1dfanfic

Direktlänk till inlägg 12 juli 2012

A Dream Come True - Kapitel 39

Av Frida - 12 juli 2012 15:42

 

Louis point of view, kapitel 39.

 

Jag får Jessie att skratta flera gånger. Hon är väldigt skön att hänga med. Jag ser Harrys blick i ögonvrån. Vad är det med han då?


Jessie plockar fram en tjock bok ur hennes väska. Det står Biologi på framsidan. 

-          What´s that? Frågar jag.

-          This is my Biology book. Svarar hon.

-          You´re still in school? Frågar Harry.

-          I have finished school but I take some distant classes. I only have three weeks left on this and then I will study English.

-          We can help you with that! Säger jag.

-          That’s great! Svarar hon och ler mot mig.

 Jag tar hennes Biologi bok ur hennes händer och slår upp den. Jag ser en bild på, ja jag vet inte riktigt vad det är. Det är ingen teknad bild utan en riktig. Jag visar bilden för Jessie. 

-          What is this?

-          That´s inside a brain. Svarar hon.

-          How did they take the photo? Frågar jag.

-          From a dead body. Svarar hon.


Jag känner hur en kvällning kommer upp och jag vänder snabbt blad. Jessies skrattar år mig och jag ler mot henne.

 Jag slår upp en ny sida. Jag ser en bild på något slags skelett och jag försöker läsa vad som står. 

-          Mjänneskin her 206 benn stom diles ain i oliken sotrterr. Säger jag.


Jessie börjar asgarva. Jag antar att det inte blev rätt.

-          No! Människan har 206 ben som delas in i olika sorter. Säger hon.

-          What does that mean? Frågar jag.

-          Humans have 206 bones, which are divided into different varieties.

-          Oh, I see! Svarar jag.


Hon skrattar lite till och jag fortsätter att läsa. Plötsligt kommer Jane fram till oss.

-         It looks that you are having fun! Säger hon vi nickar.

-          Jessie I need to talk to you! Can you come with me? Fortsätter hon. 

Jessie ställer sig upp och går med Jane.


Harrys point of view.


Så fort Jessie gått iväg så vänder jag mig mot Louis. Jag ger han en hård blick. Han ler först men sedan får han ett bekymrat ansiktsuttryck.

-          Whats up with you? Frågar han.


Jag börjar koka ännu mer och jag måste knyta näven för att inte slå till honom här och nu.

-          I see what you are doing! And it´s not fair! Klämmer jag fram mellan tänderna.

-          What are you talking about? Frågar han och en rynka kommer fram mellan hans ögonbryn.

-          I can see that you are flirting with Jessie!


Han kollar på mig med besviken blick.

-          No I don´t! I have a girlfriend remember! I would never do that to you. Your my best friend. How could you even think that about me?


Han ser ledsen ut. Han har rätt. Hur kan jag tänka så om honom? Vi är ju bästa vänner. Jag tittar ner på hans skor. Jag skäms över att jag ens tänkte så.  Jessie gör mig galen!

-          Hey, I can see that your in love, and I understand why you get jealous, because you know I am hot! Säger han. 

Jag ler och tittar upp på hans ögon. Han har ett stort leende på läpparna.

-          I am sorry mate! Säger jag.

-          It is okay! But just so you know. Jessie is like a sister to me and nothing more!

Jag nickar åt honom och han boxar till mig på armen.


-          Little Harry is in love! Säger han.


Elviras point of view.


Jag och Niall har kommit bra överens under resan. Han är väldigt snäll och vi kan prata om allting! Han har berättat om sin familj och hur det är för honom att nästan aldrig vara hemma. När dom kommer ’’hem’’ till London så är det ju inte hemma för Niall. Det är synd om honom!


Jane och Jessie kommer och ställer sig vid min stol.

-          Hey guys, how´s it going? Frågar Jessie.

-          Good! Svarar jag och Niall i munnen på varandra.

-          I need to know what you and Jessie want on your rider. Säger Jane.


Jag tittar frågandes på Jessie.

-          What do you have on your rider? Frågar jag Niall.

-          British tea and British sausages. Säger han.

-          Seriously? Frågar Jessie.

Niall nickar och skrattar åt Jessies reaktion.


-          So, girls what do you want? Frågar Jane.

-          I guess water is a good thing. Börjar jag.

-          And maybe some chocolate and sandwiches. Säger jag.

-          But I don´t eat chocolate. Säger Jessie.

-          What do you want then? Frågar Jane.

-          I want strawberries! Säger Jessie glatt.

-          Okey good! So, water, chocolate, sandwiches and strawberries? Vi nickar och Jessie och Jane går tillbaka till sina platser. Bra blandning!

______________________________________________________________________________________________

:D

Får jag fem kommentarer så får ni nytt kapitel ikväll !!!! :D

 
 
Ingen bild

Bella

12 juli 2012 17:42

jättebra vill bara ha merXD

 
Matilda

Matilda

12 juli 2012 18:16

Meer!

http://1dfanfic.bloggplats.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 30 november 2012 21:32

        Harrys point of view, kap 79.   Jessies familj är trevlig. Absolut inte lika jobbiga som Jessie beskrev dem. Men det är väl så, man tycker alltid att ens egen familj är det jobbigaste. Peter hade många frågor, vissa knäppare än and...

Av Frida - 18 november 2012 13:02

        Jessies point of view, kap 78.   Jag tar med mig min laptop till ett litet rum. Rummet är grått och tråkigt. Längs ena väggen står en soffa och ett bord framför. På den andra väggen hänger en stor spegel. Jag gör en pose i spegeln ...

Av Frida - 2 november 2012 14:59

        Harrys point of view, kap 77.   Jag kan inte fokusera alls på intervjuerna. Jag måste vrida på huvudet ibland för att titta på Jessies söta leende. Ibland tittar hon tillbaka, men oftast kan jag titta utan att hon ser. Jag känner...

Av Frida - 30 oktober 2012 16:58

        Jessies point of view, kap 76.   Jag vaknar av att solen tittar in genom gardinerna. Jag kisar över hotellrummet. För en stund glömmer jag bort vart jag är men kommer snabbt på det. Hamburg, Tyskland. Jag har aldrig vart här faktis...

Av Frida - 29 oktober 2012 19:03

        Elviras point of view, kap 75.   Jag är sjukt taggad inför kvällen! Jag vet att det inte var så länge sedan vi festade men då var vi ju i USA och fick inte dricka för mycket. Eftersom vi var minderåriga var vi tvungna att hålla ner...

Presentation

Hej! Här skriver jag en novell om killarna i pojkbandet One Direction.

Novellen handlar om Jessie och Elvira. Tillsammans söker dom till svenska versionen av X Factor. Dom kommer till final och får sjunga med sina idoler. Där börjar en stark vänskap.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om novellen?
 Bra!
 Dålig!
 Sådär!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards