1dfanfic

Alla inlägg den 13 juni 2012

Av Frida - 13 juni 2012 17:51

   

 

  Jessies point of view, kap 15.

 

- So what are we going to do? Frågar Harry.


Jag rycker på axlarna. Liam tittar fundersamt runt
omkring.


- Do you have any movies on you hotel room?  Frågar han mig.

- Yes I think so…


Vi går upp mot vårt rum. Tur att jag städade innan vi
gick ner till middagen. Vårt rum brukar se ut som ett bombnedslag men nu såg
det hyfsat ut.


Jag stoppar in kortnyckel i kortläsaren, dörren ger ifrån
sig ett pip och sedan öppnas den.


- Your room is bigger than ours. Säger Harry.


Harry och Liam går och sätter sig i soffan. Jag går och
hämtar filmerna vi har med oss hemifrån.


- This is the ones I´ve got.


Dom tittar på filmerna och väljer Miley Cyrus senaste
film LOL.


Jag sätter in skivan i spelaren och sätter på tv:n. Jag
går mot soffan för att sätta mig. Harry sitter på ena sidan och Liam på den
andra. Jag har ingen annat val än att sitta i mitten.


Jag får ett sms av Elvira, det är en bild på Louis när
han dansar. Look what you´ve missed står det under. Jag visar bilden för
killarna och dom brister ut i skratt.


Elviras point of view.


Jag hade skickat en bild till Jessie när Louis dansar.
Han hade nog fått i sig många öl och shots vid det här laget. Niall var också
ganska full och likaså Zayn.


Zayn hade jag inte sett på ett tag, senast jag såg honom
stod han och dansade tätt med en tjej.


Jag står vid baren och garvar åt Louis. Han tittar upp
mot mig och flinar. Niall kommer och ställer sig bredvid mig.


- Having fun? Frågar han.


Jag känner alkohol lukten från hans mun.


- Hehe, Yes!

- You know why Harry didn´t come with us, don’t you?

- He wanted to stay with Jessie?

- Yes! He never stops talking about her.


Niall vinglar iväg. Undrar om han får säga det han nyss
sa för Harry. Ska jag säga det till Jessie eller ska hon få ta reda på det
själv?


Louis, Zayn och Niall vinkar åt mig att komma. Deras
livvakter står bredvid dom. Dags att åka hem!

_______________________________________________________________________________________


Ledsen att det inte kom något kapitel igår...

Men, nu har jag sommarlov så nu har jag tid att skriva fler kapitel :D

Presentation

Hej! Här skriver jag en novell om killarna i pojkbandet One Direction.

Novellen handlar om Jessie och Elvira. Tillsammans söker dom till svenska versionen av X Factor. Dom kommer till final och får sjunga med sina idoler. Där börjar en stark vänskap.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om novellen?
 Bra!
 Dålig!
 Sådär!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16 17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards