1dfanfic

Alla inlägg den 10 juli 2012

Av Frida - 10 juli 2012 16:55

 

Jessies point of view, kapitel 38.



Jag och Elvira sitter i Taxin på väg till Arlanda. Äntligen ska vi åka. Det tog ett tag att övertala mina föräldrar men det gick bra! Min äldsta bror sa i slutet att så fort han ser en artikel som han inte gillar så kommer han och hämtar mig. Vilket jag dock inte tror på. Han försöker bara göra mig skraj. Men det är kul att han bryr sig! Min äldsta brorsa är ganska mycket äldre än mig. Vi har inte samma mamma. Han är 22 år äldre än mig för att vara exakt. Vi har aldrig bott ihop men han har alltid varit överbeskyddande. Speciellt när det gäller killar. Min andra brorsa är bara tre år äldre än mig och vi har samma mamma och pappa.

 

Taxin stannar och vi kliver ut. Där möter vi upp Jane. Vi behövde inga livvakter med oss för det skulle killarna ha med sig. Men därför skulle vi nu få problem. Utanför Arlanda står hundratals av fans. Både våra och One Direction fans. Två poliser kommer och hjälper oss in så vi inte blir skadade. Där inne är det inga fans.

 

Efter en timme sitter vi nu på planet och jag känner hur vi börjar sakta lyfta.

-          Har du inget smink idag? Frågar Elvira.

-          Nej jag går på naturlig look. Svarar jag och ler.

 

Elvira ler tillbaka. Det här med smink är inte riktigt min grej. Jag bär det inte ofta och jag har nästan aldrig gjort det. Elvira bär inte heller mycket smink men hon har alltid mascara.

 

Jag tar upp min Biologi bok och Elvira suckar medan hon tar upp sin iPod.

 

Efter bara några minuter, känns det som, känner jag hjulen slå i marken. Vi är framme i England för andra gången den här veckan.

 

Vi går av planet och blir direkt skyfflade in i VIP  rummet. På väg in till VIP rummet ser vi alla fans som står och väntar i ankomsthallen. Dom flesta har One Direction skyltar men några har faktiskt skylltar med våra namn på. Elvira och jag pekar och skrattar. Vi vinkar ända tills fansen inte kan se oss längre.

 

Harrys point of view.

 

Vi sitter nu och väntar i VIP  rummet. Det är många fans som har kommit för att se oss på flygplatsen. Vi fick chans att hälsa på några av dom i alla fall. Det knackar på dörren och sedan ser jag Jane titta in.

 

Efter henne kommer Elvira och sedan Jessie. Båda ser helt fantastiska ut och jag ser att Jessie inte har något smink på sig. Naturlig skönhet.

 

Dom går fram och kramar om oss. När Jessie kommer fram till mig så ger jag henne en stor och hård kram.

 -          Hello beautiful. Viskar jag i hennes öra.

 Hon rodnar lite och mimar ett hello till mig med. Sedan kommer Louis och lyfter upp henne och snurrar ett varv.

 -          We have missed you guys so much! This is going to be the best tour ever! Säger han.

 Vi andra bara skrattar.

 

Paul kommer in i rummet.

 -          You have to go on board now! Säger han och vi följer med honom ut.

 Väl inne i flygplanet så ser jag att alla måste sitta tre och tre.

 -          I´ll take Jessie and Harry! Skriker Louis.

 

Vi skrattar och sätter oss bredvid honom. Vi flyger i första klass så platserna är ganska stora. Louis sitter längst in vid fönstret, Jessie sitter i mitten och jag sitter på kanten. Jag tittar runt omkring mig och ser att Liam och Zayn sitter framför oss. Framför dom sitter Elvira och Niall och framför dom sitter Paul och Jane. Jag vet inte vart alla livvakter tog vägen men dom kommer nog fram.

 

Jag känner att planet lyfter. Jessie håller ett hårt grepp om armstöden. Louis lägger en arm runt hennes axlar och viskar något i hennes öra. Hon brister ut i skratt och jag kan inte undgå att känna svartsjuka.

 

Jessies point of view.

 

Jag känner att jag blir rädd när planet lyfter och Louis lägger en arm runt mig. Han viskar i mitt öra och jag kan inte undgå att skratta. Den grabben får mig alltid att garva! Jag märker hur Harry spänner käkarna och knyter ihop knytnävarna. Blev han svartsjuk?

 

Säkerhetsbälts knappen slocknar och Jane kommer fram till oss.

 

-          Hur känner du dig Jessie? Är det för trångt?

-          Nej allt är bra! Svarar jag.

 Hon nickar och går tillbaka till sin plats.

 

-          What did she say? Frågar Louis.

 Alltid lika nyfiken!

 -          She asked me if I was okay. Svarar jag.

-          Why wouldn´t you be? Frågar Harry.

-          I am okay! But since I am really claustrophobic she always ask me how I feel in tight places.

-          Niall is also claustrophobic. Utbrister Louis.

 Louis ställer sig upp och skriker.

 -          Niall, Jessie is also claustrophobic!

 

Niall skrattar högt. Alla andra på planet vänder sig mot oss med arga blickar. Paul ställer sig upp och ger Louis en arg blick och gör ett tecken att han ska sätta sig ner. Louis sätter sig ner och små skrattar lite.

-          You will get in trouble now Louis! Säger Harry.

-          Why? Frågar jag.

-          He promised Paul earlier that he wouldn´t make any noise on the flight. Skrattar Harry.

_____________________________________________________________________________________________

Vad tyckte ni om att jag inte har så mycket mellarum...?

Bättre eller Sämre ????

Ps. Jag bara älskar hur jag får personerna på alla bilder att bli så korta och tjocka :D

Presentation

Hej! Här skriver jag en novell om killarna i pojkbandet One Direction.

Novellen handlar om Jessie och Elvira. Tillsammans söker dom till svenska versionen av X Factor. Dom kommer till final och får sjunga med sina idoler. Där börjar en stark vänskap.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om novellen?
 Bra!
 Dålig!
 Sådär!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards