1dfanfic

Alla inlägg den 10 juni 2012

Av Frida - 10 juni 2012 14:14

   

 

  Jessies point of view, kap 13.

 

Gud vad pinsamt att El berättade den där historian. Den
hade vi försökt förträngt sedan det hände. Vi har aldrig berättat den för
någon.


- That was quite a story! Säger Liam.

- It´s not over yet. Säger jag.

- It´s not? Frågar Harry.

- No, now comes the best part! Säger Elvira.


Alla blickar vänds mot Elvira och hon fortsätter att
berätta.


- A few months after he came to our apartment, Jessie got a call. The call was from
a lawyer, Eriks dad.  Erik had sued
Jessie for throwing the water on him. He wanted 200 krones, it is like 20 euro.


Jessie told the lawyer that she could pay the
money if Erik promises to never talk to or see us again.


Two weeks after that the lawyer called us again
and said that Erik has agreed to our conditions.


So we paid him and we have not seen him since.


Killarna kan inte hålla sig för skratt längre. Dom
brister ut i garv igen. Jag och Elvira bara tittar på varandra och ler. Dom
månaderna som vi kände Erik, var dom värsta i vårat liv.


- So, Jessie is better on the kisses? Frågar Harry plötsligt.

- Yes, apparently. Svarar Elvira.


Harry ger mig en blick som jag inte riktigt kan tyda.


Harrys ponit of view.


Deras historia om den här Erik är sjukt kul. Vi har inte
skrattat så mycket på flera år. Dom här brudarna är grymt sköna att hänga med.


Och Jessie är tydligen bra på att kyssas också. Kan vara
bra för mig att veta!


Jag flörtar lite med Jessie men inte för mycket. Jag vill
inte sätta henne i en konstig situation. Jag är ju världskändis och det betyder
långdistans förhållande. Och kanske så kommer Jessie och Elvira få en karriär också,
och jag vill inte komma i vägen.


Att jag ens tänkte på allt det här var ju onödigt. Jag
och Jessie hade känt varandra i en dag. Aldrig att hon kände så för mig. Känner
jag så för henne? Så många tankar!


- Harry, are you awake? Säger Liam


Alla tittar på mig.


- Sorry, what did you say?

- It´s your time to ask a question. Säger Niall

___________________________________________________________________________________________

Ett till fint kapitel ;S

Drar ut på den här middagen märker jag :S

Kommentera !

Presentation

Hej! Här skriver jag en novell om killarna i pojkbandet One Direction.

Novellen handlar om Jessie och Elvira. Tillsammans söker dom till svenska versionen av X Factor. Dom kommer till final och får sjunga med sina idoler. Där börjar en stark vänskap.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om novellen?
 Bra!
 Dålig!
 Sådär!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16 17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards