1dfanfic

Direktlänk till inlägg 1 juni 2012

A Dream Come True - Kapitel 4

Av Frida - 1 juni 2012 16:40

   

Jessies point of view, kap 4.

 

Vi har repat sen 10 i morse. Nu är klockan kvart i 11.


–  Jessie, fatta att om 15 minuter kommer One Direction.


Jag skrattade åt Elvira. Hon har varit hyper hela morgonen
och räknat ner varje kvart.


–  Tjejer jag ser att ni är o fokuserade. Vi går genom koreografin till I Want en gång till.


Måns började bli otålig. Repet på morgonen har gått väldigt
dåligt. Vi har tabbat oss flera gånger.


Introt till I Want började spela och jag började sjunga
första versen.


Harrys point of view.

 

Planet landade i Sverige. Våra väskor blev skickade till
vårat hotell och vi skulle direkt till Globen och träffa tjejerna.


Det är mycket fans på flygplatsen. Vi blev hop tryckta på ett
led mellan säkerhetsvakterna. Fansen trycker på och jag får ett slag i huvudet.
Jag hör Paul skrika att alla ska ta det lugnt.



Nu står vi utanför dörren till scenen. En man kommer ut.


–  Hello, I am Måns Zelmerlöv. I´m Elvira and Jessies coach. They are now rehersing the
last on I Want. Then you can come in and say hello to them.


Introt på I Want börjar spela och sedan hör jag en underbar
röst sjunga min vers av låten.


Jag kollar på killarna och jag ser att dom tänker precis som
jag gjort. Undra vem av dom det är.


Efter att låten var slut så fick vi gå in.


På scenen ser vi tjejerna, men dom ser inte oss på grund av
alla lampor. Jessie har på sig tighta svarta jeans och en vanlig munkjacka
över. Elvira har chinos och en blus. Måns ropar något på svenska till dom och
Elvira börjar hoppa upp och ner. Jessie går fram till Elvira och håller i henne
medan hon viskar något i Elviras öra. Elvira slutar hoppa och börjar garva
istället. Jessie brister också ut i garv och dom börjar gå mot oss.


Elviras point of view.

 

–  Kom tjejer Killarna är här. Ropar Måns


Jag börjar hoppa upp och ner och fangirlar för fullt. Jessie
kommer fram till mig och håller i mig så att jag inte kan hoppa. Hon viskar i
mitt öra.


–  Allvarligt Elvira, jag vill också hoppa upp och ner men du skämmer bara ut dig själv!


Jag börjar garva och Jessie hänger på.


Vi börjar gå mot killarna.


____________________________________________________________________________________

Kapitel 4 :)

Jag får många besökaer varje dag me typ inga kommentarer :(

Kommentera mer så får ni ett till kapitel ikväll :)

/ Frida

 
 
Ingen bild

meer

1 juni 2012 16:54

meeeeeeeer

 
Ingen bild

Niggarboll

1 juni 2012 19:15

JAg ääääälskar hur du skriver <333
vill bara ha meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer <3
Kram Niggarboll <3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 30 november 2012 21:32

        Harrys point of view, kap 79.   Jessies familj är trevlig. Absolut inte lika jobbiga som Jessie beskrev dem. Men det är väl så, man tycker alltid att ens egen familj är det jobbigaste. Peter hade många frågor, vissa knäppare än and...

Av Frida - 18 november 2012 13:02

        Jessies point of view, kap 78.   Jag tar med mig min laptop till ett litet rum. Rummet är grått och tråkigt. Längs ena väggen står en soffa och ett bord framför. På den andra väggen hänger en stor spegel. Jag gör en pose i spegeln ...

Av Frida - 2 november 2012 14:59

        Harrys point of view, kap 77.   Jag kan inte fokusera alls på intervjuerna. Jag måste vrida på huvudet ibland för att titta på Jessies söta leende. Ibland tittar hon tillbaka, men oftast kan jag titta utan att hon ser. Jag känner...

Av Frida - 30 oktober 2012 16:58

        Jessies point of view, kap 76.   Jag vaknar av att solen tittar in genom gardinerna. Jag kisar över hotellrummet. För en stund glömmer jag bort vart jag är men kommer snabbt på det. Hamburg, Tyskland. Jag har aldrig vart här faktis...

Av Frida - 29 oktober 2012 19:03

        Elviras point of view, kap 75.   Jag är sjukt taggad inför kvällen! Jag vet att det inte var så länge sedan vi festade men då var vi ju i USA och fick inte dricka för mycket. Eftersom vi var minderåriga var vi tvungna att hålla ner...

Presentation

Hej! Här skriver jag en novell om killarna i pojkbandet One Direction.

Novellen handlar om Jessie och Elvira. Tillsammans söker dom till svenska versionen av X Factor. Dom kommer till final och får sjunga med sina idoler. Där börjar en stark vänskap.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om novellen?
 Bra!
 Dålig!
 Sådär!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16 17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards