1dfanfic

Alla inlägg den 27 juni 2012

Av Frida - 27 juni 2012 22:12

     

Jessies point of view, kap 27.


Vi sitter och pratar en stund och sedan hör vi hur dom börjar prata på scenen. Jag sätter på tv:n som sitter i våran loge. Där kan vi se allt som händer på scenen.


Nu visas det ett klipp hur Alex har tagit sig från sin audition till idag. Vi ser hur han går upp på scenen och sjunger sin första låt.


Jag måste erkänna, han kan sjunga riktigt bra.


Låten är slut och vi hör hur applåderna fyller globen.


-          Buuuh.


Det är killarna som skriker. Vi skrattar åt dom.


Vi ser på tv:n att vårat klipp från audition till idag börjar spelas och en assistent kommer och hämtar oss.


Vi går upp på scenen och vi hör applåderna eka. Mitt hjärta dunkar högt i bröstet när jag hör hur Elvira sjunger sin första vers.


Elviras point of view.


Applåderna ekar i mina öron när vi går av scenen. Så fort vi kommit av scenen så hoppar vi in i varandras armar. Vi skrattar och skriker av glädje. Vi hade bara fått positiv kritik från juryn och Måns var väldigt stolt över oss.


När vi kommer in i logen så står killarna upp och applåderar, sedan kommer dom fram och kramar oss.


Jag och Jessie tar en vattenflaska och sätter oss i soffan. Nu är det reklam och vi pratar om vårat uppträdande.


-          If you´re not going to win, then the Swedish people are tone death. Säger Niall.


Vi skrattar.


Pausen är slut och nu ska vi göra uppträdandet med kändisen. Alex går upp på scenen och efter en stund så kommer Eric Saade och ansluter sig till honom.


Han har hållit det hemligt för oss vem han hade valt.


Assistenten kommer tillbaka till oss och nu följer killarna också med.

 

Harrys point of view.


Vi står bakom scenen. Jag tittar på Jessie och hon ler mot mig. Det känns som om jag kommit närmare henne efter att jag slutat stirra på henne. Hon kan bete sig mer normalt nu.


Jag känner hur mitt hjärta bankar. Bara jag inte sjunger fel i vårat solo.

Tjejerna går ut på scenen.

____________________________________________________________________________________________

Nu blir det spännande!!

Kommentera !! :D

Presentation

Hej! Här skriver jag en novell om killarna i pojkbandet One Direction.

Novellen handlar om Jessie och Elvira. Tillsammans söker dom till svenska versionen av X Factor. Dom kommer till final och får sjunga med sina idoler. Där börjar en stark vänskap.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om novellen?
 Bra!
 Dålig!
 Sådär!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16 17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards