1dfanfic

Direktlänk till inlägg 8 juni 2012

A Dream Come True - Kapitel 11

Av Frida - 8 juni 2012 14:02


 

Elviras point of view, kap 11

Vi kommer in i resturangen. Det var ganska stort och fint för
att vara en hotell restaurang.  I taket
hänges kristallkronor, och på väggarna hänger fina tavlor, lyxigt!


Vi går och sätter oss vid ett soffbord. Bredvid mig sätter
sig Niall och bredvid han sätter sig Liam. Jessie sätter sig mittemot mig och
bredvid henne Harry och sedan Louis. Zayn sätter sig på kanten.


Vi börjar prata och har allmänt trevligt. Louis drar många
skämt som gör att jag nästan sätter maten i halsen, eller spottar ut drickan
över Jessie.


Helt plötsligt skriker Jessie till.


Nialls point of view.

 

Harry kan inte sluta stirra på Jessie. Han följer varje steg
hon tar. Jag fick nog.


Jag hör Jessie skrika till. Då inser vad jag gjort. Jag har
sparkat på hennes vrickade fot.

- I am so sorry, I was going to kick Harry.

- Well, I see why you didn´t become a football pro.


Sedan börjar vi alla skratta. Ingen skada skedd antar jag.


Harrys point of view.

 

Jag märker att jag fastnar med blicken lite då och då. Jessie
var så underbar i profil. Hennes hår låg perfekt! Jag hör hur hon skriker till.


Niall säger förlåt. Varför var han så dum. Han skulle sparka
på mig… Men Jessie räddade situationen med att dra ett skämt. Niall skulle nog
aldrig bli fotbolls proffs. Det visste vi alla. Jag visste att det gör ont på
Jessie. Men hon döljer det. Hon är så stark. Hon visar aldrig smärta.


När hon skadade foten så garvade hon. Hon satt där och
skrattade sitt underbara skratt.


Jessies point of view.

 

Jag märker att Harry stirrar på mig. Jag får lite panik, men
det är kul att han stirrar. Jag försöker bete med så normalt som möjligt, men
det är lite svårt.


Plötsligt känner jag en spark på min vrickade fot. Det gör så
ont. Smärtan går ända upp till öronen. Jag försöker dölja den så gått det går.
Jag spänner käkarna.


Niall säger förlåt och jag skämtar. Vad ska jag göra? Gjort
är gjort. Min fot kommer bli bra ändå. Ingen skada skedd!


Middagen fortsätter bra. Vi äter upp maten och pratar och
skrattar.


Louis tycker vi ska lära känna varandra lite mer så vi börjar
med en frågelek. Vi säger en fråga till killarna och dom säger en fråga till
oss. Men alla måste svara på frågan. Harry börjar fråga.


- How old are you?


____________________________________________________________________________________________

Niall... Niall... Niall :P

Tur att han blev sångare istället :D

Jag hann med ett kapitel idag, så varsågod !

Behöver jag påminna om att ni ska kommentera? :)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 30 november 2012 21:32

        Harrys point of view, kap 79.   Jessies familj är trevlig. Absolut inte lika jobbiga som Jessie beskrev dem. Men det är väl så, man tycker alltid att ens egen familj är det jobbigaste. Peter hade många frågor, vissa knäppare än and...

Av Frida - 18 november 2012 13:02

        Jessies point of view, kap 78.   Jag tar med mig min laptop till ett litet rum. Rummet är grått och tråkigt. Längs ena väggen står en soffa och ett bord framför. På den andra väggen hänger en stor spegel. Jag gör en pose i spegeln ...

Av Frida - 2 november 2012 14:59

        Harrys point of view, kap 77.   Jag kan inte fokusera alls på intervjuerna. Jag måste vrida på huvudet ibland för att titta på Jessies söta leende. Ibland tittar hon tillbaka, men oftast kan jag titta utan att hon ser. Jag känner...

Av Frida - 30 oktober 2012 16:58

        Jessies point of view, kap 76.   Jag vaknar av att solen tittar in genom gardinerna. Jag kisar över hotellrummet. För en stund glömmer jag bort vart jag är men kommer snabbt på det. Hamburg, Tyskland. Jag har aldrig vart här faktis...

Av Frida - 29 oktober 2012 19:03

        Elviras point of view, kap 75.   Jag är sjukt taggad inför kvällen! Jag vet att det inte var så länge sedan vi festade men då var vi ju i USA och fick inte dricka för mycket. Eftersom vi var minderåriga var vi tvungna att hålla ner...

Presentation

Hej! Här skriver jag en novell om killarna i pojkbandet One Direction.

Novellen handlar om Jessie och Elvira. Tillsammans söker dom till svenska versionen av X Factor. Dom kommer till final och får sjunga med sina idoler. Där börjar en stark vänskap.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om novellen?
 Bra!
 Dålig!
 Sådär!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16 17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards