1dfanfic

Alla inlägg den 11 september 2012

Av Frida - 11 september 2012 17:55

       

Harrys point of view, kap 64.


Jessie står några meter ifrån mig. Allt hon har på sig är shorts och en tränings bh. Snyggare kropp får man leta efter! Man kan ana små magrutor på den platta magen. Det är svårt att ta bort blicken från henne.


Elvira skrattar för fullt.

-          Do you like what you see Harry? Säger hon plötsligt.

Långsamt stänger jag munnen som jag hittat öppen. Utan att titta bak så trycker Jessie Elvira in i köket. Man kan höra Elviras höga skratt medan Jessie står och skäller ut henne. Nu först så tittar jag runt mig. Louis och Liam sitter helt chockade. Vi trodde bara att vi skulle följa med och gymma och sen så händer det här. Louis börjar garva lite smått och jag kan inte låta bli att le.

-          Wow. Säger Louis och jag ler större.

-          She´s mine. Viskar jag och killarna skrattar.

-           

 Jessie och Elvira kommer ut ur köket. Jessie är röd på kinderna och hon tittar ner i golvet. Nu har hon linnet på sig i alla fall. Även om jag tyckte mer om linnet av.

-          Let´s go. Säger hon och går ut genom dörren.

Elvira blinkar mot oss och sedan följer vi med ut.


Elviras point of view.


Jag hade verkligen lyckats. Det var en lyckad revansch! Det var helt klart värt den utskällning jag fick av Jessie efter att hon fått linnet. Åh, vad sur hon var. Men när jag berättade att killarna verkligen gillade vad dom såg så blev hon lite gladare. Ett litet leende tittade fram när jag berättade att Harry suttit med öppen mun under hela showen. Tillslut hade jag fått henne att skratta. Vi gick med på att vi var kvitt och att vi från och med nu ska säga till när killarna kommer så ingen behöver gå lättklätt framför dem.


Vi kommer in på gymmet. Det är verkligen stort! Jag har aldrig sett så mycket folk på ett gym förut. Ändå finns det maskiner lediga. Allt ser orört ut och det luktar inte alls svett. Svenska gym brukar alltid vara ganska sjabbiga. Det här är helt annorlunda! Jag förstår verkligen varför det är så populärt. Jag och Jessie går mot springbanden medan killarna går mot tyngderna. Springbanden är utställda så man ser hela gymmet därifrån. Vi ser killarna plocka fram tyngder. När dom lyfter så ser man alla muskler i armarna.

-          Ingen dålig utsikt i alla fall. Säger jag och tittar på Jessie.

-          Verkligen inte! Svarar hon och börjar skratta.


Efter 30 minuter på springbandet så känner vi att vi är klara där. Vi går ner mot killarna och börjar med situps och armhävningar. Killarna tittar beundransvärt på oss. Vi bara skrattar åt dom.

-          Never seen a girl work out? Frågar Jessie.

Dom skakar på huvudena och fortsätter med sitt. Efter ytterligare en kvart så sitter vi mest och snackar. Alla känner sig klara. Vi har mest bara kul. Vi sitter på tre träningsmaskiner och pratar om allt mellan himmel och jord.


Helt plötsligt hör vi ett skrikande ljud. Vi tittar mot ingången och ser en klunga tjejer i tonåren. Alla har klänningar på sig och håret är snyggt fixat.

-          Strange look for a work out. Säger Liam och höjer ena ögonbrynet.

Tjejerna som nyss skrikit vinkar lite snabbt bort mot oss och sedan sätter dom sig vid några träningsmaskiner. Smått börjar dom lyfta på några tyngder. Vi tittar på varandra med frågande uttryck. Sedan börjar Jessie skratta och vi andra hänger på. Fansen tittar konstigt på oss.


Liams point of view.


Att vi aldrig får vara ifred. Inte ens på gymmet längre. Jag älskar våra fans! Dom är de bästa fansen i världen och jag skulle inte vara här idag och det inte var för dem! Men när dom till och med betalar för att komma in på samma gym som oss, bara för att… ja komma nära oss. Då tycker jag att det har gått lite långt.


Nialls point of view.


Igår när vi kom till Los Angeles så var det mycket fans på flygplatsen. Flygbolaget fick stänga av hela terminalen för att vi skulle kunna lämna planet.

Fansen här är så annorlunda om man jämför med i England eller Irland. Här är alla så självsäkra! Kanske lite för självsäkra ibland. När det kommer till frågor så kan en del vara lite väl kontroversiella. Vi älskar kontroversiella frågor och lite knäppa frågor, men när det går för långt och det bli för privat så är det jobbigt. Vi vill inte vara divor som inte vill svara på frågan, men vad ska vi göra. Harry brukar alltid snurra på fråga litegrann och inte riktigt svara fullt ut. Jag vill också kunna göra så, men jag vet inte hur. Louis säger bara ’ingen kommentar’.


Konserterna igår var också helt galna. Alla skyltar i publiken. Alla sexistiska skyltar om både de ena och det andra. Det är också en sådan sak som skiljer sig vart man är i världen. I USA är det ofta väldigt perversa skyltar, det ser vi inte så ofta i England. Det kommer väl också från att alla är så självsäkra är.


Vi åker förbi en stor skylt. På skylten står det X Factor USA. Mitt hjärta hoppar över ett slag. Inte för att jag blev glad utan snarare tvärt om. Demi jobbar här. Hon är en av domarna i X Factor USA. Hoppas inte jag kommer möta henne här! Vad säger jag? Vill jag inte ens träffa min egen flickvän. Det förklarar väl en hel del hur vårt förhållande ser ut.


Vi kliver ur bilen när den stannar. Inga fans har tagit reda på vart vi åkt. Än så länge. Vi är i en liten lokal i centrala LA. Här ska vi prova kläder till Men In Black 3 premiären. Det ska bli så kul att gå på premiär och få se Will Smith. Jag och Louis hoppar av glädje när vi hälsar på Lou Teasdale vår stylist. Hon har tagit fram matchande kläder till oss. Jag ska ha på mig en vit piké med svart krage och svarta byxor. Väldigt enkelt men snyggt! Vi byter om och sedan sätter vi oss för att få vårt hår fixat.


Jessies point of view.


Jag och Elvira får gå in i ett annat rum för att ta på oss våra klänningar. Ett rum där det bara finns tjejer. Min klänning är i silverfärg. Det är små rosor i mönstret och jag ler stort när jag ser den. Elviras klänning är vit och lite mer gammeldags. Perfekt! Vi får hjälp att dra upp dragkedjan i ryggen och Lou fixar till de sista detaljerna. Vi blir sedan sminkade av en inhyrd sminkös. Jag får en naturlig makeup. Precis som jag vill ha det. När vi är klara med sminket så går vi tillbaka till killarna för att få vårt hår fixat. Deras blickar tittar noggrant in våra kroppar. Man kan se i deras ögon att dem gillar vad dem ser.

-          Don´t drop your chin guys. Säger Lou och börjar locka mitt hår.

Flera skratt fyller rummet.


Jag tittar på Harry i spegeln. Han ser väldigt bra ut i sin svarta t-shirt och sin vita väst med en blazer. Det förvånar mig att han inte har på sig en fluga. Jag trodde det var hans signatur men tydligen inte idag. Han möter mina ögon och blinkar snabbt jag ler ett snabbt leende innan jag tittar åt ett annat håll. Vi får ju inte visa någonting för vårt team!

 _________________________________________________________________________________________________________

Kommentera!!


Nu stickerjag till sånglektion och orkester .. Ett lycka till ? :)

Presentation

Hej! Här skriver jag en novell om killarna i pojkbandet One Direction.

Novellen handlar om Jessie och Elvira. Tillsammans söker dom till svenska versionen av X Factor. Dom kommer till final och får sjunga med sina idoler. Där börjar en stark vänskap.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om novellen?
 Bra!
 Dålig!
 Sådär!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards