1dfanfic

Direktlänk till inlägg 4 juni 2012

A Dream Come True - Kapitel 7

Av Frida - 4 juni 2012 15:32

 

     

 

Liams point of view, kap 7.

 

Elvira försöker lära mig, Louis och Niall lite karate. Men
det går inte så väldigt bra.


Det blev inte så mycket träning på låten. Vi försökte bara
lära känna varandra. Vi stod i en ring och pratade och skrattade.


- So girls, which of our songs do you think is the hardest to sing? Frågar Zayn.

- Taken. Svarar Jessie.

- What Makes You Beautiful. Säger Elvira.

- Jessie you nailed Zayns solo. Säger Louis.

- Thanks, I´ve been practicing.


Vi börjar skratta igen. Det är sjukt hur bra vi kommer
överens! Dom är som tjej versioner av oss. Vi tycker lika om allt och vi har
väldigt kul tillsammans.


Att vara på turne med dom här tjejerna skulle vara skit kul.
Det måste jag prata med Paul om.


- Boys and girls, you are done for today, I see you again tomorrow at 12.


Måns ropade. Vi började gå ut ur globen.


Jessies point of view.

 

Vi delar
taxi med One Direction. Det är helt sjukt! En dröm som blivit sann.


Vi och killarna bodde tydligen på samma hotell.


- Do you girls what to eat dinner with us tonight, so that we can get to know you
better? Frågar Harry.

- Yes of course, that sounds fun! Svarar jag.


Vi går upp till vårat rum och killarna går till deras. När
jag stängt dörren till vårat rum så flyger Elvira på mig och börjar hoppa upp
och ner.


- Akta min fot!

- Oj, förlåt. Men fatta vad vi har gjort idag!

- Jag vet, det är helt sjukt!


Vi börjar skratta över hur vi beter oss. Men det här var ju
ett stort ögonblick att fangirla till!


- Jag måste duscha innan ikväll, och vad ska jag
ha på mig?


Elvira springer till garderoben och börjar riva ut kläder.


- Bara så du vet så är det där min garderob. Säger jag.

- Oj förlåt.


Elvira går till sin garderob och börjar riva ur den med.


Jag går och duschar.

Jag antar att det inte blir mina glittriga klackar idag p.g.a vristen.

__________________________________________________________________________________________


Jag fick inte en ända kommentar på förra kapitlet. Jo kanske 2 på dv...

Har ni ledsnat?

....... :(

 
 
Ingen bild

Cecillia

4 juni 2012 15:50

Jätte bra! Fortsätt!

 
Ingen bild

Niggarboll

4 juni 2012 20:38

Meeer <3
fortsätt så <3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 30 november 2012 21:32

        Harrys point of view, kap 79.   Jessies familj är trevlig. Absolut inte lika jobbiga som Jessie beskrev dem. Men det är väl så, man tycker alltid att ens egen familj är det jobbigaste. Peter hade många frågor, vissa knäppare än and...

Av Frida - 18 november 2012 13:02

        Jessies point of view, kap 78.   Jag tar med mig min laptop till ett litet rum. Rummet är grått och tråkigt. Längs ena väggen står en soffa och ett bord framför. På den andra väggen hänger en stor spegel. Jag gör en pose i spegeln ...

Av Frida - 2 november 2012 14:59

        Harrys point of view, kap 77.   Jag kan inte fokusera alls på intervjuerna. Jag måste vrida på huvudet ibland för att titta på Jessies söta leende. Ibland tittar hon tillbaka, men oftast kan jag titta utan att hon ser. Jag känner...

Av Frida - 30 oktober 2012 16:58

        Jessies point of view, kap 76.   Jag vaknar av att solen tittar in genom gardinerna. Jag kisar över hotellrummet. För en stund glömmer jag bort vart jag är men kommer snabbt på det. Hamburg, Tyskland. Jag har aldrig vart här faktis...

Av Frida - 29 oktober 2012 19:03

        Elviras point of view, kap 75.   Jag är sjukt taggad inför kvällen! Jag vet att det inte var så länge sedan vi festade men då var vi ju i USA och fick inte dricka för mycket. Eftersom vi var minderåriga var vi tvungna att hålla ner...

Presentation

Hej! Här skriver jag en novell om killarna i pojkbandet One Direction.

Novellen handlar om Jessie och Elvira. Tillsammans söker dom till svenska versionen av X Factor. Dom kommer till final och får sjunga med sina idoler. Där börjar en stark vänskap.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om novellen?
 Bra!
 Dålig!
 Sådär!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16 17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards