1dfanfic

Alla inlägg den 9 juli 2012

Av Frida - 9 juli 2012 18:17

482102_371784392889496_1868485212_n_large

Elviras point of view, kapitel 37.


Jag ser att Jessie blivit riktigt arg. Hennes mamma tittar oroligt på henne.


-          Gumman vi vill bara ditt bästa. Vad som helst kan hända. Säger hennes mamma.

-          Mamma vi ska ju inte dit ensamma, Jane ska också med och massa säkerhetsvakter. Svarar Jessie.


Allas ögon riktas fram och tillbaka från Jessie till hennes mamma.


-          Mamma kom igen. Du kan ju lita på Jessie. Det är hennes jobb, och både hon och Elvira måste ju göra det här för att komma någonvart i karriären. Säger Jessies yngsta brorsa.


Jessies mamma skakar på huvudet och sedan säger hon.


-          Okej då! Men du måste ringa varje kväll även om det är tidsskillnad. Och du måste plugga samtidigt! Jag vill inte att du ska komma efter med det.

-          Jag lovar mamma! TACK!

-          Då antar jag att vi får fira din nittonårsdag utan dig.


Jessie reser sig och springer fram till sin mamma. Hon ger hennes en stor kram och hennes mamma skrattar.


-          Inget ’’funny business’’ med killarna i pojkbandet! Säger Jessies äldsta brorsa.


Vi alla börjar skratta och Jessies brorsas fru knuffar till honom lite löst.


-          Vad jag måste beskydda min syrra. Säger han.

-          Det är bra! Säger min och Jessies pappa samtidigt.


Vi brister alla ut i skratt igen.


-          Så vem vill ha dessert? Frågar Jessies mamma.

-          JAAAG! Ropar Julia.

 

Louis point of view.


Jag sitter hemma i soffan och tittar på något konstigt tv program. Eller jag tittar men jag lyssnar inte. Jag tänker på hur turnén kommer bli.

Äntligen har alla blivit sams igen. Jessie och Harry verkar ha rett ut deras sak och Niall har förklarat hur det ligger till för Elvira.


Turnén kommer bli underbar! Eleanor kommer ner en vecka också! Hon har fått mycket jobb som modell under sommaren men hon ska komma ner i alla fall en vecka. Samma sak med Danielle Liams flickvän.


Eleanor ska komma ner till Australien, men Danielle skulle nog komma ner tidigare.

Liam har berättat att Danielle såg Elvira och Jessies konsert när hon var i Sverige och att den var sjukt bra. Det gav mig lite hopp. Jag var tveksam en stund förut när Simon sa vilka vi skulle turnera med. Vi känner ju tjejerna och det är kul att hänga med dom men vi visste ju inte hur dom var på scenen. Men jag litar på Danielle till 100 procent. Den här turnén ska bli den bästa någonsin!

____________________________________________________________________________________________

Snart är det dags för turnen att börja :D

Vad tycker ni så här långt om novellen?

Kommentera!!


Presentation

Hej! Här skriver jag en novell om killarna i pojkbandet One Direction.

Novellen handlar om Jessie och Elvira. Tillsammans söker dom till svenska versionen av X Factor. Dom kommer till final och får sjunga med sina idoler. Där börjar en stark vänskap.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om novellen?
 Bra!
 Dålig!
 Sådär!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards