1dfanfic

Direktlänk till inlägg 13 augusti 2012

A Dream Come True - Kapitel 54

Av Frida - 13 augusti 2012 19:34

       

Jessies point of view, kap 54.


Det tog inte så lång tid att flyga till Frankrike men både Zayn och Louis hade hunnit somna. Så fort lampan, som berättar om man får ta av sig säkerhetsbältet eller inte, slocknar så reser sig jag och Elvira. Efter att säkerhetsvakterna försäkrat oss om att allt är lugnt i ankomsthallen så får vi gå och hämta vårt bagage. Elvira och jag slänger våra väskor på en vagn. Elvira börjar gå bort mot fansen och jag tittar på vagnen. Hur ska jag kunna köra den här? Den väger minst ett ton! Jag sätter händerna på handtaget och knuffar den. Det går, men det går trögt!


-          Do you want help?

Jag vänder mig om och ser Harry komma gående. Han knuffar försiktigt bort mig och lägger sina stora händer på handtaget. Jag protesterar och berättar att jag kan ta den själv. Han kontrar med att han vill hjälpa mig.


-          Who is carrying your bags? Frågar jag.

Han pekar åt vänster. Jag följer hans finger och ser Louis stå en bit bort. Framför sig har han en vagn med tio väskor på. Liam står också på vagnen och leker kapten. Louis kämpar för att hålla vagnen i rullning. Jag börjar småfnittra. Harry tittar ner på mig.


-          You´re cute when you´re giggling. Säger han.

Jag tittar upp I hans ögon och ler stort.


Harrys point of view.


-          You´re cute when you´re giggling. Säger jag.


Genast ångrar jag mig. Varför sa jag det där? Det bara slank ur mig. Jag tittar försiktigt ner mot Jessie. Hon tittar mig i ögonen och ler sitt underbara leende. Det leende kommer fastna på baksidan av mina ögonlock! Jag tittar upp och fokuserar på att inte köra in i någonting. Ett antal fans står inne på flygplatsen och vi ställer upp på foton och autografer. Tjejerna och även killarna, Jessie och Elviras fans, ler stort och vinkar medan vi går ut ur flygplatsen.


Några säkerhetsvakter tar vårt bagage för att lägga i bussen. En ny turnébuss nu. Men alla turnébussar är inredda på ungefär samma sätt. Bara bussen har en tv så är vi nöjda, Paul tar ju alltid med sig Playstation och Wii till oss. Paul brukar alltid ha med sig en resväska full med ’’leksaker’’ och andra saker som vi kan roa oss med.

Vi går alla ut för att vinka till fansen. Fansen står bakom avspärrningar och en gång i mitten är gjord för oss. Idag gick vi ut både vi, Jessie och Elvira samtidigt för att spara tid. Vi ställer oss på ett led så att fansen kan ta de kort dom vill ha. Jag känner hur Zayn lägger armen om mina axlar och jag lägger min ena arm på hans axel. Sedan lägger jag min andra arm runt Jessies axlar. Jag känner att Jessie lägger sin arm på min rygg och jag ler stort.


Efter hundra kort och jag hört mitt namn ropas tusen gånger så går vi äntligen in i bussen. Jag älskar vår fans men när dom inte kan sluta skrika så är det jobbigt. Jag vill ju ha kvar min hörsel!


Vi samlas som vanligt i soffan. Paul håller på att koppla in Playstationen och vi hejar på honom. Efter fem minuter är han klar.

-          Next stop, Nice. Säger Paul med fransk accent.


Louis och Liam slänger sig på Playstation kontrollerna. Fifa sätts igång och alla börjar leva sig in i matchen. Jag lägger min arm bakom Jessie på ryggstödet. Jag ser i ögonvrån hur hon ler och flyttar lite närmare mig. En stöt far genom min kropp. She is driving me crazy!

__________________________________________________________________________________________________________

Vad tycker ni?

KOMMENTERA !!!!

Imorgon kommer jag med en liten tråkig nyhet! :/

 
 
Ingen bild

Johanna

13 augusti 2012 20:04

Jag gillar din Novell jättemycket men kan du inte lägga in lite längre kapitel??
Jag hoppas att du inte ska på Semester eller något så att du inte kan skriva! ;(
Men iallafall ÄLSKAR DIN NOVELL!! ;D

 
Matilda

Matilda

13 augusti 2012 20:07

Jätte bra :)

http://1dfanfic.bloggplats.se

 
Ingen bild

Beccizzz

13 augusti 2012 20:08

As bra!

 
Ingen bild

JULIA

13 augusti 2012 20:40

BRA MER !:D NU!

 
Ingen bild

Moa

13 augusti 2012 22:31

Du är grymt duktig på att skriva! superduperbra kapitel! :)
Kraaaaaaam ;)

 
Ingen bild

Amanda

13 augusti 2012 22:31

Asså gud vad bra den är. Meeeeeeeeeeeer!!

 
Ingen bild

Malin

13 augusti 2012 22:32

MER NU! ;)

 
Ingen bild

Victoria

14 augusti 2012 13:15

Jättebra men kan du inte ha lite längre kapitel? ;)
Kram ;)

 
Ingen bild

Frida

14 augusti 2012 17:02

Mer! ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 30 november 2012 21:32

        Harrys point of view, kap 79.   Jessies familj är trevlig. Absolut inte lika jobbiga som Jessie beskrev dem. Men det är väl så, man tycker alltid att ens egen familj är det jobbigaste. Peter hade många frågor, vissa knäppare än and...

Av Frida - 18 november 2012 13:02

        Jessies point of view, kap 78.   Jag tar med mig min laptop till ett litet rum. Rummet är grått och tråkigt. Längs ena väggen står en soffa och ett bord framför. På den andra väggen hänger en stor spegel. Jag gör en pose i spegeln ...

Av Frida - 2 november 2012 14:59

        Harrys point of view, kap 77.   Jag kan inte fokusera alls på intervjuerna. Jag måste vrida på huvudet ibland för att titta på Jessies söta leende. Ibland tittar hon tillbaka, men oftast kan jag titta utan att hon ser. Jag känner...

Av Frida - 30 oktober 2012 16:58

        Jessies point of view, kap 76.   Jag vaknar av att solen tittar in genom gardinerna. Jag kisar över hotellrummet. För en stund glömmer jag bort vart jag är men kommer snabbt på det. Hamburg, Tyskland. Jag har aldrig vart här faktis...

Av Frida - 29 oktober 2012 19:03

        Elviras point of view, kap 75.   Jag är sjukt taggad inför kvällen! Jag vet att det inte var så länge sedan vi festade men då var vi ju i USA och fick inte dricka för mycket. Eftersom vi var minderåriga var vi tvungna att hålla ner...

Presentation

Hej! Här skriver jag en novell om killarna i pojkbandet One Direction.

Novellen handlar om Jessie och Elvira. Tillsammans söker dom till svenska versionen av X Factor. Dom kommer till final och får sjunga med sina idoler. Där börjar en stark vänskap.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om novellen?
 Bra!
 Dålig!
 Sådär!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards