1dfanfic

Alla inlägg den 29 juni 2012

Av Frida - 29 juni 2012 19:46

    

Jessies point of view, kap 29.

 

-          Vinnaren i X Factor Sverige 2012 är…


Jag håller Elviras hand hårt. Jag vet att vi gjort vårt bästa. Vi hade inte kunnat göra någonting bättre än vi gjort. Men är det tillräckligt?


Killarna står bakom scenen och håller tummarna. Jag ser våra familjer stå i publiken och håller tummarna.


Allt händer så snabbt men ändå så sakta. Jag ser Alex hoppa och slår ena näven i luften. Konfettin ramlar ner från taket. Jag hör hur Elvira snyftar och jag lägger händerna i ansiktet. Först då märker jag att jag också gråter. Jag kramar om Elvira.


-          Det är okej!


Hör jag mig själv viska i Elviras öra. Jag känner att hon nickar mot min axel.


David kommer fram med en mikrofon och pratar med oss.


-          Kan ni berätta vad ni känner just nu?

-          Det är tråkigt att vi inte vann, men vi har gjort allt vi kunnat och vi är stolta! Säger jag.


Vi får gå av scenen och där står killarna. Dom har också tårar i ögonen. Vi kramar om dom alla.


När jag kommer till Harry så tar han mig i sin famn.


-          You are so talented! This is not the end for you!


Viskar han i mitt öra. Jag ler som svar.

Assistenten kommer och hämtar killarna. De ska tydligen göra en intervju i Xtra programet.


Vi ser våra familjer komma gående i korridoren och jag springer och kastar mig i min mammas famn.

 

Elviras point of view.


Att höra att vi inte vunnit var väldigt tufft! Jag bröt ut i tårar direkt.


Jag ser min mamma och jag kastar mig i hennes armar.


-          Ni var så duktiga där ute! Säger hon.


Hon vaggar mig och jag slutar gråta.

-          Jag ville vinna! Säger jag.

-          Ni har inte förlorat ännu.

-          Vad menar du?

-          Ni har inte förlorat förrän ni slutar tro på er själva. Än är inte er karriär slut.


Måns kommer och kramar om mig och Jessie.


-          Tråkigt att ni inte vann, men detta är inte slutet för er! Sony Music vill signa er imorgon!

______________________________________________________________________________________________

Tråkig början! Men lyckligt på slutet.

Kanske kan man tro att detta var sista kapitlet.. Men det kommer mycket mer!!

Än blir ni inte av med Jessie och Elvira och killarna :D

Presentation

Hej! Här skriver jag en novell om killarna i pojkbandet One Direction.

Novellen handlar om Jessie och Elvira. Tillsammans söker dom till svenska versionen av X Factor. Dom kommer till final och får sjunga med sina idoler. Där börjar en stark vänskap.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om novellen?
 Bra!
 Dålig!
 Sådär!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16 17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards