1dfanfic

Direktlänk till inlägg 17 september 2012

A Dream Come True - Kapitel 65

Av Frida - 17 september 2012 15:44

       

Harrys point of view, kap 65.


När jag såg Jessie I hennes klänning så kunde jag inte slita bort blicken. Jag var som förstelnad. Hela hon utstrålade självsäkerhet. Hon är så himla sexig. Elvira kan man inte heller klaga på och det såg man på Niall. Alla vet att han gillar henne. Alla utom han och Elvira.


Jag tittar upp med blicken och möter Jessies havsblå ögon i spegeln. Jag blinkar mot henne. Hon ler och sedan tittar hon åt ett annat håll. Det är svårt att inte få visa för vårt team hur vi känner. Eller i alla fall hur jag känner. Tjejernas hår är klara och vi går ut. Utanför står en vit limousin och väntar på oss.


I limousinen pratar vi om alla möjligt. Det blir mycket skratt som vanligt.

-          So is this your first red carpet event? Frågar Louis.

Jessie och Elvira tittar på varandra, som om de bestämer vem som ska svara på frågan.

-          No, we have done it once in Sweden but it´s the first time away from home. Säger Jessie.

-          When you are putting it like that I’m getting all nervous. Säger Elvira.

-          And now because you get nervous I get nervous! Säger Louis och putar med underläppen.

Jessie börjar skratta högt och sedan häger vi andra på.


Limousinen stannar och Jane öppnar dörren.

-          Girls first! Säger hon.

Tjejerna tittar på varandra. De tar ett djupt andetag och sedan ler dom stort.

-          Good luck! Säger Zayn.

-          Thanks. Svarar dom samtidigt.

Elvira kliver ut med Jessie bakom sig.


Jessies point of view.


Jag kliver ur limousinen efter Elvira. Mitt hjärta bankar snabbt inne i kroppen. Snabbt rätar jag till klänningen. Utanför bilen så blixtrar det av alla kameror. Jane drar med oss in på röda mattan. 

-          Jessie, Elvira, look over here!

Fotografer ropar hit och dit. Jag ler stort. Ett falskt leende. Egentligen vill jag bara skrika högt. Efter att alla fått ta kort på oss så går vi vidare mot intervjuerna. Vi hör ett högt skrik och jag vänder mig om. Självklart är det killarna som klivit ur limousinen och fått alla tjejer att skrika. Vilka annars? Intervjuerna går bra och alla är trevliga. När vi är klara får vi gå in i ett litet rum och vänta på killarna. Dom tar lite mer tid på sig.


När killarna kommer så går vi in i den stora biografen. Det är väl knappt en biograf. Det är en teater. Vi har våra platser ganska långt bak. När vi kommer till vår rad så börjar alla försöka hitta den bästa platsen. Speciellt Louis han är galen! Knuffar bort Niall så att han får sitta i mitten. Vi andra bara skrattar åt galenskapen. Jag känner någon ta min hand. Jag tittar upp och tittar rakt in i Harrys gröna ögon. Han sätter sig ner och eftersom han håller i min hand så dras jag med. Inte för att jag inte vill. Elvira sätter sig på andra sidan om mig. Harry släpper min hand och jag känner hur de bli kallt. Han tittar ner på min hand, som att han ångrade sig att han släppte.


Paul går förbi och delar ut popcorn och dricka. Sedan sätter han sig längst ut på kanten. Jane sitter längst ut på den andra kanten.

-          Du vet att du och Harry sitter på hångelplatserna? Frågar Elvira och ler stort.

-          Sluta! Säger jag och skrattar.


Biografen släcks ner och jag känner att Harry tar min hand igen. Han viskar i mitt öra.

-          I guess this is our second date!

__________________________________________________________________________________________________________

woop woop!

Jag vet att uppdateringen suger!

 
 
Ingen bild

Matilda

17 september 2012 17:19

Meeer måste veta mer! :)

 
Ingen bild

Mia

17 september 2012 17:20

Mer!

 
Ingen bild

Manda

17 september 2012 20:18

Mera älskar den!!!!! ;)

 
Ingen bild

Frida

17 september 2012 20:19

Jättebra!!!!!!!

 
Ingen bild

Johanna

17 september 2012 20:19

Favoritfanfic :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 30 november 2012 21:32

        Harrys point of view, kap 79.   Jessies familj är trevlig. Absolut inte lika jobbiga som Jessie beskrev dem. Men det är väl så, man tycker alltid att ens egen familj är det jobbigaste. Peter hade många frågor, vissa knäppare än and...

Av Frida - 18 november 2012 13:02

        Jessies point of view, kap 78.   Jag tar med mig min laptop till ett litet rum. Rummet är grått och tråkigt. Längs ena väggen står en soffa och ett bord framför. På den andra väggen hänger en stor spegel. Jag gör en pose i spegeln ...

Av Frida - 2 november 2012 14:59

        Harrys point of view, kap 77.   Jag kan inte fokusera alls på intervjuerna. Jag måste vrida på huvudet ibland för att titta på Jessies söta leende. Ibland tittar hon tillbaka, men oftast kan jag titta utan att hon ser. Jag känner...

Av Frida - 30 oktober 2012 16:58

        Jessies point of view, kap 76.   Jag vaknar av att solen tittar in genom gardinerna. Jag kisar över hotellrummet. För en stund glömmer jag bort vart jag är men kommer snabbt på det. Hamburg, Tyskland. Jag har aldrig vart här faktis...

Av Frida - 29 oktober 2012 19:03

        Elviras point of view, kap 75.   Jag är sjukt taggad inför kvällen! Jag vet att det inte var så länge sedan vi festade men då var vi ju i USA och fick inte dricka för mycket. Eftersom vi var minderåriga var vi tvungna att hålla ner...

Presentation

Hej! Här skriver jag en novell om killarna i pojkbandet One Direction.

Novellen handlar om Jessie och Elvira. Tillsammans söker dom till svenska versionen av X Factor. Dom kommer till final och får sjunga med sina idoler. Där börjar en stark vänskap.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om novellen?
 Bra!
 Dålig!
 Sådär!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards