1dfanfic

Direktlänk till inlägg 28 augusti 2012

A Dream Come True - Kapitel 59

Av Frida - 28 augusti 2012 18:07

       

Jessies point of view, kap 59.


-          I was wondering if you wanted to go on a dinner with me when we come to Paris, like a date.

Mitt hjärta hoppar över ett slag. Hörde jag rätt? Bjöd Harry Styles just ut mig på en dejt? Jag tittade upp på honom. Han såg lite besviken ut, men ändå hoppfull. Jag log.

-          Yes, I would love to! Svarar jag och ler stort.

Harry ler mot mig och jag kan se hans smilgropar. Jag ler ännu större.

-          Good, God night then. Säger han och ger mig en puss på kinden.

-          God night. Säger jag.

Harr går iväg och jag stänger dörren.


Långsamt glinder jag ner längs dörren. Jag känner trägolvet mot rumpan. Det här kan inte vara sant! Harry Styles! Han har varit min ’’kändiscrush’’ sedan WMYB kom ut och nu ska jag på dejt med han. I Paris till och med. Jag skakar på huvudet och reser mig upp. Långsamt går jag mot badrummet och börjar göra ordning mig för kvällen. Jag somnar med samma stora leende som jag haft på läpparna hela tiden.

 

Harrys point of view.


Jag vaknar av att en solstråle träffar mitt öga. Drog jag aldrig ner rullgardinen? Jag känner att jag har ett stort leende på läpparna. Då kommer jag på det. Jessie sa ja till att gå ut med mig. Jag börjar skratta åt hur töntig jag är… Sitter här med ett stort leende. Plötsligt får jag lite panik. Jag måste ju planera dejten.


Jag hör hur min mobil ringer och jag svarar.

-          Harry. Säger jag.

-          Hi love, it´s Louis. Säger han.

-          Hello!

-          Are you coming to breakfast?

-          Yea sure.

-          Why are you so happy?

Hur kunde han höra att jag är glad? Är jag så genomskinlig?

-          Eh, I´ve got a date with Jessie tomorrow. Säger jag och ler.

-          That’s great man! See you soon then. Love you!

-          Love you to!

Louis lägger på. Han lät faktiskt väldigt glad över att jag och Jessie äntligen ska ut på en dejt. Jag sätter på mig ett par chinos och en T-shirt sedan går jag ner till frukosten.


Elviras point of view.


Idag har vi fått lite sovmorgon. Vi har inte lika många intervjuer som killarna idag så vi börjar senare. Min mobil plingar till och jag tar upp den.

’’ Kom till mitt rum, jag har bra nyheter! J xxx’’

Jag tar snabbt på mig ett linne och mina gråa jeans. Sedan springer jag till Jessies rum.


Utan att knacka så öppnar jag dörren och kliver in.

-          Jag är här nu! Ropar jag.

Jessie kommer ut från badrumet. Hon har på sig marinblå jeans och en vit skjorta. Ett stort leende vilar på hennes läppar.

-          Vad är du så glad för? Frågar jag.

Hon får ett ännu större leende på läpparna. Hur kan de ens vara möjligt? Hon går fram till mig och viskar.

-          Jag ska på dejt med Harry imorgon.

Utan förvarning så skriker jag och Jessie hoppar till. Sedan börjar hon skratta och jag hänger på. Efter att vi lugnat ner oss lite så sätter vi oss på hotellsängen mottimot varandra.

-          Så berätta allt! När frågande han och vad sa han? Frågar jag.

-          Igår efter att alla sagt god natt så knackade han på min dörr. I början så sa han ingenting men sedan så sa han ’’ I was wondering if you wanted to go on a dinner with me when we come to Paris, like a date ‘’. Hon gör en andningspaus.

-          Och då svarade jag ‘’ Yes, I would love to ’’. Jessie ler stort.

-          Åh, det låter så romantiskt, men vad hände sen?

-          Han blev riktigt glad och så stod vi där som två fån och bara log. Sedan pussade han mig på kinden och vi sa god natt.

Jag ler stort mot Jessie. Det här är vad hon drömt om ända sen första gången hon såg killarna. Jessies stora leende dras ner en aning och sedan får hon en orolig blick.

-          Vad är det? Frågar jag.

-          Vad pinsamt det kommer vara när jag ska träffa han idag. Han kanske har ångrat sig…

Det här är Jessie i ett nötskal. Alltid lika osäker och rädd. Hoppas att Harry kan få henne lite mer självsäker. Jag lägger min händer på hennes axlar.

-          Jessie, det var Harry som bjöd ut dig! Blickarna han ger dig ger han inte någon annan. Han gillar dig, mycket! Slappna av lite och ha kul!

Leendet på hennes läppar kommer tillbaka. Hon nickar stort och börjar skratta.

-          Så… Vad ska du ha på dig? Frågar jag.


Liams point of view.


Planet lyfter och vi är äntligen på väg till Paris. Kärlekens stad… Jag kan inte undgå att tänka på Danielle. Gud vad jag saknar henne! Det är inte så långt innan hon kommer. Det ska bli så kul. Hon kommer komma så bra överens med Jessie och Elvira. Dom kommer bli bästa vänner!


Jag tittar runt på gänget. Det är sjukt hur bra vi kommer överens. Hur jag, Louis, Niall, Zayn och Harry träffades för två år sedan och vi är bästa vänner nu. Vi har en otrolig karriär och vi kan prata med varandra om vad vi vill och när vi vill. Sen har Jessie och Elvira kommit från ingenstans och blivit som en i gänget. Det känns som att vi känt dom hela livet, precis som det känns som om jag känt killarna hela livet.

Min blick stannar på Harry. Han har haft ett stort leende på läpparna hela dagen. Det försvann inte ens när Paul skällde på honom för att han kastade mat på Louis. Att han ska på dejt med Jessie kom inte som en stor chock om jag ska vara ärlig. Alla har sett att det är något mellan dom två. Dom har bara inte fattat det själva. Fansen verkar inte heller ha snappat upp något ännu, men Harry och Jessie har ju inte gjort några intervjuer tillsammans. Ingen har nämnt något om dejten. Harry vill inte riskera att Paul och Jane blir arga. Sen tror han att Jessie blir generad om man tar upp det. Hon hade tydligen blivit generad när han frågade ut henne. När jag frågade Harry vad hans planer för dejten var så svarade han att han inte visste. Han hade en ide i huvudet men visste inte om den skulle fungera. Det var mycket med vilket hotell vi ska bo på. Vi får ju inte lämna hotellet utan säkerhetsvakter och om han inte vill berätta för någon om dejten så kan han ju inte få några säkerhetsvakter. Men som den charmör Harry faktiskt är så tror jag att dejten kommer bli perfekt och Jessie kommer fala pladask. Harry har aldrig misslyckats förut!


Jag avbryts i mina tankar av att Zayn lägger sitt huvud mot min axel. Han sover som vanligt. Han tjocka svarta hår kittlar mig på kinden. Jag tittar ut genom fönstret och ser en stad. När vi kommer längre ner mot marken så ser jag Eiffeltornet. Det är upplyst med hundratals lampor. Åh, vad jag saknar Danielle!

 _________________________________________________________________________________________________________

Gud vad taskig jag känner mig!

Jag förberedde igår för att lägga ut ett kapitel...

Sen glömde jag helt bort de :S

Skäms!

Men hoppas ni förlåter mig och kommenterar :)

 
 
Matilda

Matilda

28 augusti 2012 18:56

Jätte bra!!!!!! :)))

http://1dfanfic.bloggplats.se

 
Ingen bild

Vanessa

29 augusti 2012 16:56

MEEEER!!!! ;)

 
Ingen bild

Frida

29 augusti 2012 16:56

Jättebra :)

 
Ingen bild

Amanda

29 augusti 2012 16:57

Superduperbra! Älskar din fanfic <3

 
Ingen bild

Malin

30 augusti 2012 16:54

Mer ikväll! Okok?

 
Ingen bild

Johanna

30 augusti 2012 16:54

Jättebra! Absolut min favoritfanfic...

 
Ingen bild

Victoria

30 augusti 2012 16:56

Säger som Amanda! Superduperbra! Merkantil du lägga in ett till kapitel ikväll? Skulle vara jättekul om du gjorde det!
Kram<3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 30 november 2012 21:32

        Harrys point of view, kap 79.   Jessies familj är trevlig. Absolut inte lika jobbiga som Jessie beskrev dem. Men det är väl så, man tycker alltid att ens egen familj är det jobbigaste. Peter hade många frågor, vissa knäppare än and...

Av Frida - 18 november 2012 13:02

        Jessies point of view, kap 78.   Jag tar med mig min laptop till ett litet rum. Rummet är grått och tråkigt. Längs ena väggen står en soffa och ett bord framför. På den andra väggen hänger en stor spegel. Jag gör en pose i spegeln ...

Av Frida - 2 november 2012 14:59

        Harrys point of view, kap 77.   Jag kan inte fokusera alls på intervjuerna. Jag måste vrida på huvudet ibland för att titta på Jessies söta leende. Ibland tittar hon tillbaka, men oftast kan jag titta utan att hon ser. Jag känner...

Av Frida - 30 oktober 2012 16:58

        Jessies point of view, kap 76.   Jag vaknar av att solen tittar in genom gardinerna. Jag kisar över hotellrummet. För en stund glömmer jag bort vart jag är men kommer snabbt på det. Hamburg, Tyskland. Jag har aldrig vart här faktis...

Av Frida - 29 oktober 2012 19:03

        Elviras point of view, kap 75.   Jag är sjukt taggad inför kvällen! Jag vet att det inte var så länge sedan vi festade men då var vi ju i USA och fick inte dricka för mycket. Eftersom vi var minderåriga var vi tvungna att hålla ner...

Presentation

Hej! Här skriver jag en novell om killarna i pojkbandet One Direction.

Novellen handlar om Jessie och Elvira. Tillsammans söker dom till svenska versionen av X Factor. Dom kommer till final och får sjunga med sina idoler. Där börjar en stark vänskap.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om novellen?
 Bra!
 Dålig!
 Sådär!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards