1dfanfic

Direktlänk till inlägg 14 augusti 2012

A Dream Come True - Kapitel 55

Av Frida - 14 augusti 2012 18:20

       

Jessies point of view, kap 55.


Det är riktigt mysigt att sitta med Harrys armar om mina axlar. Eller ja, över mina axlar. Jag börjar få starka känslor för den här killen. Jag sträcker mig efter min väska. Tar upp mobilen och tar fram ett nytt sms.

’’ Hej! Hoppas att ni har det bra där hemma! Vi har nyss landat i Frankrike, Älskar dig och hälsa pappa att jag älskar honom!’’


-          Who are you texting with? Frågar Harry och böjer sig över min telefon.

-          My mum. Svarar jag.

Han tittar på mig med sorgsen blick.

-          Do you miss her? Frågar han.

Jag nickar och känner hur ögonen vattnas. Han kramar om mig. Don´t cry, viskar han i mitt öra. Jag blinkar snabbt bort tårarna. Inte gråta inför Harry Styles!


Jag tittar runt på resten av gruppen. Dom är helt inne i en Fifa match och har inte märkt någonting. Matchen är slut och Liam ställer sig upp för att göra en seger dans. Louis slänger kontrollen ifrån sig och lägger armarna i kors.

-          My control is broken! Säger han.

Vi andra börjar skratta. Louis kan inte heller hålla sig och efter en stund skattar vi så mycket så vi sitter dubbelvikta.


Bussen stannar utanför arenan vi ska spela på ikväll. Jane berättar att vi inte får något hotell eftersom efter spelningen så åker vi direkt till Lyon. Vi måste alltså sova i turnébussen om vi vill sova i natt. Jag känner på mig att jag inte kommer få så mycket sömn i natt och att jag därför måste sminka mig imorgon för att dölja dom mörka ringarna. Som tur är så finns det sängar i bussen. Kanske kan jag smita för att sova en stund på dom. Eller så somnar jag bara mot Harrys axel. Han verkar inte ha något emot det.


Elvira knackar mig på axeln.

-          Är du vaken eller? frågar hon.

Jag måste ha fastnat i mina tankar.

-          Eh… ja nu är jag, vad ville du?

-          Vi ska göra soundcheck.

Jag och Elvira går upp på scenen och gör ännu ett soundcheck.


Harrys point of view.


Det gör ont i hjärtat på mig att Jessie nästan börjar gråta av att hon saknar sin mamma. Jag förstår hur hon känner. Våran första turné var för jävlig rent ut sagt. Jag saknade min familj varje dag! Självklart gör jag det nu också, men jag har liksom vant mig nu. Medan Jessie och Elvira går upp på scenen så sätter sig jag och killarna bakom scenen i cafeterian. Niall är hungrig igen…

-          Have you thought about something to do on Jessies birthday? Frågar jag.

Killarna tittar runt på varandra men ingen säger något.

-          We´re having a concert that evening but maybe a dinner before the show and then we can go to a club after the concert? Frågar Louis.

Vi nickar. Det låter som en bra ide. Jag tänker en liten stund sedan får jag en snille blixt.

-          Guys, Jessie really miss her parents, maybe we can invite them for a present. Sager jag.

Killarna skinner upp i stora leenden. Dom nickar gillande. Sedan gör vi upp en plan. Vi ska prata med Elvira så vi kan få numret till Jessies föräldrar. Vi ska överaska Jessie precis innan konserten börjar. Hennes föräldrar få stanna till efter Lunch dagen efter. Hon kommer bli så sjukt glad! Hoppas att hon inte får reda på något i förväg!

__________________________________________________________________________________________________________

Harry är en smart grabb !!! :D


Men här kommer den dåliga nyheten! :(


Imorgon åker jag till NEW YORK. jag kommer alltså inte lägga upp något kapitel förän 20/08.

Tråkigt jag vet, men resan har varit bokat länge :(

Hoppas ni har det bra i Sverige och kommentera gärna här om det händer något viktigt med One Direction :)

 
 
Matilda

Matilda

16 augusti 2012 18:39

Jätte bra :)

http://1Dfanfic.bloggplats.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 30 november 2012 21:32

        Harrys point of view, kap 79.   Jessies familj är trevlig. Absolut inte lika jobbiga som Jessie beskrev dem. Men det är väl så, man tycker alltid att ens egen familj är det jobbigaste. Peter hade många frågor, vissa knäppare än and...

Av Frida - 18 november 2012 13:02

        Jessies point of view, kap 78.   Jag tar med mig min laptop till ett litet rum. Rummet är grått och tråkigt. Längs ena väggen står en soffa och ett bord framför. På den andra väggen hänger en stor spegel. Jag gör en pose i spegeln ...

Av Frida - 2 november 2012 14:59

        Harrys point of view, kap 77.   Jag kan inte fokusera alls på intervjuerna. Jag måste vrida på huvudet ibland för att titta på Jessies söta leende. Ibland tittar hon tillbaka, men oftast kan jag titta utan att hon ser. Jag känner...

Av Frida - 30 oktober 2012 16:58

        Jessies point of view, kap 76.   Jag vaknar av att solen tittar in genom gardinerna. Jag kisar över hotellrummet. För en stund glömmer jag bort vart jag är men kommer snabbt på det. Hamburg, Tyskland. Jag har aldrig vart här faktis...

Av Frida - 29 oktober 2012 19:03

        Elviras point of view, kap 75.   Jag är sjukt taggad inför kvällen! Jag vet att det inte var så länge sedan vi festade men då var vi ju i USA och fick inte dricka för mycket. Eftersom vi var minderåriga var vi tvungna att hålla ner...

Presentation

Hej! Här skriver jag en novell om killarna i pojkbandet One Direction.

Novellen handlar om Jessie och Elvira. Tillsammans söker dom till svenska versionen av X Factor. Dom kommer till final och får sjunga med sina idoler. Där börjar en stark vänskap.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om novellen?
 Bra!
 Dålig!
 Sådär!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards