1dfanfic

Alla inlägg den 12 juli 2012

Av Frida - 12 juli 2012 19:26

 

Nialls point of view, kapitel 40.


Jessie och Jane går tillbaka till sina platser. Jag tittar på Elvira. Hon ler mot mig. Finare leende får man leta efter. Vad tänker jag på? Jag har flickvän. Fokusera!


-          Why doesn´t Jessie like chocolate? Frågar jag.


Bra jobbat Niall! Här sitter snyggaste tjejen och jag frågar varför hennes kompis inte gillar choklad.


Elvira ler mot mig och sedan säger hon.


-          I have no idea. She never liked it. Hon rycker på axlarna sedan fortsätter hon.

-          But she loves strawberries dipped in chololate.

-          Really? Frågar jag.


Hon nickar och ler mot mig. Jag ser att säkerhetsbälte knappen lyser och det är dags för landning.


Jessies point of view.

 

När jag kommer tillbaka till min plats så sitter Harry och Louis och läser i min biologi bok. Dom försöker uttala orden rätt men det är ganska hopplöst. Jag börjar skratta åt dom och dom tittar upp mot mig.


-          Did we say it right? Frågar Harry.

-          Not at all! Säger jag.


Jag pressar mig förbi Harry och sätter mig på in plats. Harry ler stort mot mig. Han verkar vara på bättre humör. En röst i högtalarna säger att vi ska spänna fast säkerhetsbältena.


Jag har aldrig gillat att åka flygplan och landningen är helt klart värst! Jag tar ett stadigt grepp om armstöden igen. Harry lägger ena sin hand på mitt ben och viskar i mitt öra.


-          It is okay!


Jag ler tackandes mot honom.


Vi går och hämtar upp våra väskor. Det är mycket packning och man ska vara borta i över tre månader. Jag och Elvira har tre väskor var. Men några kläder är sådant som vi kan kasta efter att vi använt dom. Här ska det ju shoppas!


Vi hör ett öronbedövande ljud när vi kommer ut i ankomsthallen. Där står det hundratalls fans och skriker. Livvakterna klämmer ihop oss på ett led och ställer sig runt oss så att ingen kan slita i oss. Jag hamnar framför Harry och bakom Elvira.


Jag sätter händerna på Elviras axlar. Det är nu man verkligen inte vill ha klaustrofobi! Jag känner att paniken börjar stiga och jag har lust att bara skrika rakt ut. Ska det vara såhär överallt vi går?


Jag känner ett par stora händer lägga sig på mina höfter. Jag tittar bak och ser Harrys stora men beskyddande leende.


-          Are you all right? Frågar han.


Jag nickar och ler tillbaka.

____________________________________________________________________________________________

Nu fick ni två kapitel idag !!! :)

Det var väl inget problem med att kommentera ??

Ska vi säga 5 kommentarer till nästa??


Av Frida - 12 juli 2012 15:42

 

Louis point of view, kapitel 39.

 

Jag får Jessie att skratta flera gånger. Hon är väldigt skön att hänga med. Jag ser Harrys blick i ögonvrån. Vad är det med han då?


Jessie plockar fram en tjock bok ur hennes väska. Det står Biologi på framsidan. 

-          What´s that? Frågar jag.

-          This is my Biology book. Svarar hon.

-          You´re still in school? Frågar Harry.

-          I have finished school but I take some distant classes. I only have three weeks left on this and then I will study English.

-          We can help you with that! Säger jag.

-          That’s great! Svarar hon och ler mot mig.

 Jag tar hennes Biologi bok ur hennes händer och slår upp den. Jag ser en bild på, ja jag vet inte riktigt vad det är. Det är ingen teknad bild utan en riktig. Jag visar bilden för Jessie. 

-          What is this?

-          That´s inside a brain. Svarar hon.

-          How did they take the photo? Frågar jag.

-          From a dead body. Svarar hon.


Jag känner hur en kvällning kommer upp och jag vänder snabbt blad. Jessies skrattar år mig och jag ler mot henne.

 Jag slår upp en ny sida. Jag ser en bild på något slags skelett och jag försöker läsa vad som står. 

-          Mjänneskin her 206 benn stom diles ain i oliken sotrterr. Säger jag.


Jessie börjar asgarva. Jag antar att det inte blev rätt.

-          No! Människan har 206 ben som delas in i olika sorter. Säger hon.

-          What does that mean? Frågar jag.

-          Humans have 206 bones, which are divided into different varieties.

-          Oh, I see! Svarar jag.


Hon skrattar lite till och jag fortsätter att läsa. Plötsligt kommer Jane fram till oss.

-         It looks that you are having fun! Säger hon vi nickar.

-          Jessie I need to talk to you! Can you come with me? Fortsätter hon. 

Jessie ställer sig upp och går med Jane.


Harrys point of view.


Så fort Jessie gått iväg så vänder jag mig mot Louis. Jag ger han en hård blick. Han ler först men sedan får han ett bekymrat ansiktsuttryck.

-          Whats up with you? Frågar han.


Jag börjar koka ännu mer och jag måste knyta näven för att inte slå till honom här och nu.

-          I see what you are doing! And it´s not fair! Klämmer jag fram mellan tänderna.

-          What are you talking about? Frågar han och en rynka kommer fram mellan hans ögonbryn.

-          I can see that you are flirting with Jessie!


Han kollar på mig med besviken blick.

-          No I don´t! I have a girlfriend remember! I would never do that to you. Your my best friend. How could you even think that about me?


Han ser ledsen ut. Han har rätt. Hur kan jag tänka så om honom? Vi är ju bästa vänner. Jag tittar ner på hans skor. Jag skäms över att jag ens tänkte så.  Jessie gör mig galen!

-          Hey, I can see that your in love, and I understand why you get jealous, because you know I am hot! Säger han. 

Jag ler och tittar upp på hans ögon. Han har ett stort leende på läpparna.

-          I am sorry mate! Säger jag.

-          It is okay! But just so you know. Jessie is like a sister to me and nothing more!

Jag nickar åt honom och han boxar till mig på armen.


-          Little Harry is in love! Säger han.


Elviras point of view.


Jag och Niall har kommit bra överens under resan. Han är väldigt snäll och vi kan prata om allting! Han har berättat om sin familj och hur det är för honom att nästan aldrig vara hemma. När dom kommer ’’hem’’ till London så är det ju inte hemma för Niall. Det är synd om honom!


Jane och Jessie kommer och ställer sig vid min stol.

-          Hey guys, how´s it going? Frågar Jessie.

-          Good! Svarar jag och Niall i munnen på varandra.

-          I need to know what you and Jessie want on your rider. Säger Jane.


Jag tittar frågandes på Jessie.

-          What do you have on your rider? Frågar jag Niall.

-          British tea and British sausages. Säger han.

-          Seriously? Frågar Jessie.

Niall nickar och skrattar åt Jessies reaktion.


-          So, girls what do you want? Frågar Jane.

-          I guess water is a good thing. Börjar jag.

-          And maybe some chocolate and sandwiches. Säger jag.

-          But I don´t eat chocolate. Säger Jessie.

-          What do you want then? Frågar Jane.

-          I want strawberries! Säger Jessie glatt.

-          Okey good! So, water, chocolate, sandwiches and strawberries? Vi nickar och Jessie och Jane går tillbaka till sina platser. Bra blandning!

______________________________________________________________________________________________

:D

Får jag fem kommentarer så får ni nytt kapitel ikväll !!!! :D

Presentation

Hej! Här skriver jag en novell om killarna i pojkbandet One Direction.

Novellen handlar om Jessie och Elvira. Tillsammans söker dom till svenska versionen av X Factor. Dom kommer till final och får sjunga med sina idoler. Där börjar en stark vänskap.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om novellen?
 Bra!
 Dålig!
 Sådär!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards