1dfanfic

Alla inlägg den 5 juli 2012

Av Frida - 5 juli 2012 19:04

 

Elviras point of view, kap 34.


Vi sitter på planet hem. Jag har hörlurar i öronen och nynnar med i One Direction låtar. Jessie sitter bredvid mig med läxboken i högsta hugg. Jag fattar inte hur hon orkar plugga när vi jobbar så mycket. Vi har redan tagit studenten, så varför fortsätter hon när vi redan har en karriär? Hon läser nu en Biologi kurs. Men hon ska börja med en Engelskakurs efter Biologi kursen. Självklart läser hon på distans så hon får alla uppgifter på datorn.


Hon rynkar pannan åt någonting i boken. Jag ler mot henne, hon försöker i alla fall.


-          Ska du plugga även om vi är på turne med One Direction? Frågar jag.

-          Ja, det är väl klart! Svarar hon.


Jag tittar på henne med höjda ögonbryn, hur kan man vilja plugga?


-          Vi måste in till skolan också så jag kan hämta engelska böckerna, jag börjar den kursen om två veckor. Så läser jag två kurser samtidigt efter det.  Säger hon.

-          Du är sjuk! Säger jag.

-          Kanske det, men berätta nu… pratade du med Niall? Frågar hon


Hon lägger ifrån sig biologi boken och tittar på mig.


-          Nej. Jag hann aldrig. Det blev så konstigt när ni gick iväg. Då ville inte jag dra med Niall också.


Hon nickar.


-          Jag pratade med Harry i alla fall. Nu vet jag att han inte är intresserad i ett förhållande. Säger Jessie.

-          Vad sa han? Sa han så?

-          Han sa att han ville smsa mig men att han var för rädd.

-          Vad sa du så?

-          Jag sa att det är lugnt. Han är Harry Styles och han har många tjejer som han kan smsa med.

-          Så du sa rakt i ansiktet på honom att han är en player?

-          Jag menade inte riktigt så, men han såg så ledsen ut efter jag sagt det och sedan kom du, så vi hann inte prata mer.

-          Jag antar att ni kanske måste prata igen då…

-          Jag antar det…


Det plingar till och säkerhetsbälte lampan lyser. Tillbaka i Sverige då.


Harrys point of view.

 

Jessie får inte tro att jag är en player! Jag gillar bara henne! Jag har inte haft ögonen på någon annan tjej sen jag såg henne första gången på Youtube. Det där gyllenbruna håret och blå-gröna ögonen kan få vem som helst att falla och det är precis de som jag gjort. Även om jag inte känner henne så bra. Jag måste skicka ett sms till henne. Mina fingrar rörs över telefonen och tillslut kommer jag på något att skicka.


 ’’ Jessie, please don´t think that I am a player. Because I am not! Since I first saw you, I have been this total mess. I just want to get to know you even more! Please forgive me for being a total jerk! ‘’

 _____________________________________________________________________________________________

Vad ska Jessie svara???


Vad har hänt med mina besökare? Är alla på semester?

Presentation

Hej! Här skriver jag en novell om killarna i pojkbandet One Direction.

Novellen handlar om Jessie och Elvira. Tillsammans söker dom till svenska versionen av X Factor. Dom kommer till final och får sjunga med sina idoler. Där börjar en stark vänskap.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om novellen?
 Bra!
 Dålig!
 Sådär!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards