1dfanfic

Direktlänk till inlägg 3 september 2012

A Dream Come True - Kapitel 61

Av Frida - 3 september 2012 18:55

       

Harrys point of view, kap 61.


Hela morgonen har varit en ända stressbomb. Jag har aldrig varit så stressad i hela mitt liv. Jag vill att allt ska vara perfekt ikväll och det har jag verkligen sett till. Jag har fixat maten, servitören och jag har till och med hunnit sätta upp belysning på taket där vi ska vara. Det är jobbigt när man måste gömma sig för alla i vårt team. Så fort man möter någon så måste man agera normalt. Det är väldigt svårt när man är stressad och super taggad. Den här kvällen har jag väntat på ända sen jag först såg Jessie på deras repetition på X Factor.


Liam har hjälpt mig litegrann. Efter att han avslutat sitt Skype samtal med Danielle så kom han upp och hjälpte mig med belysningen. Zayn har jag inte sett på hela dagen. Han ligger väl och sover, eller så undviker han mig för att han inte vill hjälpa till.


Nu står jag i alla fall här, efter många om och men, färdig. Kläderna sitter perfekt. Håret ligger perfekt och jag luktar riktigt gott. Jag ler mot mig själv i spegeln.

-          It´s Showtime. Säger jag tyst för mig själv och går mot Jessie och Elviras rum.


Jessies point of view.


Hela eftermiddagen har gått till att fixa mig. håret skulle fixas, sminket skulle fixas och kläder skulle på. Men nu är allt färdigt. Till den nya klänningen har jag på mig bruna flätade sandaletter. Håret är lockat i stora lockar och jag är naturligt sminkad. Jag står framför spegeln och Elvira kommer upp vid min sida.

-          Du är jätte fin Jess! Säger hon.

Hon ger mig en stor kram. Precis när hon släpper mig så hör vi en svag knackning på dörren.


Med långsamma steg går jag och öppnar. Jag ser Harry och ler stort. Han ser helt perfekt ut! Hans vita skjorta och mörka chinos. Han har några flätade armband på armen och ett stort leende på läpparna. Han granskar mig upp och ner. Jag känner att jag får en rosa ton på kinderna. Jag möter hans ögon igen och dom glittrar.

-          Should we go? Frågar han. Jag nickar.

Jag tar min kuvertväska och går ut genom dörren.

-          You have to be home by 12.30 young lady. Säger Elvira. Det är knappt hon kan hålla sig för garv.

-          Yes mommy, I promise! Säger jag.

Så fort jag stängt dörren bakom mig så kan vi höra hur Elvira brister ut i gapflabb.


Jag känner Harrys blickar i sidan. Jag vågar inte titta på honom för då kommer jag bara bli generad.

-          You look beautiful! Säger han. Jag ler.

-          Thanks! You don´t look so bad yourself. Säger jag.

Allvarligt Jess. Av allt du skulle kunnat säga så säger du det? Skärp dig! Men Harry verkar inte bry sig.

-          I love the dress! Did you buy it today? Frågar han.

-          Yes I did! Niall picked it out for me. Säger jag och ler. Först då så vågar jag titta in i Harrys ögon.

Hon tittar förvånat på mig.

-          Seriously? Frågar han.

Jag nickar. Harry börjar skratta högt. Sedan går vi in i hissen.


Vi säger inget mer på vägen men det är en behaglig tystnad. Hissen stannar och vi går av. Jag märker att vi är på taket. Jag tittar runt omkring mig och får nästan en tår i ögonvrån. Från taket har man utsikt över det upplysta Eiffeltornet. Harry har dukat med ett bord i mitten och han har satt upp belysning runt hela taket. Allt är som taget ur en film. Eller en drömande flickas fantasier. En prinsses dejt som alla flickor drömmer om. Men det är ingen dröm. Det är på riktigt. Jag kommer på mig själv med att jag bara står och gapar.

-          It´s beautiful! Säger jag och tittar på Harry. Han tittar på mig.

-          Glad you liked it! Säger han.

-          I love it! Svarar jag.

Han drar ut min stol. En riktig gentleman!


Elviras point of view.


Jag skrattar högt efter att Jessie och Harry gått. Dom är bara för söta! Hans blick när han fick se Jessie var verkligen oslagbar! Man såg att han verkligen gillade vad han såg. Dom matchar varande väldigt bra!


Jag startar tv:n. Efter att ha zappat ett tag så konstaterar jag att det inte är något bra. Min mobil plingar till och jag tar upp den.

’’ Can I come over? It´s kind of lonely… xx’’

Att jag inte tänkt på det innan. Louis är ju också ensam ikväll eftersom Harry och han bor i samma hotellrum. Jag knappar snabbt in ett svar tillbaka.

’’ Ofc! Bring a movie! xx’’


Harrys point of view.


Dejten går faktiskt bra! Över förväntan.  Vi har roligt och skrattar mycket. Hon skrattar åt alla mina skämt, vilket är ovanligt för ingen skrattar åt mina skämt. Jag vet dock inte om hon skrattar för att vara trevlig eller för att hon faktiskt tycker jag är rolig, men det spelar nog ingen roll bara on skrattar så. Jag har berättat allt jag kan om min familj. Hon är väldigt bra lyssnare och hon ställer mång bra frågor men jag vill ju veta något om henne också.

-          So tell me about your family now! Säger jag.

Hon ler och sedan börjar hon berätta. Hennes familj verkar hur rolig som helst. Men hennes två äldre bröder gör mig rädd. Hon berättar att dom är väldigt överbeskyddande. Jag sväljer långsamt.

-          I need to be careful then! Säger jag. Hon skrattar.


Hon är så vacker där hon sitter. Klänningen som tydligen Niall hade valt satt perfekt. Kläderna, sminket och håret allt var bara helt perfekt.

-          What? Frågar hon.

Då först märker jag att jag suttit med brett leende och bara stirrat in i hennes blåa ögon.

-          Nothing. Säger jag snabbt.


Louis point of view.


Det är kul att sitta och bara prata med Elvira. Jag har inte hunnit prata med henne så mycket. Jag och Jessie fick sådan kemi direkt så jag har inte ens tänkt tanken på Elvira. Men Elvira och Jessie är nästa likadana. Dom gillar samma saker och skrattar åt samma skämt. Mitt i den andra filmen så hör vi hur dörren öppnas och Jessie och Harry kliver in. Dom har varsitt stort leende på läpparna. Jag sätter ihop fingrarna som en foto ram.

-          Looking good! Säger jag och kisar.

Jessie blir generad och jag kan se en lätt rosa ton på Harry också.

-          Are you ready? Frågar Harry mig.

Jag ger Elvira en bamsekram sedan skuttar jag fram till Jessie och pussar henne på kinden. Efter det pussar jag Harry på kinden och drar han med mig ut.

-          Bye! Ropar Harry.

__________________________________________________________________________________________________________

Äntligen den efterlängtade dejten... den kom tillslut :P


KOMMENTERA !!! :)

 
 
Ingen bild

Matilda

3 september 2012 20:11

Braaaaa!!!! :)

 
Ingen bild

julia

3 september 2012 20:16

jätte bra ! mer :D

 
Ingen bild

Amanda

4 september 2012 17:43

jättebra :D kan du inte lägga in kapitel lite oftare?

 
Ingen bild

Vanessa

5 september 2012 18:14

Mer ikväll! ;)

 
Ingen bild

Alva

6 september 2012 23:08

Jätte bra!! :D vill ha mer!! :D <3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 30 november 2012 21:32

        Harrys point of view, kap 79.   Jessies familj är trevlig. Absolut inte lika jobbiga som Jessie beskrev dem. Men det är väl så, man tycker alltid att ens egen familj är det jobbigaste. Peter hade många frågor, vissa knäppare än and...

Av Frida - 18 november 2012 13:02

        Jessies point of view, kap 78.   Jag tar med mig min laptop till ett litet rum. Rummet är grått och tråkigt. Längs ena väggen står en soffa och ett bord framför. På den andra väggen hänger en stor spegel. Jag gör en pose i spegeln ...

Av Frida - 2 november 2012 14:59

        Harrys point of view, kap 77.   Jag kan inte fokusera alls på intervjuerna. Jag måste vrida på huvudet ibland för att titta på Jessies söta leende. Ibland tittar hon tillbaka, men oftast kan jag titta utan att hon ser. Jag känner...

Av Frida - 30 oktober 2012 16:58

        Jessies point of view, kap 76.   Jag vaknar av att solen tittar in genom gardinerna. Jag kisar över hotellrummet. För en stund glömmer jag bort vart jag är men kommer snabbt på det. Hamburg, Tyskland. Jag har aldrig vart här faktis...

Av Frida - 29 oktober 2012 19:03

        Elviras point of view, kap 75.   Jag är sjukt taggad inför kvällen! Jag vet att det inte var så länge sedan vi festade men då var vi ju i USA och fick inte dricka för mycket. Eftersom vi var minderåriga var vi tvungna att hålla ner...

Presentation

Hej! Här skriver jag en novell om killarna i pojkbandet One Direction.

Novellen handlar om Jessie och Elvira. Tillsammans söker dom till svenska versionen av X Factor. Dom kommer till final och får sjunga med sina idoler. Där börjar en stark vänskap.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om novellen?
 Bra!
 Dålig!
 Sådär!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards