1dfanfic

Direktlänk till inlägg 16 juli 2012

A Dream Come True - Kapitel 43

Av Frida - 16 juli 2012 20:00

 

Jessies point of view, kapitel 43.

 

Jag och Elvira går upp på scenen. Vi får varsin mikrofon och en dosa som någon scenarbetare sätter fast på våra byxor.


-          Oj, han var närgången på första dejten! Säger Elvira och pekar på scenarbetaren.


Jag börjar skratta så mycket att jag måste sätta mig ner för att inte ramla. Elvira sitter nu bredvid mig och skrattar lika mycket hon. Vi är alltid väldigt flamsiga när vi tränar inför konserter. När det väl är dags för själva konserten så är vi dödsalvarliga. Då går det knappt att prata med oss.


-          Fokus tjejer. Säger Jane och hjälper oss upp på fötterna igen.


Hon börjar gå igenom upplägget på konserten. Vi ska sjunga 7 av våra 13 låtar och två covers. Sen ska vi ju självklart sjunga What Makes You Beautiful med killarna.


Medan Jane fortsätter att berätta hur vi ska röra oss på scenen så sneglar jag ut på där publiken ska vara. De är sjukt stort! Jag ser killarna sitta på sjunde raden. Alla har stora fina leenden på läpparna.


-          Jessie lyssnar du eller? frågar Jane och knäpper med fingrarna framför mina ögon.

-          Ja, men vi har ju gjort det här förut. Svarar jag.


Hon nickar och sedan ska vi börja. Första låten går super och andra lika så. Jag ser att killarna diggar med till musiken. Lite mer än halv av den tredje låten börjar allt gå snett. Vi börjar flamsa, som vi är vana vid men inte dom andra. Medan vi sjunger ska vi gå åt höger på scenen. Elvira verkar inte ha lärt sig höger och vänster för hon börjar gå åt vänster och vi går rätt in i varandra. Självklart kan vi inte sluta skratta efter en sådan sak.


Louis point of view.

 

Tjejerna låter riktigt bra! Dom är inne på sin tredje låt och deras stämmor passar perfekt med varandra. Helt plötsligt går dom in i varandra och får ett skrattanfall. Elvira försöker fortsätta att sjunga medan Jessie sitter på golvet och håller för magen. Jag kan inte undgå att skratta själv och jag märker att resten av killarna också skrattar.


Musiken stängs av och Jane kommer fram till tjejerna. Hon säger något på svenska och dom nickar och Jessie ställer sig upp.


En ny låt börjar spelas och nu börjar dom på en trappa. Elvira börjar sjunga på första versen. Hon hinner inte långt innan Jessie börjar skratta igen och då kan inte Elvira håla sig för skratt. Musiken tystnar och dom får börja om igen. Elvira boxar till Jessie på armen innan hon börjar sjunga första versen för andra gången.


Elvira hinner sjunga en mening innan Jessie lägger huvudet i knät. Elviras röst bryts lite då och då och när det äntligen är Jessies tur att sjunga så gör hon inte det. Musiken stängs av igen och Jane kommer upp på scenen. Jessie tittar upp och börjar skratta ännu mer.


-          Let´s take five, everybody! Säger hon.


Dom här tjejerna är knäppare än oss och jag gillar det!

__________________________________________________________________________________________

Snälla läs det här för att förstå !!!!!

Jag är på husbilssemester med min familj. Just nu är vi i Kiruna. Vi ska upp till Lofoten så vi åker bil ehla dagarna. Därför har jag bara tillgång till internet på kvällarna. Imorgon åker vi in i Norge och därför kommer jag inte ha något internet alls. Jag kommer inte kunna uppdatera novellen förän jag kommer tillbaka till Sverige. Vi kommer antagligen komma tillbaka till Sverige på söndag.

Tack för alla fina kommentarer!!!

Nu vet ni hur läget ligger till :D

7 kommentarer till nästa ??? :)



 
 
Ingen bild

manda

16 juli 2012 20:18

Meeen. ): Aja, älskar detta kapitel! <3

 
Ingen bild

Vanessa

16 juli 2012 20:40

:'(, men då har jag något att se fram emot! ÄLSKAR DIN NOVELL! :)

 
Ingen bild

Emy

16 juli 2012 21:18

Super bra!! <3

 
Ingen bild

Malin

16 juli 2012 22:58

MER! den är jättebra!!! :)

 
Ingen bild

Amanda

16 juli 2012 22:59

Gud vad den är spännande! Jag orkar inte vänta ända til söndag... men, men då har jag något att se fram emot! (Y)

 
Ingen bild

Frida

16 juli 2012 23:00

älskar den!! ♥

 
Ingen bild

Johanna

16 juli 2012 23:01

MEEEEER!!! :*

 
Matilda

Matilda

16 juli 2012 23:33

Jätte bra!

http://1dfanfic.bloggplats.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 30 november 2012 21:32

        Harrys point of view, kap 79.   Jessies familj är trevlig. Absolut inte lika jobbiga som Jessie beskrev dem. Men det är väl så, man tycker alltid att ens egen familj är det jobbigaste. Peter hade många frågor, vissa knäppare än and...

Av Frida - 18 november 2012 13:02

        Jessies point of view, kap 78.   Jag tar med mig min laptop till ett litet rum. Rummet är grått och tråkigt. Längs ena väggen står en soffa och ett bord framför. På den andra väggen hänger en stor spegel. Jag gör en pose i spegeln ...

Av Frida - 2 november 2012 14:59

        Harrys point of view, kap 77.   Jag kan inte fokusera alls på intervjuerna. Jag måste vrida på huvudet ibland för att titta på Jessies söta leende. Ibland tittar hon tillbaka, men oftast kan jag titta utan att hon ser. Jag känner...

Av Frida - 30 oktober 2012 16:58

        Jessies point of view, kap 76.   Jag vaknar av att solen tittar in genom gardinerna. Jag kisar över hotellrummet. För en stund glömmer jag bort vart jag är men kommer snabbt på det. Hamburg, Tyskland. Jag har aldrig vart här faktis...

Av Frida - 29 oktober 2012 19:03

        Elviras point of view, kap 75.   Jag är sjukt taggad inför kvällen! Jag vet att det inte var så länge sedan vi festade men då var vi ju i USA och fick inte dricka för mycket. Eftersom vi var minderåriga var vi tvungna att hålla ner...

Presentation

Hej! Här skriver jag en novell om killarna i pojkbandet One Direction.

Novellen handlar om Jessie och Elvira. Tillsammans söker dom till svenska versionen av X Factor. Dom kommer till final och får sjunga med sina idoler. Där börjar en stark vänskap.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om novellen?
 Bra!
 Dålig!
 Sådär!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards