1dfanfic

Alla inlägg den 4 juli 2012

Av Frida - 4 juli 2012 18:05

 

Elviras point of view, kap 33.


Jag, Jessie och Jane sitter på ena sidan av bordet. På andra sidan sitter Harry, Liam, Zayn, Louis och Niall. Simon sitter på kortsidan.


Simon börjar prata om vad vi ska ta med oss på turnén. Jag ser att Niall tittar på mig lite då och då.


Kramen när vi kom var väldigt konstig. Han var rädd att jag var arg på honom. Han vågade inte titta mig i ögonen alls.


Jag rycks ut ur mina tankar när jag hör alla skratta. Jag ler lite smått.


-          So here are the countries. Säger Simon och ger mig och Jessie en lapp.


Jag tittar ner och skumläser lite.


-          Are we going to Sweden? Frågar Jessie.


Killarna nickar glatt.


Jag tittar på fler datum. Vi ska börja i Irland, Frankrike, Usa, Tyskland, Italien, Australien, England och sist Sverige. Vi ska vara borta i tre och en halv månad. Det är inte lite. Vi har aldrig varit borta från Sverige så länge.


Jag tittade närmare på datumen och såg det.


-          Jessie, we will be in the Us on your birthday! Säger jag.


Killarna tittar förvånat upp på oss. Jessie skrattar.


-          Then we can have a big birthday party! Utbrister Louis.


Vi skrattar åt honom. Han vill alltid festa.


Simon pratar på men det är bara Jane som lyssnar. Jessie sitter och pratar med Louis, Liam och Zayn, Niall och Harry sitter med sina telefoner.

Jag bestämmer mig för att lyssna på Simon.


-          Guys now you all have to listen, because this is important! Säger Simon efter ett tag.


Jag ser att Jessie måste hålla sig för skratt.


-          Jessie and Elvira you are going home to Sweden. On Sunday you are flying back to England. We, or the boys and their crew will meet you at the airport and then you are going to Ireland.


Vi nickar som svar.


-          And one more thing. All of you will do a lot of interview on the tour and one day a week you will do all interview together. And you will share tour bus!

-          YES! Skriker Louis och gör en seger gest.


Harrys point of view.


Mötet är nu slut och vi går ut ur Simons rum. Jane skulle stanna kvar och även Paul. Dom var tvungna att gå genom lite regler.


Tjejerna ska snart åka hem till Sverige, så jag måste prata med Jessie nu. Hon måste få veta sanningen.


-          Jessie, can I talk to you? Frågar jag.

-          Sure! Säger hon.

-          I meen like, alone.


Hon nickar långsamt och sedan går hon dit min hand pekar.


Vi går in i ett annat rum, jag stänger dörren efter oss. Jessie ställer sig mot väggen.


Hon tittar på mig med en undrande blick, som tyder på att hon vill att jag ska börja prata.


-          Look, I am sorry that I didn´t text you. I wanted to but I just were to afraid.


Hon ler mot mig.


-          It´s totally fine. I didn´t expect you to text me. I meen you are Harry Styles. You have many girls to text with. We are just friends.


Jag ska precis öppna munnen när dörren öppnas. Elvira tittar in.


-          Jessie we have to go to the plane now.


Jessie går ut efter Elvira. Jag blir stående kvar. Det var inte så jag menade. Hon missuppfattade mig totalt.


Jag hör hur hon skrattar med dom andra killarna utanför när dom säger hej då. Jag glider ner längst väggen Jessie nyss stått mot. Varför tog hon de fel? Hon tror att jag är någon sorts player. Det var jag ju också, men inte längre. Dom som känner mig vet om det. Hon kanske inte känner mig så bra.


Killarna kommer in och sätter sig framför mig. Dom ser på mig med besvikna och förvirrade blickar.


-          So, What did you talk about? Frågar Liam.


Alla har förväntning lysa i sina ögon.


-          I explained why I havn´t text her. Säger jag.

-          And what did she say? Frågar Louis.

-          She said. That she understood. That I have plenty girls to text with. That we are only friends.

-          What did she meen with that? Frågar Zayn.

-          She thinks I am a player, a fucking player.


Jag känner hur rösten bryts och en tår rinner ner för min kind.


-          Wow, you really like this girl. Säger Louis. Jag nickar.

___________________________________________________________________________________________

Kommentera !!!

ps. Tack Elvira för din gulliga kommentar !!! :D

Presentation

Hej! Här skriver jag en novell om killarna i pojkbandet One Direction.

Novellen handlar om Jessie och Elvira. Tillsammans söker dom till svenska versionen av X Factor. Dom kommer till final och får sjunga med sina idoler. Där börjar en stark vänskap.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om novellen?
 Bra!
 Dålig!
 Sådär!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards