1dfanfic

Alla inlägg den 6 juli 2012

Av Frida - 6 juli 2012 18:49

Tumblr_m22jz0u5jz1qjgx29o1_500_large

Jessies point of view, kap 35.


Vid står och väntar på att våran väska ska komma på rullbanden. Vi hade bara packat en liten väska med både mina och Elviras saker. Vi visste ju inte hur länge vi skulle vara borta. Nu var vi till England och tillbaka på mindre än en dag, men det kunde ju inte vi veta?!


Elvira stampade otåligt med ena foten och Jane stod i ett telefonsamtal. Jag plockar upp mobilen och ser att jag fått ett nytt sms från … Harry.


-          Titta El. Säger jag och visar smset för henne.

-          Men öppna det och läs då!


Jag öppnar smset och Elvira lutar sig över min telefon och läser högt.


’’ Jessie, please don´t think that I am a player. Because I am not! Since I first saw you, I have been this total mess. I just want to get to know you even more! Please forgive me for being a total jerk! ‘’


Jag står i chock tillstånd.


-          Aw vad gulligt! Säger Elvira.

-          Ja, för gulligt… nu vet jag inte vad jag ska skicka tillbaka. Säger jag.

-          Du kommer nog på något.


Vi börjar gå ut ur Arlanda och sätter oss i Elviras pappas bil. Elviras pappa äger ett taxi företag så det passar alldeles utmärkt!


Elvira pratar på med hennes pappa och Jane. Själv sitter jag och tänker så det kokar ur öronen. Men tillslut får jag till ett någorlunda svar.


’’ Hi Harry. You are so sweet! I do not think you are a player! I want to get to know you to! And please don´t be sorry!’’


Jag visar smset för Elvira och hon nickar uppmuntrande.

 

(dagen efter)


Jag vaknar av att Elvira ruskar om mig.


-          Vakna Jessie!! Skriker hon.

-          Vad vill du? Säger jag sömnigt.

-          Niall ringer mig nu! Vad ska jag göra? Frågar hon.

-          Hmm… få se… SVARA ! skriker jag.


Hon hoppar till av min reaktion och sedan går hon ut ur rummet. Jag hör hur hon börjar prata. Jag kliver upp ur sängen och går in till vardagsrummet.


Elvira sitter i soffan och jag sätter mig i andra änden. Hon lägger på samtalet och jag kollar på henne med undrande blick.


-          Vi är vänner igen! Han sa förlåt för hur han behandlat mig och han hoppades att jag respekterade hans och Demis relation. Jag sa självklart ja och vi blev vänner igen.

Elvira har ett stort leende på läpparna. Kanske blir den här turnén lyckad i alla fall.

__________________________________________________________________________________________

Kommentera !!

Ps. Ni kanske inte får något kapitel imorgon för jag ska fira min mammas födelsedag med släkten :D

Presentation

Hej! Här skriver jag en novell om killarna i pojkbandet One Direction.

Novellen handlar om Jessie och Elvira. Tillsammans söker dom till svenska versionen av X Factor. Dom kommer till final och får sjunga med sina idoler. Där börjar en stark vänskap.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om novellen?
 Bra!
 Dålig!
 Sådär!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards