1dfanfic

Direktlänk till inlägg 13 juli 2012

A Dream Come True - Kapitel 41

Av Frida - 13 juli 2012 19:20

 

Jessies point of view, kapitel 41.


Utanför flygplatsen står det ännu fler fans. Harry har fortfarande sina händer runt min midja. Vi kommer fram till två stora svarta bilar. 

-          Girls in one, and boys in the other. Säger Paul. 

Jag känner hur Harry lutar sig fram och viskar i mitt öra. 

-          See you soon!

Jag ryser. Efter det släpper han min midja och hoppar in i deras bil. Jag hoppar in i den bilen jag och Elvira ska hoppa in i.

Bilarna börjar tuta när dom försöker komma ut ur parkeringen. Fansen springer efter bilen ett tag men bilen är snabbare.


-          Det där var sjukt! Säger Elvira.

-          Det är bara att vänja er! Paul berättade att det är var bara lite folk. Säger Jane. 

Jag och Elvira tittar på varandra med stora ögon.


Vi kommer upp på motorvägen men efter ett tag stannar vi. Det är kö och inte en så liten heller.


Efter 30 minuter i bilkön och vi har åkt kanske 5 meter så börjar jag tröttna. Jag kan inte ta upp biologi boken för den ligger i bagageluckan. Jag tittar på Elvira och hon sitter och lyssnar på musik, som vanligt. Jag tar också upp min mobil. Jag skickar ett sms till mamma och säger att vi är framme i Irland och att allt gått bra.


Det plingar till i mobilen och Harrys namn kommer upp.

’’ Hey! We are comming over! xx’’ 

Jag visar smset för Elvira.

-          Vad menar dom? Frågar jag. 

Hon rycker på axlarna. Hon öppnar munnen för att säga något då bildörren rycks upp. In hoppar Louis, Niall och Harry.


Jane tittar förskräckt bak när killarna sätter sig framför oss. 

-          What are you doing? Frågar hon.

-          Liam, Zayn and Paul are sleeping so we thought that we could have fun in here. Säger Louis.


Alla tre killar avfyrar ett brett leende.


-          You are crazy! Säger Elvira.

Sedan skrattar vi.


Efter att killarna kom in I bilen så var det inte en lugn stund. Vi skrattade förfullt. Louis fick till och med Jane att skratta.


Nu har vi äntligen kommit fram till hotellet. Vi fick gå in bakvägen eftersom det var för mycket fans utanför.


Vi kommer in i receptionen och vi hör fansens skrik utanför. Det var ju självklart glasdörrar på detta hotell. Medan Paul och Jane checkar in oss så sätter vi oss is sofforna som står placerade i ena hörnet. Jag sneglar ut genom glasfönstren och ser alla fans. Gruppen med fans är blandad med båda killar och tjejer. Tjejerna har One Direction T-shirts på sig. Killarna har Jessie and Elvira T-shirtar på sig.


-          Wow, girls your fans act just like our fans. Säger Liam.


Liam har rätt jag har aldrig tänkt på det bara. Men nu ser jag det. Våra fans, som mest är killar, står och hoppar och beter sig precis likadant som tjejerna. Dom fangirlar helt enkelt!


Jane och Paul kommer och delar ut nycklarna. Jag och Elvira, Louis, Harry och Zayn och Liam och Niall.

-          We are going to stay here the hole time we are in Ireland. And we use the tour bus when you have your concerts.


Vi får våra nycklar och vi tar hissen upp till rummen. Alla rum ligger bredvid varandra som tur är!


Elviras point of view.

 

Väl inne i rummet så slänger jag mig på sängen. Jessie är inte långt efter. 

-          Tänk att vi har fått världens killar att fangirla. Säger Jessie. 

Jag skrattar åt henne sedan säger jag. 

-          Det är helt sjukt! Vi båda börjar skratta ännu mer.


Det knackar på dörren och killarna kommer in. 

-          What were you laughing at? Frågar Harry.

-          Nothing. Svarar vi samtidigt och fortsätter skratta. 

Killarna skakar på huvudet åt oss.


-          Well, we are heading to the arena now. We are doing a sound check. Säger Zayn.


Jag och Jessie ställer oss upp och går efter killarna ut. Första konserten ska vara imorgon. Jag ska lägga mig tidigt idag eftersom jag antagligen kommer vara helt slutkörd imorgon. Eftersom att där vi ska ha konserterna inte ligger för långt emellan så kan vi bo på samma hotell hela tiden. Men det betyder att vi måste åka till hotellet varje dag fram och tillbaka sena kvällar. Tur att det finns sängar i bussen!


-          Look at those to! They look so cute together! Viskar Louis och pekar på Jessie och Harry som går framför oss.

-          Yes! We have to set them up somehow. Säger jag och han nickar.

______________________________________________________________________________________________

Viktigt Meddelande !!!!

Jag ska åka till Nirge i två veckor. Ja kommer ha tillgång till dator men kanske inte varje dag :D

Men titta gärna in när ni har tid så ni inte missar någonting :)

Sen vill jag bara säga tackför alla kommentarer jag har fått!!! När ni ger mig så fina kommntarer så blir jagmotivead att skriva mer, och det är ju bra !!! :D

5 kommentarer till näste??

 
 
Ingen bild

Vanessa

13 juli 2012 19:51

Asså jag har läst hela din novell 5 gånger nu! Jag bara älskar den, skriv meeer!!! :D

 
Matilda

Matilda

13 juli 2012 20:31

Jätte bra vill bara ha meeeeer!! :D

http://1dfanfic.bloggplats.se

 
Ingen bild

erika

13 juli 2012 22:20

min kommentar borde räknas som 5 kommentarer för att...hmm...emm...Jag vill ha mer så ska det va du skriv mer NU för min skull

 
Ingen bild

Malin

13 juli 2012 22:48

ÄLSKAR DIN NOVELL!

 
Ingen bild

Amanda!

14 juli 2012 08:36

MER!

 
Ingen bild

Johanna

14 juli 2012 11:42

MEEEER!! :)

 
Ingen bild

Victoria

14 juli 2012 20:42

När kommer nästa? Din Novell är jättebra! :)(Y)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 30 november 2012 21:32

        Harrys point of view, kap 79.   Jessies familj är trevlig. Absolut inte lika jobbiga som Jessie beskrev dem. Men det är väl så, man tycker alltid att ens egen familj är det jobbigaste. Peter hade många frågor, vissa knäppare än and...

Av Frida - 18 november 2012 13:02

        Jessies point of view, kap 78.   Jag tar med mig min laptop till ett litet rum. Rummet är grått och tråkigt. Längs ena väggen står en soffa och ett bord framför. På den andra väggen hänger en stor spegel. Jag gör en pose i spegeln ...

Av Frida - 2 november 2012 14:59

        Harrys point of view, kap 77.   Jag kan inte fokusera alls på intervjuerna. Jag måste vrida på huvudet ibland för att titta på Jessies söta leende. Ibland tittar hon tillbaka, men oftast kan jag titta utan att hon ser. Jag känner...

Av Frida - 30 oktober 2012 16:58

        Jessies point of view, kap 76.   Jag vaknar av att solen tittar in genom gardinerna. Jag kisar över hotellrummet. För en stund glömmer jag bort vart jag är men kommer snabbt på det. Hamburg, Tyskland. Jag har aldrig vart här faktis...

Av Frida - 29 oktober 2012 19:03

        Elviras point of view, kap 75.   Jag är sjukt taggad inför kvällen! Jag vet att det inte var så länge sedan vi festade men då var vi ju i USA och fick inte dricka för mycket. Eftersom vi var minderåriga var vi tvungna att hålla ner...

Presentation

Hej! Här skriver jag en novell om killarna i pojkbandet One Direction.

Novellen handlar om Jessie och Elvira. Tillsammans söker dom till svenska versionen av X Factor. Dom kommer till final och får sjunga med sina idoler. Där börjar en stark vänskap.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om novellen?
 Bra!
 Dålig!
 Sådär!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards