1dfanfic

Direktlänk till inlägg 19 juni 2012

A Dream Come True - Kapitel 20

Av Frida - 19 juni 2012 19:19


Elviras point of view, kap 20.

 

Repet har gått mycket bättre idag än vad det gjorde igår. Jessie sjöng det sista på Torn och sedan gick vi av scenen.


Nedanför scenen står killarna och ler.


-          You definitely going to win! Säger Louis.


Vi ler mot honom.


Måns kommer ner till oss.


-          So, are you ready to rehearse What Makes You Beautiful?

-          Yea! Skriker vi alla samtidigt.


Skrattandes går vi upp på scenen.


-          Drömmer jag eller?


Det är Jessie som viskar i mitt öra. Jag skakar på huvudet åt henne. Nej det här är ingen dröm. Men det är overkligt!


Killarna går bakom scenen och jag och Jessie ställer oss på mitten av scenen. Introt börjar spelas.


Jag sjunger första versen.


You're insecure
Don't know what for
You're turning heads when you walk through the door
Don't need make up
To cover up
Being the way that you are is enough

 

Jag ler mot Jessie när hon fortsätter.


Everyone else in the room can see it
Everyone else but you


Vi går fram några steg medan vi sjunger refrängen.


Baby you light up my world like nobody else
The way that you flip your hair gets me overwhelmed
But when you smile at the ground it aint hard to tell
You don't know
Oh Oh
You don't know you're beautiful

If only you saw what I can see
You'll understand why I want you so desperately
Right now I'm looking at you and I can't believe
You don't know
Oh oh
You don't know you're beautiful
Oh oh
That what makes you beautiful

 

Jag och Jessie ler mot varandra när hon sträcker ut en arm mot bakre scenen och säger:


-          Håll i er tjejer, stunden ni alla väntat på! ONE DIRECTION.


Skärmarna åker isär och ut kommer One Direction. Dom går fram till oss.


Vi står på ett led och från vänster står, Harry, Liam, Louis, jag, Zayn, Niall och Jessie.


Vi sjunger tillsammans nästa refräng.


Baby you light up my world like nobody else
The way that you flip your hair gets me overwhelmed
But when you smile at the ground it aint hard to tell
You don't know
Oh Oh
You don't know you're beautiful

If only you saw what I can see
You'll understand why I want you so desperately
Right now I'm looking at you and I can't believe
You don't know
Oh oh
You don't know you're beautiful
Oh oh
That what makes you beautiful


Jessie och Harry ställer sig framför oss och börjar sitt solo.


Jessies point of view.

 

Mitt hjärta pumpar i 190. Harry ställer sig väldigt nära mig. Vi börjar sjunga på solot.


Baby you light up my world like nobody else
The way that you flip your hair gets me overwhelmed

 

Han kommer närmare och han lägger sin panna mot min. Vid det här laget måste han känna mina hjärtslag, eller höra… Men jag hör hans också och han är lika nervös som mig. Han ler mot mig och tittar mig intensivt i ögonen.


But when you smile at the ground it aint hard to tell
You don't know

You don´t know your beautiful


Vi säras ifrån varandra och ställer oss hos dom andra men nu står jag mellan Louis och Elvira.


Vi sjunger sista refrängen tillsammans och sedan stängs musiken av.


-          That was amazing!


Måns springer upp på scenen och klappar händerna.


-          You are so good! All of you. And Jessie and Harry your solo were so good. You did it with so much feeling!


Vi skrattar åt att han är så exalterad.


-          Good job! Let´s go and eat some Lunch! Säger Måns.

-          Yes, finally. Säger Niall, och vi andra skrattar.


____________________________________________________________________________________________

Nu händer det lite grejor !!

Kommentera !!!!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 30 november 2012 21:32

        Harrys point of view, kap 79.   Jessies familj är trevlig. Absolut inte lika jobbiga som Jessie beskrev dem. Men det är väl så, man tycker alltid att ens egen familj är det jobbigaste. Peter hade många frågor, vissa knäppare än and...

Av Frida - 18 november 2012 13:02

        Jessies point of view, kap 78.   Jag tar med mig min laptop till ett litet rum. Rummet är grått och tråkigt. Längs ena väggen står en soffa och ett bord framför. På den andra väggen hänger en stor spegel. Jag gör en pose i spegeln ...

Av Frida - 2 november 2012 14:59

        Harrys point of view, kap 77.   Jag kan inte fokusera alls på intervjuerna. Jag måste vrida på huvudet ibland för att titta på Jessies söta leende. Ibland tittar hon tillbaka, men oftast kan jag titta utan att hon ser. Jag känner...

Av Frida - 30 oktober 2012 16:58

        Jessies point of view, kap 76.   Jag vaknar av att solen tittar in genom gardinerna. Jag kisar över hotellrummet. För en stund glömmer jag bort vart jag är men kommer snabbt på det. Hamburg, Tyskland. Jag har aldrig vart här faktis...

Av Frida - 29 oktober 2012 19:03

        Elviras point of view, kap 75.   Jag är sjukt taggad inför kvällen! Jag vet att det inte var så länge sedan vi festade men då var vi ju i USA och fick inte dricka för mycket. Eftersom vi var minderåriga var vi tvungna att hålla ner...

Presentation

Hej! Här skriver jag en novell om killarna i pojkbandet One Direction.

Novellen handlar om Jessie och Elvira. Tillsammans söker dom till svenska versionen av X Factor. Dom kommer till final och får sjunga med sina idoler. Där börjar en stark vänskap.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om novellen?
 Bra!
 Dålig!
 Sådär!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16 17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards