1dfanfic

Direktlänk till inlägg 22 juni 2012

A Dream Come True - Kapitel 22

Av Frida - 22 juni 2012 19:05

 

Jessies point of view, kap 22.

 

Vi pratar hela lunchen om imorgon. Vi går igenom rutinen och sången. Vi pratar om mitt och Harrys solo och bestämmer att det är bra som vi gjorde.


In i resturangen kommer Alex. Han går fram till vårt bord.


-          Hello girls, so here you are with the boy band. I just wanted to say good luck for tomorrow. Säger han.

-          Thanks, good luck to you to! Säger Elvira.

-          Well, thanks, but I won’t need it. I know that I´m going to win!


Med dom orden går han iväg.


-          Who was that? Frågar Liam.

-          That is Alex, our opponent. Säger jag.

-          He acts like a jerk! Säger Louis.

-          He is a jerk. Lägger Elvira till.


Vi börjar skratta åt henne.


Men hon har rätt. Han är en idiot den killen, men han är snygg och han kan sjunga. Därför så röstar folk på honom. Vi har ju inte fått vara med på så många intervjuer så ingen vet riktigt hur han är ännu. Jag längtar tills folk får reda på hans sanna jag!


När vi ätit upp så kommer Måns till oss.


-          You are all done for the day, and I suggest that you go back to the hotel and get some rest, tomorrows the big day!


Vi reser oss upp. På vägen ut så kommer Paul och säger att killarna ska på en intervju.


Vi bestämmer att dom ska ringa oss efter dom är klara så ska vi ha film kväll.


(på hotellet)


-          Jag kan bara inte fatta det! Säger Elvira.

-          Fatta vadå? Frågar jag.

-          Att vi är i final i X Factor och att vi dessutom ska sjunga med One Direction.


Jag skrattar åt henne men sedan säger jag.


-          Jag vet det är helt sjukt.


Jag sätter mig på sängen och El sätter sig framför mig.


-          Så berätta nu, hur var det att sjunga solot med Harry, vad hände? Hade ni bestämt att han skulle stå så där nära.

-          Hehe, nej vi hade inte bestämt någonting. Han kom bara närmare och närmare. Jag var så sjukt nervös. Och jag hörde mitt hjärta banka. Men sedan så hörde jag hans banka också och då så log jag. Han log tillbaka och sedan satte han sin panna mot min.

-          Det såg så romantiskt ut!

-          Det kändes så också.


Vi skrattar lite. El tittar på mig med alvarlig blick.


-          Gillar du honom?

-          Vad menar du?

-          Jo, men gillar du honom på det viset?

-          Jag vet inte… det är så konstigt, han är ju Harry Styles!

-          Men, jag ser ju hur han tittar på dig, du kan inte ha missat det.

-          Nej jag har sett det, och det blir lite läskigt ibland, jag vet inte hur jag ska bete mig. Han tittar så intensivt.


Elviras point of view.

 

Jag ser på Jessie att hon gillar honom. Men jag ser också att hon är lite rädd. Han är ju ändå en popstjärna. Alla tjejer vill ju ha honom. Sen så tittar han ju hela tiden på henne och det blir obekvämt. Jag måste försöka prata med honom.


Min mobil börjar ringa och ett okänt nummer kommer upp.


-          El. Säger jag.

-          Hey El. It´s Liam. We are ready now.

-          Great! Can you buy some popcorn and rent some movies?

-          Yea, we can do that. What movie do you want to see?

-          I don´t know, pick whatever you like.


Jessie kommer inspringandes från sitt rum.


-          Ingen skräckfilm! Skriker hon.


Jag skrattar åt henne.


-          Liam, don´t rent any scary movies.

-          Why not? Are you scared?

-          No, but Jessie are! Big time!


Vi lägger på och jag fortsätter att skratta åt Jessie. Hon har alltid varit så rädd för skräck filmer. Hon är fortfarande rädd för mörker. Hon kan sova i mörkret men att vara vaken i mörker, det är problemet.


-          Skulle han ta en skräck film?

-          Nej jag sa ju att han inte skulle ta någon…

-          När kommer dom då?

-          Snart, dom ska köpa popcorn också.


Jag och Jessie börjar förbereda allt annat. Vi hinner också städa lite smått.


Vi slänger alla kuddar på golvet och lägger filtar i sofforna. Vi tittar på det vi åstadkommit och sedan ler vi.


Det knackar på dörren.

 ___________________________________________________________________________________________

Titta ni fick ett kapitel på midsommar ... Känner mig lite stolt :P

Vad kommer hända på filmkvällen???


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 30 november 2012 21:32

        Harrys point of view, kap 79.   Jessies familj är trevlig. Absolut inte lika jobbiga som Jessie beskrev dem. Men det är väl så, man tycker alltid att ens egen familj är det jobbigaste. Peter hade många frågor, vissa knäppare än and...

Av Frida - 18 november 2012 13:02

        Jessies point of view, kap 78.   Jag tar med mig min laptop till ett litet rum. Rummet är grått och tråkigt. Längs ena väggen står en soffa och ett bord framför. På den andra väggen hänger en stor spegel. Jag gör en pose i spegeln ...

Av Frida - 2 november 2012 14:59

        Harrys point of view, kap 77.   Jag kan inte fokusera alls på intervjuerna. Jag måste vrida på huvudet ibland för att titta på Jessies söta leende. Ibland tittar hon tillbaka, men oftast kan jag titta utan att hon ser. Jag känner...

Av Frida - 30 oktober 2012 16:58

        Jessies point of view, kap 76.   Jag vaknar av att solen tittar in genom gardinerna. Jag kisar över hotellrummet. För en stund glömmer jag bort vart jag är men kommer snabbt på det. Hamburg, Tyskland. Jag har aldrig vart här faktis...

Av Frida - 29 oktober 2012 19:03

        Elviras point of view, kap 75.   Jag är sjukt taggad inför kvällen! Jag vet att det inte var så länge sedan vi festade men då var vi ju i USA och fick inte dricka för mycket. Eftersom vi var minderåriga var vi tvungna att hålla ner...

Presentation

Hej! Här skriver jag en novell om killarna i pojkbandet One Direction.

Novellen handlar om Jessie och Elvira. Tillsammans söker dom till svenska versionen av X Factor. Dom kommer till final och får sjunga med sina idoler. Där börjar en stark vänskap.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om novellen?
 Bra!
 Dålig!
 Sådär!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16 17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards