1dfanfic

Alla inlägg den 3 juli 2012

Av Frida - 3 juli 2012 17:39

 

Jessies point of view, kap 32.

 

Vi sitter I bilen på väg till mötet. Mötet ska vara på Syco kontoret. Det är andra gången som vi ska träffa Simon. Vi har mest Skypat med honom om det är något vi velat fråga om, han är ju inte så ofta i Sverige.


-         Är du nervös? Frågar Elvira.


Hon tittar på mig. Hennes ögon säger att hon i alla fall är det. Vi har inte pratat så mycket om Niall efter att vi sett att han dejtade Demi.


-         Ja, lite. Säger jag.

-         Vad är du mest rädd över, mötet eller att träffa Niall? Frågar jag.


Hon tittar på mig, den var hon inte beredd på.


-         Båda två, jag vill att jag och Niall ska kunna vara vänner, men jag vet att det kommer bli lite pinsamt mellan oss.

-         Bara ni får prata ut om det så löser det nog sig.


Elvira ger mig en otydlig blick och sedan tittar hon ut genom bilfönstret.


Jag ser en stor skylt. SYCO Records står det. Jag känner hur jag blir mer och mer nervös.

 

Harrys point of view.


Vi sitter och pratar om turnén. Vad som måste fixas. Vi är ganska vana vid det här laget, men inte Jessie och Elvira.


Simons telefon ringer.


-         The girls are here. Säger hans assistent.

-         Bring them in. Svarar han och lägger på.


Dörren öppnas och en kvinna i 40 års åldern kommer in. Bakom henne står två tjejer. Jag känner hur jag stirrar på tjejerna. Det ser inte ut som Jessie och Elvira. Dom här tjejerna ser mer vuxna ut. Dom har lite längre hår, längre ben och ser allmänt snyggare ut. Mycket har hänt på tre månader.


Louis springer fram och kramar om dom.


-         We have missed you guys so much! Säger Liam när han också går fram.


Vi alla kramas med alla men jag ser hur kylig kramen mellan Elvira och Niall blir. Vi i bandet kan inte fatta att han började dejta Demi när vi vet hur mycket han gillade Elvira.


Jag går fram till Jessie och lägger armarna om henne.


-         I have missed you! Viskar jag i hennes öra.


Hon tittar på mig med konstig blick. En blick med besvikelse men samtidigt glädje.

Hon är säkert sur över att jag inte smsat henne. Innan den här turnén börjar måste Niall prata med Elvira och jag med Jessie!

____________________________________________________________________________________________

Kommentera !!!


Viktigt Meddelande!

Jag har fått några kommentarer om att jag ska skriva längre... Saken är den att jag har hela novellen på ett word dokument och jag skriver nya delar där varje dag. Jag har tagit till mig av det ni säger och jag försöker att skriva längre. Men eftersom jag erdan är på kapitel 40 någonting i mitt word dokument så kommer dom längre kapitlerna snart :D Hoppas ni förstår! Sen försöker jag alltid göra lite spänning och dela kapitlena så att vi får suktas lite :D

Tack för att ni läser min novell. Jag har inte så många läsare men jag är tacksam för dom få jag har !!!!!!

Presentation

Hej! Här skriver jag en novell om killarna i pojkbandet One Direction.

Novellen handlar om Jessie och Elvira. Tillsammans söker dom till svenska versionen av X Factor. Dom kommer till final och får sjunga med sina idoler. Där börjar en stark vänskap.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om novellen?
 Bra!
 Dålig!
 Sådär!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards