1dfanfic

Alla inlägg den 9 september 2012

Av Frida - 9 september 2012 17:20

       

Elviras point of view, kap 63.


Konserten gick väldigt bra faktiskt! Vi har fler fans nu än någonsin. Kanske är vi större här i USA än i Frankrike. Ljudvolymen var hög och vi hade sjukt roligt på scenen.


Bussen är tyst när vi kör fram på den asfalterade vägen. Det är mitt i natten och vi är på väg till Dallas, Texas. Har hört att det är sjukt varmt där så imorgon blir det nog shorts. Jessie har ännu en gång somnat mot Harrys axel och han har somnat med sitt huvud på hennes. Vad pinsamt det kommer bli om Jessie vaknar först. Niall och Louis sitter och spelar kort. Eller egentligen så sover dom nog, halvt i alla fall.

-          It´s your turn Niall. Säger Louis.

Niall rycker till och lägger ett av hans kort. Dom brittiska kortspelen är konstiga! Jag fattar ingenting av dom även om Louis försökt berätta flera gånger.

Långsamt sträcker jag armarna ut i luften och gäspar.

-          I´m going to bed, see you tomorrow. Säger jag och kliver över Louis.


I var sin tältsäng ligger Liam och Zayn och sover tungt. Dom märker inte när jag tar plats i en tredje säng. Jag lägger mig ner och stänger ögonen. Efter bara någon minut så sover jag hårt. Det tar på krafterna att vara popstjärna!

 

Harrys point of view.


Något kittlar mig i näsan och jag öppnar ögonen långsamt. Jag känner något mjukt mot kinden. Sakta reser jag på huvudet. Det stramar i ryggen. Att sova sittandes är inte alltid så bra. Jag ser Jessies ansikte. Det är väldigt nära mig. Mjukt trycker jag mina läppar mot hennes hårbotten. Då kommer jag på vad jag gör. Snabbt tar jag bort huvudet och sätter mig i sittandes position. Vad gör jag? Hoppas hon inte märker något. Jag känner att hon börjar röra på sig. Panik beskriver ganska bra vad jag får. Snabbt lutar jag huvudet bakåt och stänger ögonen. För att få det mer trovärdigt öppnar jag munnen en aning och andas tungt.


Jessies point of view.


Jag vaknar sakta efter den bästa drömmen på länge. Jag drömde att jag sov mot Harrys axel och att han kysste mig i håret tills jag vaknade. Sömnigt öppnar jag ögonen och reser mig upp. Då märker jag att jag faktiskt har sovit mot Harrys axel. Inte igen! Tur att jag vakande först. Jag tittar framför mig och ser Louis sitta framför mig. Han har ett busigt leende på läpparna.

-          Good morning! Säger jag.

-          Morning. Säger han.


Harrys point of view.


Jag hör Jessie säga god morgon. Vem pratar hon med? Snälla säg inte att hon märkte mig. Är jag så dålig på att lotsas sova?

-          Morning. Hör jag Louis säga.

Jag öppnar sakta ena ögat. Louis? När kom han dit? Han tittar på mig med ett busigt leende. Han såg när jag pussade Jessie.

-          Morning Harry. Säger han.

-          Morning. Svarar jag segt.

Jessie ler mot mig.


Det blir en pinsam tystnad. Louis sitter med världens största leende på läpparna. Jessie tittar undrande på honom.

-          Why are you so happy? Frågar hon.

Louis tittar snabbt på mig och jag ger honom en sträng blick. Sumpa inte det här nu!

-          Nothing special! I´m just happy today. Säger han.

Han tittar på mig och jag mimar ett tack.

 

Elviras point of view.


Det är äckligt varmt här i Texas. Igår när vi kom hit så var det bara intervjuer hela dagen. Sent på kvällen fick vi åka till hotellet. Hotellrummet var så varmt att det knappt gick att gå in. Air-condition har stått på sedan dess och först nu har det blivit behaglig temperatur i rummet.


Jag och Jessie är på väg till gymmet. Tydligen ska det här gymmet vara väldigt exklusivt. Hotellet är känt för gymmet. Det ska bli skönt att få gymma lite. Det var längesen som vi rörde på oss. Min mobil ger ifrån sig några tjut och jag trycker på svara.

-          Hello? Frågar jag.

-          Hey it´s Liam, I was just wondering what you and Jessie have planned today. Säger han.

-          We are going to the gym.

-          Okay, that sounds like a good idea! It was a long time ago. Can we join you?

-          Yes! Of course. But we are leaving in five minutes.

-          Okay I bring the guys. See you soon then.

Ett klick hörs och jag tar bort mobilen från örat. Jag hör Jessie skramla i sovrummet. Jag ser hennes träningslinne ligga i soffan. Snabbt går jag dit och tar den i handen. Dags för lite revange. Nu ska hon få gå lättklädd framför killarna. Hon ska få pina sig som jag fick göra när hon inte berättade att dom kom och jag stod i duschen.


En stark knackning hörs mot dörren och jag går och öppnar. Jag ler när jag ser Louis, Harry och Liam stå utanför.

-          Where are Niall and Zayn? Frågar jag.

Killarna tittar på varandra medan dom går in i hotellrummet.

-          They don´t like to exercise. Säger Liam.

Jag nickar mot soffan och dom sätter sig där. Jessie slutar skramla i sovrummet och tittar ut genom dörren. Hennes ögon smalnar när hon ser killarna sitta i soffan.

-          Hey guys. Are you coming with us? Frågar hon.

Killarna ler stort och nickar.

-          Har du sett mitt träningslinne? Frågar hon mig.

-          Ja, jag har det här. Säger jag och visar upp linnet.

-          Kan jag få det? Frågar hon.

Jag skakar på huvudet. Och ler stort.

-          Du får hämta det.


Jessies point of view.


Jag kan inte fatta att Elvira gör det här mot mig. Nu måste jag gå i tränings bh framför killarna. Pinsammare än så kan det ju inte bli. Mina kinder hettar till medan jag ger henne en mördarblick. Med blossande kinder går jag snabbt och ställer mig framför Elvira.

-          Så ge mig tröjan nu! Säger jag.

Hon skakar på huvudet och börjar skratta. Linnet håller hon bakom ryggen. Måste hon göra såhär mot mig? Okej, det jag gjorde mot henne med duschen kanske inte var super snällt men det här? Det är förnedring! Hon står och skrattar för fullt. Jag vill inte ens veta vad killarna gör bakom mig. Allt jag kan tänka på är att det inte kommer vara kul att prata med killarna efter det här!

 _________________________________________________________________________________________________________

Akward!

Nu vill jag gärna ha fler kommentarer än i förra :)

Love you guys!

Presentation

Hej! Här skriver jag en novell om killarna i pojkbandet One Direction.

Novellen handlar om Jessie och Elvira. Tillsammans söker dom till svenska versionen av X Factor. Dom kommer till final och får sjunga med sina idoler. Där börjar en stark vänskap.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om novellen?
 Bra!
 Dålig!
 Sådär!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards