1dfanfic

Alla inlägg den 1 juli 2012

Av Frida - 1 juli 2012 15:01

 

Jessies point of view, kap 30.

 

( 3 Månader Senare )

 

Tiden har bara flugit förbi! Tre månader har gått sen vi kom tvåa i X Factor. Men allt har gått bra! Bättre än vi trott!


Vi blev signade dagen efter vi åkte ut. Vi började spela in en skiva så snabbt som möjligt och efter det rullade det bara på.


Vi har nu ett album och en singel. Albumet ligger etta i 10 länder och singeln ligger etta i 18 länder. Aldrig hade vi trott att det skulle gå så här bra på så kort tid, eller över huvud taget.

Vi var nu signade på båda Sony Music och Syco Records. Vilket betyder att vi jobbar med samma personer som One Direction.


Vi har inte pratat med killarna alls efter att dom åkte från Sverige.


Jag och Elvira har flyttat in i en lägenhet på söder. Ibland kommer det några fans och hälsar på men oftast så får vi vara ifred.


Just nu sitter vi i soffan och tittar på tv. Det är vår första lediga vecka på tre månader. Lägligt nog så är jag förkyld också och har precis fått tillbaka min röst.


Elviras telefon ringer.


-          Det är Jane. Säger hon.

-          Sätt på högtalare.


Jane är våran manager.


-          Hej, Jane hur är det?

-          Bara bra, själva?

-          Jessie har fått tillbaka sin röst, och jag mår bra.

-          Skönt att höra, för er semester är slut nu.

-          Va? Vi har ju fyra dagar kvar.


Vadå vår semester är slut? Ska vi aldrig få ledigt?


-          Jag fick ett samtal idag från Simon Cowell. Ett band som ni kanske känner till vill ha ett förband till deras turné. Är ni intresserade?


Elvira tittar på mig och jag rycker på axlarna.


-          Vilket band är det? Frågar jag.

-          Oj, sa jag aldrig det? Det är One Direction.


Jag och Elvira brister ut i ett stort leende. Att turnera med 1D har alltid varit en dröm för oss båda.


-          Simon har inte berättat för dom ännu… och dom ska ha ett möte med Simon i morgon eftermiddag. Och vi ska också vara med på de mötet.

-          Ska vi bara komma in där? Tänk om dom inte vill ha med oss?

-          Det tror jag nog. Ni stod på deras lista med folk som dom rekommenderade. Ni ska flyga till London imorgon bitti klockan 08.30 Jag möter er på Arlanda.


Jane lägger på och jag och Elvira sitter stumma i soffan.


Harrys point of view.

 

Jag, Louis, Zayn och Niall sitter i soffan hemma hos mig och Louis. Liam är och pratar med Simon i telefonen. Idag ska vi få reda på vilka som ska vara vårat förband. Vi har gett Simon en lista och han skulle kolla upp vilka som passade bäst.


Liam kommer in i rummet.


-          Now I know! Säger han.

-          Who? Frågar Louis.

-          Jessie and Elvira!


Vi ler stort. Jag tror att alla nog har hoppats på att det var dom. Vi kan aldrig sluta prata om dom. I början efter att vi åkt ifrån Sverige så tänkte jag skicka ett sms. vi fick aldrig säga hej då till dom eftersom de var tvungna att vara med på massor av intervjuer.


Jag vågade aldrig skicka ett sms. Niall och jag pratade mycket om tjejerna. Han var ju förtjust i Elvira. Men han hade inte heller vågat skicka ett sms. Nu pratar han aldrig mer om Elvira längre. Han har en flickvän, Demi Lovato. Det var fansen som satte ihop dom båda. Tror att han kände lite press när alla skrev att dom skulle passa perfekt tillsammans.


På en intervju, en månad efter att vi kommit hem, så fick vi höra tjejernas singel. Vi kom in i studion och hörde en sjukt bra låt. Jag frågade vem artisten var och dom sa Jessie och Elvira. Vi blev alla paffa. Dom hade redan slagit i Europa.


Efter det så köpte vi deras skiva och nu har vi full koll på dom.


-          So when are they coming? Frågar Louis.

-          Tomorrow at the meeting.


Elviras point of view.

 

-          Har du haft koll på killarna sedan dom sjöng med oss? Frågar jag.

-          Nej, vi har inte haft tid.

-          Ska vi kolla om vi hittar något intressant?


Jessie hämtar datan och går in på google.


Hon skriver in ’’One Direction news’’ i sökrutan. Flera miljoner sidor kommer upp och vi scrollar ner.


Jessie trycker upp en sida där det står om flickvänner. Då ser jag det. Niall dejtar Demi. Jag tappar hakan och Jessie tittar på mig med stora ögon.


Hon lägger en arm på min axel för att trösta mig.


-          Det är lugnt! Vi dejtade aldrig, han får vara tillsammans med vem han vill! Säger jag.

-          Men han flirtade med dig hela tiden.

_____________________________________________________________________________________________

Långt Kapitel !!!!

Sorry för att ni inte fick ett kapitel igår men därför fick ni extra långt idag :D

KOMMENTERA !!!!!

(Dom bliev lite konsitga på bilden :S)

Presentation

Hej! Här skriver jag en novell om killarna i pojkbandet One Direction.

Novellen handlar om Jessie och Elvira. Tillsammans söker dom till svenska versionen av X Factor. Dom kommer till final och får sjunga med sina idoler. Där börjar en stark vänskap.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om novellen?
 Bra!
 Dålig!
 Sådär!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards