fans ger till mig. Min nya passion! På kepsarna står det massa twitter namn och ett och ett annat ord. Ord som tillexempel Potato eller Supermaaaan. Fansen är bara för sköna. Dom snappar upp allt vi säger. Jag hinner krama några fans innan jag måste gå in till resten av gänget.


På planet sitter jag bredvid Liam. Jag ser hur planet lyfter och hur marken blir mindre och mindre. Irland, mitt hem. Jag hann aldrig åka hem till Mullingar. Det är lika jobbigt varje gång vi är i Irland och jag inte får åka hem. Förra året var jag bara hemma 30 dagar. Mamma och pappa måste sakna mig sjukt mycket! Och jag dom!


Snett bredvid mig sitter Elvira och Jessie. Dom pratar om något på svenska och skrattar för fullt. Elviras blonda lockiga hår ligger mot hennes rygg. Det flyttar sig någon centimeter när hon böjer sig fram för att hålla sig för magen. Hon vänder sig om och ser att jag tittar på henne. Hon ler ett väldigt vackert leende och jag känner hur hjärtat hoppar över ett slag. Elvira vänder sig om mot Jessie igen. Jag känner hur mina kinder hettar till. Varför händer det här? Jag är ju tillsammans med Demi.


Harrys point of view.


Zayn har dragit ner mössan över ögonen och sover mot min axel. Han kan verkligen somna överallt och hela tiden. Det spelar ingen roll vem du är, han somnar mot din axel. Lite som Jessie. Jag bara älskar när hon somnar mot min axel. Då känns det som att hon är min. jag hör hur hon och Elvira skrattar. Det där skrattet brukar jag höra innan jag somnar varje kväll. Det är som fastbränt i min hjärna. Innan jag somnar brukar jag krama om täcket och lotsas som att det är Jessie jag kramar om. Jag är besatt. Det är inte bra för mig! Jag har börjat göra fel på konserter för att jag börjar tänka på Jessie. När jag står där på scenen så är det som om jag sjunger till henne. Då brukar jag alltid höra hennes skratt eller hennes röst u huvudet och så glömmer jag bort att sjunga.


Jag måste få reda på om hon gillar mig på samma sätt. Jag kan inte gå runt och vara upp över öronen kär om inte hon känner likadant. Men vi är ju snart i Frankrike, kärlekens stad. Kanske ska jag fråga ut henne på en dejt. Vi har ju faktiskt inte fått varit helt ensamma någon gång. Jo två gånger, den gången hon kallade mig för player och den gången vi pratade på bussen. Den kvällen på bussen kommer jag aldrig glömma. Vi satt med knäna mot varandra, det var faktiskt romantiskt!


-          We will now be landing i France, fasten your seatbelts please.

-          Zayn, wake up and welcome to France. Säger jag.

__________________________________________________________________________________________________________

Inga kommentarer på förra?

Har n ledsnat ?? :/

 
 
Ingen bild

manda

12 augusti 2012 16:58

Självklart inte! Tycker det var såå bra, längtar till nästa kapiteel! :D <3

 
Ingen bild

:)

12 augusti 2012 17:17

Jätte bra!! mer :)

 
Ingen bild

Beccizzz

12 augusti 2012 17:35

Asbra
JAg har inte ledsnat fortsätt skriv!
JAg brukar kommentera i gruppen i stället!
Men snälla kan du ha lite längre kapitel?

 
Ingen bild

Johanna

12 augusti 2012 17:39

Meraaaa!!!

 
Ingen bild

Vanessa

12 augusti 2012 17:40

Superbra!! När kommer nästa?? <33

 
Ingen bild

Moa

12 augusti 2012 17:40

Jätrebra!! MER

 
Ingen bild

Alexandra :3

12 augusti 2012 20:34

Idag läste jag genom alla 53 kapitel... Grymt bra! :D

 
Ingen bild

Nicoline

13 augusti 2012 01:59

GRYYYYYYYYM!<3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 30 november 2012 21:32

        Harrys point of view, kap 79.   Jessies familj är trevlig. Absolut inte lika jobbiga som Jessie beskrev dem. Men det är väl så, man tycker alltid att ens egen familj är det jobbigaste. Peter hade många frågor, vissa knäppare än and...

Av Frida - 18 november 2012 13:02

        Jessies point of view, kap 78.   Jag tar med mig min laptop till ett litet rum. Rummet är grått och tråkigt. Längs ena väggen står en soffa och ett bord framför. På den andra väggen hänger en stor spegel. Jag gör en pose i spegeln ...

Av Frida - 2 november 2012 14:59

        Harrys point of view, kap 77.   Jag kan inte fokusera alls på intervjuerna. Jag måste vrida på huvudet ibland för att titta på Jessies söta leende. Ibland tittar hon tillbaka, men oftast kan jag titta utan att hon ser. Jag känner...

Av Frida - 30 oktober 2012 16:58

        Jessies point of view, kap 76.   Jag vaknar av att solen tittar in genom gardinerna. Jag kisar över hotellrummet. För en stund glömmer jag bort vart jag är men kommer snabbt på det. Hamburg, Tyskland. Jag har aldrig vart här faktis...

Av Frida - 29 oktober 2012 19:03

        Elviras point of view, kap 75.   Jag är sjukt taggad inför kvällen! Jag vet att det inte var så länge sedan vi festade men då var vi ju i USA och fick inte dricka för mycket. Eftersom vi var minderåriga var vi tvungna att hålla ner...

Presentation

Hej! Här skriver jag en novell om killarna i pojkbandet One Direction.

Novellen handlar om Jessie och Elvira. Tillsammans söker dom till svenska versionen av X Factor. Dom kommer till final och får sjunga med sina idoler. Där börjar en stark vänskap.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om novellen?
 Bra!
 Dålig!
 Sådär!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards