1dfanfic

Alla inlägg den 17 juni 2012

Av Frida - 17 juni 2012 16:17

 

     

Elviras point of view, kap 18.


Jag vaknar vid 9. Det är tidigt för att vara mig. Jag
vänder mig mot Jessies säng. Hon ligger inte där. Så typiskt henne att gå upp
tidigt. Jag hör att hon sitter framför tv:n.


Jag går upp till henne och sätter mig bredvid.


- Du vet att vi ska gå ner till frukosten och
träffa killarna om en timma va? Säger hon plötsligt.


Jag rycker till och springer sedan bort mot duschen. Det
hade jag glömt bort totalt. Jag hör Jessie skratta medan jag går iväg.


Harrys point of view.

 

Jag står framför garderoben. Jag kan inte hitta något att
ha på mig. Jag vill ha något snyggt men inte för uppklätt. Vi ska ju bara på
frukost.


- What are you doing? Frågar Zayn som nyss vaknat.


Jag tittar på honom. Han har blicken mot golvet och jag
tittar ner. Jag ser alla mina kläder ligga på golvet. Jag måste ha varit
ivrigare än jag trott.


Jag ger Zayn ett brett leende och sedan börjar jag plocka
in allting in i garderoben igen.


Dörren rycks upp snabbt och en glad Louis står i
dörröppning.


- Hello, are you ready? We´re going down now.


Zayn som fortfarande ligger I sängen tittar på Louis med
konstig blick. Jag börjar gå mot Louis och sätter på mig skorna.


- I´m coming later. Säger Zayn och lägger sig ner igen.

- Okey, fine but remember that we leaving to Globen at 11.30


Vi hör ett ljud från Zayns kudde. Vi smyger ut men
smäller igen dörren. Vi skrattar ända till hissen där vi möter upp Liam och
Niall. Liam och Louis hade mjukisbyxor medan jag och Niall hade klätt upp oss
lite med chinos och munkjacka. Vi log mot varandra.


- Someone’s trying to hit on a girl. Säger Louis.

- Not just one! Säger Liam och pekar på Niall.

- Not you to. Säger Louis och plutar med läppen.


Hissdörren åker upp och i lobbyn står Jessie och Elvira.
Jessie har inte sina kryckor längre. Dom står och pratar om något på svenska
och sedan brister dom ut i gapflabb. Dom tystnar när dom ser att vi kommer.


- Where are your crutches? Frågar Liam.

- They´re gone! I don´t need them anymore. Säger hon och ler.


Jag har aldrig sett ett så fint leende!

____________________________________________________________________________________________

Vad tycker ni såhär långt?

är den bra?

Kommentera!!


Presentation

Hej! Här skriver jag en novell om killarna i pojkbandet One Direction.

Novellen handlar om Jessie och Elvira. Tillsammans söker dom till svenska versionen av X Factor. Dom kommer till final och får sjunga med sina idoler. Där börjar en stark vänskap.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om novellen?
 Bra!
 Dålig!
 Sådär!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16 17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards