1dfanfic

Direktlänk till inlägg 25 juni 2012

A Dream Come True - Kapitel 25

Av Frida - 25 juni 2012 20:21

  

Jessies point of view, kap 25.

 

Jag vaknar sakta upp och jag känner Harrys doft. Jag tittar upp och ser Harry, hans huvud ligger lutat över soffkanten och sover med öppen mun. Då och då hör jag små snarkar. Jag kan inte undgå att tänka på hur gulligt det ser ut. Jag reser mig upp och märker att han har armen runt om mig.


Försiktigt ställer jag mig upp. Då först märker jag Liam och Niall i den andra soffan. Jag går mot mitt rum och öppnar dörren. I min säng ligger två killar i bara kalsonger. Jag blir lite lätt röd om kinderna när jag märker att det är Zayn och Louis. Inget fel på dom kropparna i alla fall.


Jag stänger försiktigt dörren och smyger in i Elviras rum.


Väl inne i rummet och med stängd dörr bakom mig så hoppar jag på Elvira.


Hon sätter sig upp i rädsla.


-          El, det är bara jag… varför vaknade jag med Harrys arm runt om mig, och varför ligger Zayn och Louis halvnakna i min säng?


Elvira tittar på mig med stora ögon och sedan brister hon ut i skratt. Hon skrattar så mycket att jag måste hålla för hennes mun så att inte killarna ska vakna.


När Elvira fått tillbaka sin talförmåga så säger hon.


-          Du somnade med huvudet mot Harrys axel, och sedan sov dom andra över. Harry ville inte väcka dig så han lät dig vara kvar. Men jag tror han gillade det lite gran.


Nu är det jag som tittar på Elvira med stora ögon.


Hon börjar skratta igen och jag kan inte undgå att le lite.


-          Sluta skratta nu, jag vill inte att dom ska vakna.


Hon slutar skratta och jag går fram till hennes garderob och väljer ett par mjukisbyxor och en t-shirt.


-          Vad gör du? Frågar Elvira.

-          Jag lånar dina kläder.

-          Varför?

-          Jag tänker inte gå in i mitt rum förrän Louis och Zayn har satt på sig sina kläder.


Elvira börjar skratta igen och jag går och byter om.

 

Harrys point of view.


Jag vaknar av Liam som knuffar på mig.


-          Wake up sleepy head, we are going down to the breakfast.


Sömnigt ställer jag mig upp och ser alla andra stå färdiga vid dörren.


Jag ler brett mot dom, och jag ser att Jessie ler lite smått tillbaka.

____________________________________________________________________________________________

Pinsamt !!!!! :)

Älskar att jag fått så många besökare !! Men det är inga som kommenterar :(

 
 
Ingen bild

manda

26 juni 2012 14:34

ååh vad jag gillar din ff! Den är verkligen braaa! :DD <3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 30 november 2012 21:32

        Harrys point of view, kap 79.   Jessies familj är trevlig. Absolut inte lika jobbiga som Jessie beskrev dem. Men det är väl så, man tycker alltid att ens egen familj är det jobbigaste. Peter hade många frågor, vissa knäppare än and...

Av Frida - 18 november 2012 13:02

        Jessies point of view, kap 78.   Jag tar med mig min laptop till ett litet rum. Rummet är grått och tråkigt. Längs ena väggen står en soffa och ett bord framför. På den andra väggen hänger en stor spegel. Jag gör en pose i spegeln ...

Av Frida - 2 november 2012 14:59

        Harrys point of view, kap 77.   Jag kan inte fokusera alls på intervjuerna. Jag måste vrida på huvudet ibland för att titta på Jessies söta leende. Ibland tittar hon tillbaka, men oftast kan jag titta utan att hon ser. Jag känner...

Av Frida - 30 oktober 2012 16:58

        Jessies point of view, kap 76.   Jag vaknar av att solen tittar in genom gardinerna. Jag kisar över hotellrummet. För en stund glömmer jag bort vart jag är men kommer snabbt på det. Hamburg, Tyskland. Jag har aldrig vart här faktis...

Av Frida - 29 oktober 2012 19:03

        Elviras point of view, kap 75.   Jag är sjukt taggad inför kvällen! Jag vet att det inte var så länge sedan vi festade men då var vi ju i USA och fick inte dricka för mycket. Eftersom vi var minderåriga var vi tvungna att hålla ner...

Presentation

Hej! Här skriver jag en novell om killarna i pojkbandet One Direction.

Novellen handlar om Jessie och Elvira. Tillsammans söker dom till svenska versionen av X Factor. Dom kommer till final och får sjunga med sina idoler. Där börjar en stark vänskap.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om novellen?
 Bra!
 Dålig!
 Sådär!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16 17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards