1dfanfic

Direktlänk till inlägg 3 juni 2012

A Dream Come True - Kap 6

Av Frida - 3 juni 2012 14:24

     

 

Nialls point of view, kap 6.

 

Vi sitter kvar och pratar lite med Elvira. Hon var schysst. Hon
berättar lite om sin familj.


- So what do you do when you´re not singing? Frågar jag.

- Well, I have trained Karate since I was 6 years old. Svarar hon.

- Really? What color do you have on your belt? Frågar Liam.

- Black. Svarar hon och blir lite rosa om kinderna.

- I don´t want to meet you in a dark valley! Skämtar Louis.


Vi börjar skratta och då ser jag Jessie komma haltande
tillbaka med dansaren.


- She is back! How did it go? Ropar jag.

- Pretty good! I have sprained my ankle, but I will be better in two days.

- Fortunately the final is in four days. Skämtar Louis.


Alla börjar garva igen. Jag tycker det är stort av Jessie att
inte ens göra en min, av att hon gjorde illa sig. Eller hon skrek ju lite i
början. Men sedan så skrattade hon bara.


- Your foot looks really grouse! Säger Elvira plötsligt.


Jag tittar på hennes fot. Den är väldigt svullen och hon har
en is påse fast lindad.


- Yes I know, I asked for a pink ice pack but they said that they didn´t have one.


Vi börjar skratta igen. Det är kul att vi kommer så bra
överens. Vi har ju verkligen kul.


Harry point of view.

 

Det var jobbigt att se på när Jessie vrickade foten. Jag
ville bara springa fram och hjälpa henne. Jag ville vara den där dansaren som
fick följa med henne till doktorn.


Nu mår hon bra i alla fall och det är huvudsaken.


- So boys and girls, enough with the chit chat let´s start working. Ropar Måns.


Vi ställer oss upp och försöker komma på hur vi ska göra. Vi
bestämmer att Elvira sjunger Liams vers. Sedan sjunger Jessies min vers. Sen
sjunger dom tillsammans i refrängen. Efter det kommer vi in och vi sjunger
refrängen tillsammans. Sen sjunger Jessie och jag, mitt solo och sedan sjunger
vi alla i refrängen.


Alla tycker om upplägget, och vi börjar öva smått. Men det
går inte så bra. Alla är på flum humör och ingen är speciellt koncentrerad.


Zayn flirtar med Jessie och jag försöker få henne at skratta
så mycket som möjligt.


Elvira står och försöker lära Niall, Louis och Liam lite
karate, men det går inte bra.


- Elvira trains karate in her spare time, what do you do? Frågar jag Jessie.

- I play instruments.

- Really, what kind of instruments?

- Violin and Piano.


_______________________________________________________________________________________

Hände inte så mycket i det här kapitlet :S

Men,men

Kommentera vad ni tycker !!!

Har hört att vissa inte kan kommentera på bloggen. jag har ingen aning varför :S


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 30 november 2012 21:32

        Harrys point of view, kap 79.   Jessies familj är trevlig. Absolut inte lika jobbiga som Jessie beskrev dem. Men det är väl så, man tycker alltid att ens egen familj är det jobbigaste. Peter hade många frågor, vissa knäppare än and...

Av Frida - 18 november 2012 13:02

        Jessies point of view, kap 78.   Jag tar med mig min laptop till ett litet rum. Rummet är grått och tråkigt. Längs ena väggen står en soffa och ett bord framför. På den andra väggen hänger en stor spegel. Jag gör en pose i spegeln ...

Av Frida - 2 november 2012 14:59

        Harrys point of view, kap 77.   Jag kan inte fokusera alls på intervjuerna. Jag måste vrida på huvudet ibland för att titta på Jessies söta leende. Ibland tittar hon tillbaka, men oftast kan jag titta utan att hon ser. Jag känner...

Av Frida - 30 oktober 2012 16:58

        Jessies point of view, kap 76.   Jag vaknar av att solen tittar in genom gardinerna. Jag kisar över hotellrummet. För en stund glömmer jag bort vart jag är men kommer snabbt på det. Hamburg, Tyskland. Jag har aldrig vart här faktis...

Av Frida - 29 oktober 2012 19:03

        Elviras point of view, kap 75.   Jag är sjukt taggad inför kvällen! Jag vet att det inte var så länge sedan vi festade men då var vi ju i USA och fick inte dricka för mycket. Eftersom vi var minderåriga var vi tvungna att hålla ner...

Presentation

Hej! Här skriver jag en novell om killarna i pojkbandet One Direction.

Novellen handlar om Jessie och Elvira. Tillsammans söker dom till svenska versionen av X Factor. Dom kommer till final och får sjunga med sina idoler. Där börjar en stark vänskap.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om novellen?
 Bra!
 Dålig!
 Sådär!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16 17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards