1dfanfic

Alla inlägg den 14 juni 2012

Av Frida - 14 juni 2012 16:42

 

      

 

 Harrys point of view, kap 16


Jag har inte kunnat koncentrera mig på filmen alls.
Ibland skrattar Jessie och Liam till och då skrattar jag med, jag vet inte vad
dom skrattar åt, men.


Jag har knappt kunnat slita blicken från Jessie. Jag sitter
och tittar på henne hela tiden. Jag ser Liam i ögonvrån, han gör något tecken
åt mig. Jag tittar på tv:n istället.


När Jessie skrattar till så skiner hela hennes ansikte
upp. Aldrig har jag sett så fint leende.


Jag måste komma på ett sätt at komma närmare Jessie och
få prata med henne själv. Jag skulle precis signalera till Liam att han skulle
lämna oss ifred när dörren öppnas.


- Hello!!!!!!! Skriker Louis och Niall.


Elvira, Niall, Zayn och Louis kommer in genom dörren.


- Did you have fun? Frågar Jessie.


Alla nickar.


Jag och Liam reser oss upp och går mot dörren. Vi står
och pratar en stund vid dörren allihopa.


- So, are we eating breakfast together before the rehearse? Frågar Niall.


Jessie och Elvira nickar.


- Okej nice. We see you in the lobby at 10 tomorrow then. Säger Louis och sedan
springer han och Niall mot hissen. Tydligen en tävling…


Jag, Zayn och Liam skakar på huvudet och går efter.


Elviras point of view.

 

Vi stänger dörren efter killarna. Jessie går och sätter
på sig pyjamas och jag lika så.


När vi nu ligger fixade för natten i sängarna frågar jag:


- Så hur har du haft det?

- Jätte kul! Vi kollade på LOL och innan så
pratade vi lite. Jag och Liam har blivit väldigt bra vänner. Vi pratade om Danielle och lite sådant.

- Vad gjorde Harry då?

- Han satt mest och stirrade ut i luften eller på mig. Det var väldigt konstigt, som om han iakttog varje rörelse jag gjorde.


Jag visste ju varför Harry gjorde som han gjorde, men det
gjorde så Jessie kände obehag och det är ju inte bra.


Jag funderar över om jag ska säga något om det som Niall
sa till mig, men jag säger det aldrig. Hon kommer märka med tiden.


- Så hur hade du det då? Frågar Jessie.

______________________________________________________________________________________________

Hur ska det bli mellan Jessie och Harry?


Imorgon vet jag itne om ni får något kapitel eftersom jag ska spela in en skiva :P

So Much Fun!

Men nu är jag försyld också så jag vet inte hur et kommer bli .:S


Presentation

Hej! Här skriver jag en novell om killarna i pojkbandet One Direction.

Novellen handlar om Jessie och Elvira. Tillsammans söker dom till svenska versionen av X Factor. Dom kommer till final och får sjunga med sina idoler. Där börjar en stark vänskap.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om novellen?
 Bra!
 Dålig!
 Sådär!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16 17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards