1dfanfic

Direktlänk till inlägg 14 juli 2012

A Dream Come True - Kapitel 42

Av Frida - 14 juli 2012 22:29

 

Harrys point of view, kapitel 42.


Vi hör fansens jubel när vi kommer ut i lobbyn.


-          Guys you go out first. We place you in front of the fans so that they can take some pictures. And then it´s your turn. Säger Paul och pekar på Jessie och Elvira.


Tjejerna sätter sig och väntar i några soffor medan vi går ut.


Här ute är ljudvolymen dubbelt så hög. Vi ställer upp oss på ett led så att fansen kan ta bilder. Sedan vänder vi på oss så att fansen på andra sidan kan ta bilder. Några säkerhetsvakter knuffar in oss i bussen. Vi sätter oss vid dom svarta rutorna. Vi kan se ut men ingen kan se in. Vi ser när tjejerna ställer upp sig på samma sätt som vi. Fansens skrik har nu blivit mörkare, eftersom det nu är mest killar som skriker.


Tjejerna ler stort och vinkar åt fansen. Men jag ser i Jessies ögon att hon är rädd.


-          It is just sick how big they have become in just three months! Säger Louis.


Vi andra nickar.


Jessie och Elvira blir också inskyfflade in i bussen.


-          Wow. Säger Elvira när dom kommer in.

-          You have to get use to this! Säger Zayn.


Tjejerna bara skakar på sina huvuden och sedan kommer dom och sätter sig bredvid oss. Jessie sätter sig bredvid mig och Elvira bredvid Liam. Det var dom ända platserna lediga men i alla fall.


Jag känner Jessies doft i min näsa. Här vill jag sitta resten av livet!


Resan går ganska snabbt. Eller för oss gick den det. Egentligen satt vi i bussen i tre timmar men det kändes som en. Vi hade väldigt kul och det var inte en minut som vi inte skrattade.


Zayns point of view.


Bussen stannar och vi kliver av. Framför oss är en stor arena. Vi skrattar åt Jessie och Elviras miner när dom kliver in och ser scenen och alla platser runt om. Vi har redan varit här en gång tidigare.


-          How many people can fit in here? Frågar Elvira.

-          15 000 people is coming tonight. Svarar Liam.


Jessie och Elvira tittar på varandra och gapar.


-          Jessie and Elvira you guys start. Boys you can do whatever you want. Säger Jane.

-          But don´t destroy anything! Lägger Paul till.

-          And don´t make too much noise! Fortsätter han.


Vi skrattar åt honom.


Jessie och Elvira går upp på scenen och vi sätter oss I publiken. Jag tror vi alla ville verkligen höra hur dom låter live.

____________________________________________________________________________________________

Internet är väldigt segt så jag hoppas att uppladdningen går bra!!

Tusen tack för alla fina kommentarer!!!!!!! Det betyder sjukt mycket !!!!! :D

 
 
Ingen bild

Malin

14 juli 2012 22:59

MER! :)

 
Matilda

Matilda

14 juli 2012 23:34

Jätte bra! Meeeeeeeer :)

http://1dfanfic.bloggplats.se

 
Ingen bild

Vanessa

15 juli 2012 16:03

Mer!!! ;) <3

 
Ingen bild

Wilma

15 juli 2012 18:24

Gud vad duktig du är på att skriva, och bara för det tycker jag att du ska skriva MER! :D

 
Ingen bild

Emelie

15 juli 2012 21:35

Du är Awesome! Meer! <3 ;D

 
Ingen bild

:)

16 juli 2012 01:03

Jag började läsa din novell idag och den är skiiit bra!! älskar den! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 30 november 2012 21:32

        Harrys point of view, kap 79.   Jessies familj är trevlig. Absolut inte lika jobbiga som Jessie beskrev dem. Men det är väl så, man tycker alltid att ens egen familj är det jobbigaste. Peter hade många frågor, vissa knäppare än and...

Av Frida - 18 november 2012 13:02

        Jessies point of view, kap 78.   Jag tar med mig min laptop till ett litet rum. Rummet är grått och tråkigt. Längs ena väggen står en soffa och ett bord framför. På den andra väggen hänger en stor spegel. Jag gör en pose i spegeln ...

Av Frida - 2 november 2012 14:59

        Harrys point of view, kap 77.   Jag kan inte fokusera alls på intervjuerna. Jag måste vrida på huvudet ibland för att titta på Jessies söta leende. Ibland tittar hon tillbaka, men oftast kan jag titta utan att hon ser. Jag känner...

Av Frida - 30 oktober 2012 16:58

        Jessies point of view, kap 76.   Jag vaknar av att solen tittar in genom gardinerna. Jag kisar över hotellrummet. För en stund glömmer jag bort vart jag är men kommer snabbt på det. Hamburg, Tyskland. Jag har aldrig vart här faktis...

Av Frida - 29 oktober 2012 19:03

        Elviras point of view, kap 75.   Jag är sjukt taggad inför kvällen! Jag vet att det inte var så länge sedan vi festade men då var vi ju i USA och fick inte dricka för mycket. Eftersom vi var minderåriga var vi tvungna att hålla ner...

Presentation

Hej! Här skriver jag en novell om killarna i pojkbandet One Direction.

Novellen handlar om Jessie och Elvira. Tillsammans söker dom till svenska versionen av X Factor. Dom kommer till final och får sjunga med sina idoler. Där börjar en stark vänskap.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om novellen?
 Bra!
 Dålig!
 Sådär!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards