1dfanfic

Direktlänk till inlägg 31 augusti 2012

A Dream Come True - Kapitel 60

Av Frida - 31 augusti 2012 18:47

       

Jessies point of view, kap 60.


När vi kommer till hotellet är jag helt slutkörd. Trött efter flygningen. Ingen av oss känner för att ställa upp på något foto så vi tar bakvägen in på hotellet. Jane går och fixar nycklar. Vi sitter i sofforna. Ingen säger något och det är en behaglig tystnad. Vi sitter och halvsover hela bunten. Jag och Elvira får varsin nyckel till vårt gemensamma hotellrum. Sängarna är stora och mjuka. Vi slänger av oss kläderna och kryper ner under varsitt täcke.


Jag vaknar av att min mobil ringer. Jag blickar över mot Elviras säng och ser att hon också vaknat av signalen. Segt tar jag mobilen och trycker på svara.

-          Hej. Säger jag med morgonröst.

-          Hello!! Skriker Louis, jag drar bort telefonen från örat.

-          I was just wondering what you and El are up to today? Frågar han.

-          We´re going shopping. Svarar jag.

-          Can me and Niall join? We don´t know what to do today…

-          Of course!

-          Great, when are we leaving?

-          I don´t know you just woke us up.

-          Okay, sorry for that but text me when you are ready.


Louis lägger på efter ett pussljud.

-          Louis och Niall följer med oss och shoppar. Säger jag till Elvira. Sedan går jag in i duschen.


Louis point of view.


Det ska bli kul att hänga med Jessie och Elvira idag. Jag sa ju till henne att vi inte hade något speciellt att göra men det är inte helt sant. Harry vill att vi ska hålla Jessie borta från hotellet så att han kan förbereda allt. Han har varit stressad sen han vaknade i morse. Han har sprungit runt och ringt massor av folk. Just nu står han och försöker hitta något snyggt att ha på sig. Det är gulligt hur han håller på. Det är ju första dejten så han är nog nervös. Jag kommer ihåg hur det var på första dejten med Eleanor. Jag höll på att kräkas av nervositet.

-          I and Niall are going with the girls for some shopping. Säger jag.

Harry tittar på mig stressat.

-          That´s good, try to be gone for a long time. Can I have this tonight?

Han har på sig en vit skjorta och mörka chinos.

-          Perfect! Säger jag och han ler.

Min telefon ringer och jag har fått ett sms av Jessie.

’’ Meet us in the lobby in 5 xx ’’

Jag ler och hämtar Niall.


Elviras point of view.


När vi kommer ner i lobbyn står Niall och Louis redan där. Niall har sin ’free hugs’ tröja på sig. Jag vill bara springa fram och krama han men det gör jag såklart inte. Han har ju flickvän, typiskt…

I lobbyn möter vi Lee och Preston. Det är två av killarnas livvakter.

-          Where are you guys going? Frågar Lee. Han får en rynka i pannan.

-          We are going out for some shopping. Svarar Louis.

-          Not alone! Me and Preston is coming with you! Säger han.

Snabbt börjar Lee och Preston gå mot entredörrarna, så att vi inte hinner protestera. Vi tittar på varandra. Vad hände där egentligen. Men det är nog bra att dom följer med så vi inte får några problem med jobbiga fans. Vi går efter Lee och Preston. När vi kommer ut så börjar fansen skrika. Vi ställer upp på några bilder och sedan sätter vi oss i en av bilarna. Några fans börjar springa efter bilen men efter ett tag så kan vi åka i lugn och ro.


Bilturen går snabbt och vi är snart framme vid ett stort shoppingcenter. Jag tittar mot Jessie och hon ler stort. Det var längesen vi shoppade så det här ska bli sjukt kul! Tur att vi har Niall och Louis med oss så dom kan bära våra påsar.

Centrumet är stort och det finns många potentiella affärer. Vi går in i den närmaste affären. Det är någon fransk affär som jag aldrig hört talas om. Lee och Preston väntar utanför. Detta är nog inte riktigt deras grej, men dom måste sköta sitt jobb. Eftersom den här affären bara har tjejkläder så går Louis och Niall mest efter oss. De kommer med fina kommentarer som att den där skulle du nog vara väldigt fin i. Det är gulligt, även om dom är helt ute och cyklar! 


Efter att vi gått igenom halva köpcentrumet så går vi och fikar. Lee och Preston går iväg för att köpa någon ny proteindryck som dom läst om. Äntligen kan vi prata om lite egna saker.

-          I still don´t know what to wear tonight. Säger Jessie och suckar.

Vi tittar bekymrat på henne.

-          Don´t give up yet! Säger Niall.

-          What do you want to wear? Frågar jag.

-          I don´t know, a long dress maybe. Säger hon.

-          I´m sure you will find the perfect dress! Säger Louis och blinkar.

Efter att vi ätit upp vårt fika så fortsätter vi sökningen efter den perfekta klänningen.


Nialls point of view.


Att hitta den perfekta klänningen är svårare än jag någonsin trott. Det måste vara jobbigt att vara tjej om man måste gå igenom det här varenda gång man sak ut. Jag märker att Jessie börjar tappa tålamodet. Louis försöker att uppmuntra henen och det går väl sådär. Vi går in i en affär som har många klänningar. Jessie orkar inte ens titta på några klänningar längre. Hon bara skakar på huvudet så fort Elvira kommer med någonting.

-          How about that one? Frågar jag och pekar på första bästa klänning.

Allt för att så bra som möjligt försöka vara delaktig i diskussionen.


Jessie och Elvira följer mitt finger. Elvira tappar hakan. Först få tittar jag dit jag pekar. Det är faktiskt en fin klänning!

-          I guess I can try it on. Säger Jessie som verkar ha fått upp hoppet.

Hon tar ner en klänning i hennes storlek och går mot provhytterna. Vi följer efter och sätter oss utanför. Strax kommer Jessie ut med klänningen på sig. Jag tappar hakan.

-          How du I look? Frågar hon.

Ingen av oss säger någonting. Alla har tappat talförmågan. Klänningen passar perfekt på henne. Den visar hennes små former. Harry kommer svimma när han ser henne!

-          You´re beautiful! Säger Louis efter en lång tystnad.

Jag och Elvira nickar instämmande.

-          Good job Niall! Säger Elvira.

Jag ler för mig själv. Nu kan jag få glänsa lite. Även om det kanske inte riktigt var min förtjänst. Jag bara pekade åt något håll. Det fick liksom bära eller brista. Som tur var så gick det ju väldigt bra! Det måste vara ödet eller någonting. Jag brukar inte vara bra på shopping annars.


Jessie fnittrar till och sedan går hon in i provhytten för att byta om till sina egna kläder. Hon kommer ut och går fram till kassorna med ett stort leende på läpparna.

-          I didn´t know you had a sense of style Nialler. Säger Louis.

-          To be honest, I didn´t knew that either. Svarar jag.

Elvira och Louis skrattar och sedan går vi till Jessie. Vi är alla tre helt utmattade så vi bestämmer att åka tillbaka till hotellet.

_________________________________________________________________________________________________________

Snart är det dags för dejten!!

Vad tycker ni? KOMMENTERA!


Ville bara berätta att det är rätt mycket i skolan nu så därför har jag inte lagt ut något kapitel...

Följ mig på twitter :) @FridaLif

 
 
Matilda

Matilda

31 augusti 2012 20:39

Jätte bra!!! :)

http://1dfanfic.bloggplats.se

 
angie

angie

31 augusti 2012 20:48

super! längtar till nästa! :D

http://anotheronedfic.blogg.se

 
Ingen bild

Lisa

1 september 2012 08:53

Vill bara ha meeeeeeer!!!!! :D

 
Ingen bild

Victoria

1 september 2012 09:09

Superbra (:

 
Ingen bild

Malin

1 september 2012 09:10

Mer!!!!!

 
Ingen bild

Frida

1 september 2012 09:10

Ohhh den är så himmla bra... :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 30 november 2012 21:32

        Harrys point of view, kap 79.   Jessies familj är trevlig. Absolut inte lika jobbiga som Jessie beskrev dem. Men det är väl så, man tycker alltid att ens egen familj är det jobbigaste. Peter hade många frågor, vissa knäppare än and...

Av Frida - 18 november 2012 13:02

        Jessies point of view, kap 78.   Jag tar med mig min laptop till ett litet rum. Rummet är grått och tråkigt. Längs ena väggen står en soffa och ett bord framför. På den andra väggen hänger en stor spegel. Jag gör en pose i spegeln ...

Av Frida - 2 november 2012 14:59

        Harrys point of view, kap 77.   Jag kan inte fokusera alls på intervjuerna. Jag måste vrida på huvudet ibland för att titta på Jessies söta leende. Ibland tittar hon tillbaka, men oftast kan jag titta utan att hon ser. Jag känner...

Av Frida - 30 oktober 2012 16:58

        Jessies point of view, kap 76.   Jag vaknar av att solen tittar in genom gardinerna. Jag kisar över hotellrummet. För en stund glömmer jag bort vart jag är men kommer snabbt på det. Hamburg, Tyskland. Jag har aldrig vart här faktis...

Av Frida - 29 oktober 2012 19:03

        Elviras point of view, kap 75.   Jag är sjukt taggad inför kvällen! Jag vet att det inte var så länge sedan vi festade men då var vi ju i USA och fick inte dricka för mycket. Eftersom vi var minderåriga var vi tvungna att hålla ner...

Presentation

Hej! Här skriver jag en novell om killarna i pojkbandet One Direction.

Novellen handlar om Jessie och Elvira. Tillsammans söker dom till svenska versionen av X Factor. Dom kommer till final och får sjunga med sina idoler. Där börjar en stark vänskap.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om novellen?
 Bra!
 Dålig!
 Sådär!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards