1dfanfic

Direktlänk till inlägg 2 juni 2012

A Dream Come True - Kapitel 5

Av Frida - 2 juni 2012 17:50

     

Jessies point of view, kap 5.

 

Jag kan inte fatta att den här dagen äntligen är här. Jag som
har längtat ända sen jag var 14 år.


Jag och Elvira går med långa steg mot Måns och killarna.

När vi kommer fram ler killarna åt oss.


– Hello, säger dom samtidigt.

– Hey, svarar vi.

– So do you guys now whos who? Frågar Måns.

– Yeah, thats Elvira and thats Jessie right? Harry pekar först på Elvira och sedan på mig.


Vi nickar till svars. Harry ler stort så man ser hans
smilgropar. To die for leende!


– So the girls have practise three songs, so do you wanna hear it? Frågar Måns.

– Of course! Svarar killarna i mun på varandra.


Killarna går och sätter sig på bredvid Måns på 10 raden och
jag och Elvira går upp på scenen.


Liams point of view.

 

Tjejerna verkar vara trevliga. Dom verkar blyga, men
roliga. 


Måns sätter sig längst in sedan jag, Harry, Louis, Niall och
Zayn. Jag var riktigt spänd. Det var inte varje dag man fick höra någon annan
sjunga våra låtar live.


Musiken börjar spela på I Want, och Jessie sjunger Harrys
vers. Hon är riktigt begåvad.


– I am in love! Viskar Harry till mig. Jag ler mot honom.


Elvira sjunger också skit bra! När Jessie börjar sjunga Zayns
brygga så hållar jag tummarna för att hon ska klara det. Det är inte många som
kommer upp till dom tonerna som Zayn sjunger.

Men hon klarar det, och jag och killarna tittar på varandra
och nickar. Alla hade tänkt på samma sak.


Låten är slut och introt på Same Mistakes börjar spela.


Och sedan börjar sista låten som dom spelar. Det är What Makes You Beutiful. Jag
tittar på Harry och han skiner upp i ett leende och gör ett diskret tummen upp mot mig.


Elvira börjar sjunga na na na na.... Och vi håller tummarna
för solot.


Jessie och Elvira går mot varandra. Jessie tappar balansen
lite med hennes klackskor men fångar upp den igen, men jag ser att det gjorde ont. Hela foten vek sig.


Även om man ser smärtan i hela Jessies ansikte, så klämmer
hon i på solot. Hon sjunger ljusare än Harry, och det är jätte snyggt!


Baby you
light up my world like nobody else, the way you flip your hair gets me
overwelmed.

But when
you smile at the ground it aint hard to tell, you dont know, You dont know your
beutiful.

 

 

 

Harrys point of view.

 

Hon gjorde mitt solo perfekt, och hon sjöng ljusare än vad jag brukar göra. Jag visste att om vi skulle sätta ihop min mörka och hennes ljusa så skulle det bli perfekt!


Låten är slut och jag ser Jessie sätta sig ner. Elvira
hjälper henne av med klack skorna, och Jessie skriker till.


Jag såg när hon vek foten och det måste ha gjort väldigt ont.


En dansare kommer fram och börjar titta på foten. Han vrider
lite försiktigt och hon rynkar pannan. Man ser smärtan i hennes ögon.


Hon börjar skratta och säger något på svenska. Sedan lägger
hon sig ner och skriker till när dansaren vrider lite hårdare.


Jag, killarna och Måns går upp mot scenen.


–  Are you okej? Frågar Måns.

–  I don´t know. Svarar hon. Sedan sätter hon sig upp.


Dansarna går iväg och Elvira sätter sig bredvid Jessie. Vi
hoppar upp på scenen och sätter oss framför dom.


Jag tittar på Jessies fot och ser hur den har svullnat upp
ordentligt.


– I don´t think that you can walk with that foot. Säger Niall.

– I don´t think so either. Svarar hon och ler ett, To Die For, leende.


– So guys which song did you like the most? Frågar Måns.

– All of them, were really good, but I think we going to choose WMYB, or what do you think Harry. Säger Liam och blinkar till mig.


Jag märker att jag bara suttit och stirrat på Jessie, så jag harklar mig och säger.


– Yeah, I think so to. We have some ideas for that song.

– Really, what kind of idea? Frågar Jessie med det där leendet igen.

– Maby if you and me sing the solo together?  Frågar jag.

– Yea, that will be so cool, säger Elvira.


Vi andra skrattar åt henne, och hon skrattar också.


En dansare kommer fram och säger något till Jessie på svenska. Och hon nickar och ställer sig upp.


– Sorry guys, I need to check my foot now, the doctor is here. I´ll be back.


Med hjälp av dansaren så haltar hon iväg.


Jag tittar mot Zayn, han har något i blicken som jag aldrig
sett förut.

Jo en liten del var när han och Rebecka var tillsammans. Men
det var ju längesen.

Säg inte att han också börjar gilla Jessie...


_____________________________________________________________________________________________

Drama?

Kommentera vad ni tycker.. :)

Känns inte som om någon läser eftersom jag inte får några kommentarer :(

 
 
Ingen bild

Cecillia

2 juni 2012 18:22

Jätte bra! Fortsätt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 30 november 2012 21:32

        Harrys point of view, kap 79.   Jessies familj är trevlig. Absolut inte lika jobbiga som Jessie beskrev dem. Men det är väl så, man tycker alltid att ens egen familj är det jobbigaste. Peter hade många frågor, vissa knäppare än and...

Av Frida - 18 november 2012 13:02

        Jessies point of view, kap 78.   Jag tar med mig min laptop till ett litet rum. Rummet är grått och tråkigt. Längs ena väggen står en soffa och ett bord framför. På den andra väggen hänger en stor spegel. Jag gör en pose i spegeln ...

Av Frida - 2 november 2012 14:59

        Harrys point of view, kap 77.   Jag kan inte fokusera alls på intervjuerna. Jag måste vrida på huvudet ibland för att titta på Jessies söta leende. Ibland tittar hon tillbaka, men oftast kan jag titta utan att hon ser. Jag känner...

Av Frida - 30 oktober 2012 16:58

        Jessies point of view, kap 76.   Jag vaknar av att solen tittar in genom gardinerna. Jag kisar över hotellrummet. För en stund glömmer jag bort vart jag är men kommer snabbt på det. Hamburg, Tyskland. Jag har aldrig vart här faktis...

Av Frida - 29 oktober 2012 19:03

        Elviras point of view, kap 75.   Jag är sjukt taggad inför kvällen! Jag vet att det inte var så länge sedan vi festade men då var vi ju i USA och fick inte dricka för mycket. Eftersom vi var minderåriga var vi tvungna att hålla ner...

Presentation

Hej! Här skriver jag en novell om killarna i pojkbandet One Direction.

Novellen handlar om Jessie och Elvira. Tillsammans söker dom till svenska versionen av X Factor. Dom kommer till final och får sjunga med sina idoler. Där börjar en stark vänskap.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om novellen?
 Bra!
 Dålig!
 Sådär!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16 17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards